Zo ik zal nu proberen uit te leggen hoe je de OC32 configureert voor de aansturing van servo's
Linken naar handleidingen zijn
licht rood. Linken naar programma downloads zijn
donker rood.Linken naar websites zijn
blauw. Als eerste heb je de OC32 Toolkit nodig deze kan je downloaden op de volgende website
Klik doenof door op
download dit bestand te klikken.
Trouwens voor de goede orde deze documenten zijn vrij toegankelijk zo ook de programma's om de OC32 te configureren.Naast het configuratie programma heb je ook het definitie programma nodig waarin de servo's staan dit programma download je door
hier te klikken.De documentatie van deze apparaatdefinities vind je
hier Als je deze 2 programma's hebt gedownload pak je ze uit in dezelfde map,
let op dit is zeer belangrijk!In deze map die, als je niets gewijzigd hebt, de naam heeft "oc32config_setup0020" staat het bestand "setup" start dit bestand op om het configuratie programma te installeren.
Dit programma zal het configuratie programma installeren in de map "C:\Program Files (x86)\OC32Config\" , je kunt dit zelf wijzigen naar een map waar je het liever in hebt staan, ik heb hiervoor dus een aparte harde schijf waarop ik al mijn trein gerelateerde spullen heb staan.
Onthoud de naam van deze map goed, je hebt hem nodig om het definitie bestand in op te slaan.
Nu pak je ook het definitie bestandje uit met de naam
oc32devices_20110801 letop in dezelfde map zetten als waar het configuratie programma staat.
Waarom ik dit telkens herhaal is omdat ik vaak lees dat juist dit bestand, wat erg belangrijk is, niet gevonden kan worden en dan werkt het configuratie programma niet.
Als je vervolgens gaat kijken op de start knop, zie je daar de naam "OC32config" staan, met een dwergsein icoontje.
Je krijgt dan onderstaand scherm te zien.

1.We gaan nu eerst eens een paar standaard gegevens invullen.
2.Als eerste het poort nr waar de U485 usb stekker op is aangesloten, in mijn geval dus op poort 1.
3.De snelheid laat je lekker staan op 19.200 bps.
4.Module adres heeft wat uitleg nodig, op de OC32 zit een klein rood blokje met 4 dipswitches standaard staat dit adres op 0 ( alle dipswitches staan op "ON" andere adres instellingen kun je vinden in de handleiding van de OC32.
5.Zet een vinkje in Bidirectional Communication.
6.Kis in het selectie vak rechts naast "Load Device" de volgende Device "[1]Div. Servo Turnout" druk hierna op Load Device, je zult zien dat er ineens meerdere schermpjes en invoer velden bij komen. Zoals op onderstaand plaatje te zien is.

8. zet het vakje Init(links) op nul, 0.
9. het vakje naast Pin correspondeert met de pin bezetting op de OC32 , dus 0 t/m 31 = 32 servo's, de Nul is namelijk ook een adres.
10 het vakje naast het vak Pin is vrij beschrijfbaar, zie voorbeeld hieronder.
11. we laten Aspect staan op 4.
12. We zetten een vinkje in het vakje links naast "Show details" zie 1ste plaatje hieronder, ( hopla en ineens een scherm vol velden, niet schrikken uitleg volgt in een scherm filmpje wat ik later zal maken.
13. Aspect 0 = "Rechtdoor over de wissel" zie 2de plaatje hieronder.
14. Aspect 1 = "Afslaand over de wissel" zie 3de plaatje hieronder.
1.

2.

3.

Ik wijs erop dat het erg belangrijk is dat je tussendoor telkens de knoppen waar
Write in voor komt te gebruiken, net als de knop
Save File deze zorgen ervoor dat je tenminste nog een backup hebt mocht er iets gebeuren.
Voor het echt instellen van de servo's zal ik het met een scherm filmpje proberen duidelijk te maken, maar dat komt de volgende keer aan bod, ik begin wat duf te worden na een nacht niet slapen