Dankjewel
@Pierre.
Op dat uitstekende stuk kan je misschien wel een klein kraantje kwijt of zo. Of een geparkeerde auto met een visser.
Voor de meelezers die inmiddels de draad een beetje kwijt zijn:
▲ Het gaat om dit uitstekende stuk. Nog niet heel erg uitstekend omdat er nog wat stenen moeten worden gestempeld.
▲ Een kraantje moet natuurlijk wel een Frans kraantje zijn.
▲ Deze heb ik nog liggen en de overeenkomst is treffend. Dit is wel een kraan in 1:87 maar lijkt in deze schaal wel erg hoog. Ik denk dat deze van H0 naar 1:48-1:45 wel is aan te passen.
Kijk, dit soort ideeën daar kan ik wel wat mee, waarvoor dank.
Omdat ik steeds maar details laat zien, hieronder even een actueel overzicht van het geheel:

▲ Van links naar rechts:
De garage daar moet nog een brug in komen met een auto erop, meer rommel, een benzinepomp, verlichting en natuurlijk een dak.
Bij
de slagerij moet het interieur worden afgemaakt, het dak en verlichting.
Dat Cubaans
blauwe huis wordt waarschijnlijk een café-tabac moet nog een interieur krijgen, verlichting en een dak.
Die
poort lijkt een beetje te zweven en moet passend gemaakt worden.
Het huis rechts naast de poort wordt waarschijnlijk een
schoenmaker ik heb nog heel veel zombies die het straks met geamputeerde voeten moeten doen.
De nu nog witte huizen, daar moet eigenlijk alles nog aan gebeuren.
Op de blauwe ondergrond moet natuurlijk nog wegdek komen; kasseien, asfalt of een combinatie.
Enfin, ik ben dus nog lang niet klaar.
Nog wèl even één dingetje:Als ik rechts naar het huis met het terras kijk, dan ontneemt dat huis eigenlijk het zicht op de huizen die daarachter staan. En ik vraag me af als ik de bovenste etage van dat huis er af haal of de proporties dan niet beter kloppen?
▲ De etage boven de zwarte lijn zou dan verdwijnen.
▲ Er moet natuurlijk nog wel een dak op, maar de naast gelegen gebouwen komen wel wat meer in beeld.
Heren, alvorens het mes erin gaat; graag advies.