Vanmorgen even naar Kruidvat geweest om een setje lantaarnpalen te scoren.

Ik was er toch dus heb ik er maar gelijk drie gehaald, want van 1:48 tot en met LGB zijn ze prima op maat... en natuurlijk oorspronkelijk bedoeld voor Kerstdorpen.
@GéJé je vroeg of ze ook voor H0 zijn te gebruiken? Ze zijn denk ik een tikkie te groot. Maar jij bouwt ook in grotere schalen en daar zijn ze prima te gebruiken.
Tussendoor even gezocht op
LGB Strassenlaterne en qua prijs wordt dat toch een heel ander verhaal. En tegelijkertijd denk ik dan: waarom is die rommel zo verschrikkelijk duur als je drie van die lampen voor drie euro bij een drogist uit het schap trekt.

Maar gelijk even aan de slag gegaan. Die sokkel is leuk als dakje, maar veel te grof voor wat ik van een lantaarnpaal verwacht. Ook die paal is te dik.

Ter vergelijking: de witte lantaarnpaal is uit een pakketje van Tamiya en is aardig op schaal, maar niet echt handig om verlichting in aan te brengen. De derde lantaarnpaal komt uit de verhuisdoos van Pierre. Vroeger deden fabrikanten in modeltreinenland niet moeilijk over schaalverhoudingen. Maar ja, er waren toen nog geen ledjes.
Ik ga eerst maar eens beginnen met die paal wat slanker te maken.
Oh ja, bedankt
@Pierre voor de tip!