Auteur Topic: trein loopt uit de wissel  (gelezen 8095 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

marcel

  • Gast
trein loopt uit de wissel
« Gepost op: 4 augustus 2014, 23:26:55 »
hallo allen ,

ik ben druk bezig met mijn schaduw station en nu ben ik aan het testen geweest en helaas lopen al mijn treinen uit de wissel



de pijl geeft de rijrichting aan en de pijl in de cirkel geeft aan waar hij er uit loopt als de trein recht door gaat gaat het goed
wie weet hoe ik dit kan oplossen?

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #1 Gepost op: 4 augustus 2014, 23:58:05 »
Beste Marcel,

Als een wiel aan de verkeerde kant van het puntstuk langs loopt dan betekent dat vaak dat de wielafstand groter is als de afstand tussen het aanloopijzer en de punt van het puntstuk.

Of het puntstuk zit los of het aanloopijzer is wat naar binnen verbogen.

Meten dus want dat is weten.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2014, 08:13:34 »
Als ik goed kijk zie ik een beschadiging Marcel. Misschien even een vijltje er over?

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #3 Gepost op: 5 augustus 2014, 10:07:40 »
Ligt die wissel / wissels soms gelijk na een bocht ? dus de bocht loopt eigenlijk door in de wissel, dan zou dat ook een probleem kunnen zijn.
dan drukken de flensen tegen de buitenkant aan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #4 Gepost op: 5 augustus 2014, 11:51:07 »
Wat je ook kunt proberen is een ander wissel op dezelfde plek leggen. Doet hetzelfde probleem zich voor dan ligt het wellicht aan het rollend materieel. En anders moet je heel soms erkennen dat na jarenlange trouwe dienst een wissel aan vervanging toe is.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

marcel

  • Gast
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #5 Gepost op: 5 augustus 2014, 11:59:03 »
bedankt voor de info ik ben bang dat de wissel inderdaad aan vervanging toe is dus zal op zoek gaan naar een ander

Offline Stoomlokkie

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 58
  • Thanked: 1 times
Re: trein loopt uit de wissel
« Reactie #6 Gepost op: 4 november 2019, 18:47:07 »
Ik ben bank dat de wissel inderdaad de hoofdverdachte is. Dit soort Lima/Jouef wissels heb ik in het verleden veel toegepast. Maar ze waren continu een bron van ontsporing en ellende. Toen ik geld genoeg had voor een nieuwe heb ik hem vervangen voor een Fleischmann exemplaar.