Heren, vrienden, dank voor de mooie woorden.
Om stil van te worden Wim ... pfff. 
Doe dat maar liever niet
@Pierre. Feedback en ideeën daar heb ik veel meer aan.
Nou Wim, als je zo doorgaat hoef je je helemaal niet te schamen voor die Yanks en Yappen, zeker niet in deze schaal.
Neuh, ik schaam me zeker niet. Ik haal inspiratie op, verbaas me, probeer de schaal te achterhalen en erachter te komen hoe het gemaakt is. Wat zouden we zijn zonder internet.
▲ Een voorbeeld van een verbluffend knap gemaakt diorama door de Japanner Takuji Yamada. Als je dit diorama zo eens bekijkt ontdek je al snel dat een beetje model (of diorama)bouwer niets is zonder een goedwerkende laserprinter om al die dozen te maken.
Ik zie dat de elektricien ook langs geweest is, veel beter zo :-)
Klopt, er moet nog wel een drybrushje overheen om 'm wat beter uit de verf te laten komen.
Hoe heb je die fles uhhh, jonge jenever gemaakt?
Je neemt zo'n gietboom waar onderdelen aan vastzitten, maar dan van vensterglas, dan neem je een aansteker en verwarm je een recht stukje gietboom en dan langzaam uit elkaar trekken. Als het goed gelukt is krijg je een flessenhals. Op maat snijden en er een etiketje opplakken. Klinkt eenvoudig, maar het gaat vaker mis dan dat het lukt.
Ps. Als je googelt op 1/48 miniaturen kom je best wat leuk meubelspul tegen als je wat geld wil uitgeven.
Google en dan gewoon zoeken?
Je bedoelt deze?
▲ Al weer een tijd geleden heb ik de hele verzameling gekocht om een beetje voorraad te hebben. Het maken van kasten in 1:48 lukt nog wel, maar tafels en stoelen blijft ook in deze schaal prutswerk. Die kun je dus maar beter op voorraad hebben en ik ga geen tijd verspillen aan zaken die je zó in de winkel kunt kopen.
▲ De kwaliteit is -ook gezien de prijs- prima bruikbaar als basismateriaal en met een beetje nabewerking is er best veel van te maken. De telefoons en typemachines heb ik overigens zelf vergaard.
Die schildersezel is prachtig en ook die vloer.
Die vloer dat zijn dezelfde roerstokjes waar
@iTom er 80.000 van heeft ingeslagen. Ze werken beter dan ijslollystokjes omdat die veel harder zijn. Die spijkergaatjes zijn er in deze stokjes ook veel makkelijker in te prikken.
Voor medeforummers die tijdelijk even geen ruimte hebben om een vette modelbaan op te zetten en eens willen experimenteren in een wat grotere schaal; dit soort projectjes kun je bijna op de keukentafel maken. Ik kan 'm zo snel even niet tevoorschijn toveren, maar Tom heeft ooit een mooi diorama gemaakt op een A-viertje. Zoiets zou je ook in een groter schaal kunnen maken. Maar in een grotere schaal is A3 misschien een betere optie.