Nou
@Tom &
@Jerry misschien hebben jullie wel gelijk. Maar volgens mij zijn het niet de banden die te laag hangen, maar is het de onderste balk die een stuk hoger had moeten zitten.

En hoe is dat nou zo gekomen:
▲ Dit is een 1:50 vissersbootje. Qua schaalverhouding past-ie mooi, maar de ruimte in het water is beperkt en dus is ze te breed. Nog los van het feit dat dit bootje geen waterlijnmodel is eist ze alle aandacht op. Er moest dus een kleiner en vooral een smaller bootje komen.
▲ Ik had dit middels kinderarbeid gefabriceerde bootje nog liggen met een mooie breedte. Omdat ik eigenlijk niet zoveel zin had om een compleet nieuw schip te bouwen, had ik bedacht om alleen de romp te gebruiken.
▲ Ik heb dus alle rommel van het dek gehaald en er een waterlijnmodel van gezaagd. Als ik die romp naast die kade leg dan zie je niks meer van die banden, maar ze hangen aardig goed. Het is dus de onderste balk die veel te laag hangt, waardoor de verhouding niet klopt.
Bron: Tom▲ Ter vergelijking: de horizontale de verdelingvan de balken van Tom zijn wel in verhouding.
▲ En dus blijven er twee mogelijkheden over:
Of ik bouw het hele ding opnieuw.
Of ik zet er een extra balk tussen, maar dan moeten die houten kruisverbindinge er misschien wel af anders wordt het teveel. Het bootje dat ik ga maken wordt sowieso wat hoger, dus kunnen die banden ook wat hoger.