Jullie vallen nogal voor mijn putjes?
Dat zeggen jullie vast niet tegen jullie respectievelijke vrouwen.
Kleine update
▲ Het hoekpand bestaat uit twee aan elkaar geplakte delen en op de plek waar de muren aan elkaar vastzitten ontstond een wat hinderlijke naad. Vullen met houtlijm kan, maar je blijft toch die naad zien en met plamuur help ik de structuur van de muur om zeep. Ik ben met klimop niet handig, dus heb ik er maar een regenpijp tegenaan gezet. Met wat restanten gietboom heb je al snel een afvoer en krimpkousjes heb ik gebruikt om het spul aan de gevel vast te zetten.
En nee, hij blijft niet rood.
▲ Nou ja vooruit: ik gooi er ook nog een putje tegenaan.
▲ Tussendoor ben ik ook nog even bezig geweest met de dakgoten en een eerste opzet voor het dak. Het wordt denk ik iets met leistenen.
Oh ja, dan is er natuurlijk ook nog het interieur op de eerste etage. Er is inkijk vanaf de balkondeuren en via het raam in de zijgevel. Het moet er dus wel een beetje netjes uitzien.
▲ Dus ben ik maar vast begonnen met een van de binnenmuren en daar moet een deur komen. Als basis voor de deur gebruik een plaatje Auhagen H0-houtstructuur.
▲ Maar het wordt natuurlijk wel een paneeldeur, die ik met flinterdunne strookjes styreen opbouw.
▲ Een likje verf en een deurklink en de deur hangt er in.
▲ Ik denk dat een woonkeuken hier wel zou kunnen passen.
▲ Het zicht vanaf het balkon.
Langzamerhand wordt het wel tijd om na te denken over de rest van het gebeuren. De rails liggen vast, maar de rest staat nog los. Er kan hier en daar dus nog wat worden verschoven.
▲ Een bovenaanzicht en ter oriëntatie: links de garage, daarnaast de slagerij en daar weer naast het hoekpand waarvan ik er nog niet uit ban of dat nou een epicerie of een café - tabac moet worden. Naast het hoekpand een poort en rechts van de poort heb ikzelf het beeld nog niet echt scherp.
Het lager gelegen deel op de voorgrond wordt een kademuur, dukdalven en water.
▲ Ik ben dus maar eens begonnen met een stuk trottoir te maken dat aan de achterkant komt te liggen, met een glooiende curve langs de rails. De uitrit heb ik behandeld met natte houtlijm zodat de structuur van het styreen wat minder zichtbaar wordt.
▲ Rechts van de poort komt nog een gebouw dat wat meer naar voren komt te staan. Ik denk dat ik dat gebouw in dezelfde stijl ga uitvoeren zoals de poort. Zodat die stenen mooi door lopen in het naastgelegen pand.
Tot zover.