Heren, dank voor jullie reacties.
Ja er is zeker verschil maar je zou dan volgens mij beter dezelfde modellen met elkaar moeten vergelijken en niet van de een een man en van de ander een vrouw.
@iTom in bepaalde mate zullen er toch verschillen zijn; ook in dezelfde schaal. En qua schaal is de ene fabrikant is nauwkeuriger dan de ander. Dat zie je wel in H0 hoe daar schaalverhoudingen met voeten worden betreden. Bovendien wordt 100% vergelijken ook al lastig omdat dezelfde figuren nooit beschikbaar zijn in een andere schaal.
Waar ik wèl meer rekening mee moet houden is dat ik niet ongestraft 1:48, 1:45 en 1:43,5 figuren of voertuigen door elkaar kan gaan halen, zoals ik dat nu wel deed. Gelukkig heb ik voor alle deuropeningen 1:45 aangehouden.
Zeer overtuigend Wim. Vooral je schoorstenen vind ik erg mooi gelukt.
Voegpasta doe ik gewoon een beetje op mijn vinger en dan lekker de voegen vol kliederen. Werkt heel simpel. 
Simpel! Oké.
▲ Links ingevoegd; rechts moet nog.
▲ Links en rechts ingevoegd met Anita-spul. Ziet er fris en fruitig uit en ik weet nog niet of ik die specie nog ietsje donkerder kan kleuren.
▲ De loden randen zitten inmiddels ook in de verf en er moeten natuurlijk nog wat drybrushes overheen. Bovendien is de zijmuur van de slager nog schandalig wit.

▲ Het (vakwerk)dak heb ik pas gemaakt, zodat ik zo min mogelijk kieren hoef weg te plamuren met dat Anita-potje en zit in de lijm te drogen. Als dat een beetje gelukt is kunnen er dakgoten op en regenpijpen.
Ik ben nu m’n werkblad aan het opruimen, zodat ik straks een leeg werkblad heb om raamkozijnen, deuren en luiken te maken.
▲ Ik overweeg om in dit pand een brocante te maken. Op het terras kan ik dan mooi oude meuk uitstallen.