Dankjewel
@Pierre.
Het is ook dankbaar materiaal en je kan er bijna alles mee maken.
Dankbaar, goedkoop en makkelijker te snijden dan het styreenplaat dat ik voor 1:87 gebruik. Een razend-scherp mes is wel een voorwaarde.
Oké nog één update:
▲ Tussendoor heb ik vast een begin gemaakt met de kopse kant van het gedeelte rechts. De stenen moeten nog verder worden gestempeld. Bovenop komt denk ik iets van een hijskraantje (idee van Pierre) met allerlei rotzooi.
▲ Het gebouw dat rechts van het diorama komt te staan is ook redelijk opgedroogd. Ik had de hoeken in verstek gesneden zodat de twee muren mooi op elkaar aansluiten. Hier en daar zie je nog wel iets van een naadje, maar dat is met een beetje muurvuller wel weg te werken.
▲ De straatkant van dit gebouw zit er inmiddels ook in. Deze muur moet nog wel vastgeplakt aan de rest van het gebouw, maar dat kan pas als ik binnen vloeren heb gemaakt zodat het allemaal wat steviger wordt.
▲ Het grijze deel, links van de muur, wordt een onderdoorgang waar de straat met rails doorheen komt te lopen.
▲ En die doorgang zou er dan ongeveer zó uit komen te zien.
▲ Jullie hebben ooit ergens geschreven dat ik wat minder rechtlijnig en wat speelser moet werken. Daarom heb ik het gebouw met dat tunnelportaal iets naar achteren geschoven. Gevolg is wel dat de gevel van het aangrenzende gebouw wat buiten beeld valt. Nou wordt dat niks spectaculairs: een deur en bovenin zijn de luiken dicht. De bewoners zijn geëmigreerd, overleden of erger.
▲ Van bovenaf gezien lijkt het een beetje een decor uit ”Call of Duty”, maar geeft misschien een redelijk overzicht. En nu ik er zelf zo tegenaan kijk, kan die gevel met dat tunnelportaal nog wel wat meer naar achteren.
Oké: de schiettent is open.