Auteur Topic: tankwagons maken kortsluiting...  (gelezen 3764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
tankwagons maken kortsluiting...
« Gepost op: 2 januari 2015, 17:56:58 »
Vandaag kwam een vriend van mij aanzetten met een 5-tal tankwagons. Hij had ze ergens goedkoop op de kop getikt. Op het moment dat hij ze op zijn baan zette, reden zijn treinen niet meer.
Hij kwam ze daarom bij mij testen en ik had hetzelfde resultaat. Je hoort dat de loc stroom krijgt, maar beweging komt niet. Als ik de wagons van de rails haal, dan is er niks aan de hand.

Hieronder een paar foto's van de 'krengen', zoals hij ze noemt. Ik weet niet echt waar het aan kan liggen, maar heb het idee dat de wagons de stroom blokkeren omdat ze geheel van metaal zijn. Heb tegen hem gezegd dat ik het eens zou navragen hier. Misschien dat jullie wat weten? Alvast bedankt.








Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: tankwagons maken kortsluiting...
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2015, 18:05:32 »
Zou het misschien kunnen dat aan de onderkant van die wagons de naam Märklin is gestanst? Als dat zo is dan maken die wielen kortsluiting op een baan waar met gelijkstroom wordt gereden, omdat de wielen van Märklin geen isolatie hebben.
Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: tankwagons maken kortsluiting...
« Reactie #2 Gepost op: 2 januari 2015, 18:27:45 »
@Wim Corduwener : Je hebt helemaal gelijk. Ik had daar nog niet eens naar gekeken. Maar ze zijn inderdaad van Märklin. Dus hij kan er niks mee. Zal het straks gelijk aan hem doorgeven. Bedankt :)

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: tankwagons maken kortsluiting...
« Reactie #3 Gepost op: 2 januari 2015, 18:36:44 »
@Wim Corduwener : Je hebt helemaal gelijk. Ik had daar nog niet eens naar gekeken. Maar ze zijn inderdaad van Märklin. Dus hij kan er niks mee. Zal het straks gelijk aan hem doorgeven. Bedankt :)

Hij kan er nog wel wat mee en dat is andere assen er onder zetten kunststof of geisoleerde
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: tankwagons maken kortsluiting...
« Reactie #4 Gepost op: 2 januari 2015, 20:27:41 »
Dit zijn typische Märklin retro-wagons en zijn misschien wel ouder dan dertig jaar. Je kunt ze ook op Marktplaats zetten, de échte Märklin-fan wil daar misschien wel wat voor geven.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: tankwagons maken kortsluiting...
« Reactie #5 Gepost op: 2 januari 2015, 20:39:50 »
Ja, ik zal is even kijken inderdaad. Ik heb zelf nog aardig wat asjes van kunststof. Misschien kan ik nog wat fabriceren voor hem.
Eerst maar is overleggen met hem wat hij wil. Bedankt voor de hulp heren!