Auteur Topic: baanplan  (gelezen 5758 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

droppie

  • Gast
baanplan
« Gepost op: 12 maart 2014, 21:41:39 »
hallo ik wil een analoge baan maken met een schaduwstation en een scenery plaat erbovenop mijn vraag is hoe kan ik meerdere treinen tegelijk laten rijden en wie zou me er bij kunnen helpen alvast bedankt

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: baanplan
« Reactie #1 Gepost op: 12 maart 2014, 22:23:06 »
Het werkt 't meest makkelijk als je eerst zelf een schets maakt van wat je ongeveer aan baan in je hoofd hebt. Dan hebben we een beetje beeld van wat je wilt en het wordt een stuk makkelijker om je (waar mogelijk) te helpen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: baanplan
« Reactie #2 Gepost op: 12 maart 2014, 22:37:58 »
Analoog kun je alleen met meerdere treinen rijden, als je je baan in blokken verdeeld. Je kunt dan per blok een trein laten rijden.
Maar wat Wim ook zegt, kom met een plan en wij beginnen wel te schieten.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

droppie

  • Gast
Re: baanplan
« Reactie #3 Gepost op: 17 maart 2014, 22:23:53 »
ik wil een baan maken van 3,5m x1,3m  en de bedoeling is 2 etages onder schaduwstation en boven stations bergen en een stukje rangeer ik gebruik het oude model rails heb zoveel leuke ideeen gezien maarja om alles werkelijkheid te maken is nog ff nadenken wat ik wil
ik wil wel alvast een schaduwstation maken en de opstelsporen 2meter maken tussen de wissels hebben jullie nog adviezen over blokken en dergelijke???

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: baanplan
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2014, 22:34:27 »
O dat is een aardige lap treinbaan moet ik zeggen, ik zou zeggen zet eens op papier hoe je het in gedachten hebt, dan kunnen wij meedenken met de baan.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

droppie

  • Gast
Re: baanplan
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2014, 22:50:41 »
ik probeer iedere keer maar die k#tfoto,s krijg ik niet op hier word er soms shaggie van grrrr probeer van alles kreeg hier een link uitgeprobeerd alles maarja krijg ik een foutmelding van windows 8
baal er goed van

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re: baanplan
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2014, 22:57:12 »
Wij plaatsen hier foto's dmv de img tags. Dus we zetten de foto's ergens
anders neer en linken ze dan naar hier.
Bij forum tips en trucs staat precies hoe je dat doet  ;)
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: baanplan
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2014, 23:18:59 »
Je foto's kan je opslaan in b.v. Mijn Album. Je kan daar gratis foto's opslaan. Als je de foto's daar opslaat in formaat 800x600 zijn ze gelijk de goede maat voor op het forum.
Daarna met de code hier onder op het forum zetten. Voor XXXXXX het nummer/code van de foto die je wil laten zien invullen.

    [img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XXXXXX.jpg[/img]
Succes Droppie  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/