Heren, dank voor alle complimenten.
Ik word er stil van.

Je stijgt boven je zelf uit Wim!
Nou
@Pierre, je kunt ook zeggen dat ik geleerd heb van mijn fouten.
Gaandeweg ben ik erachter gekomen dat als ik van H0 overschakel naar een schaal die twee keer zo groot is, ik niet op dezelfde manier gezellig kan doorbouwen zoals ik dat deed in 1:87. En eigenlijk deed ik dat bij m'n slagerij wel; ik nam gewoon een wat groter stuk styreen als basis, wat snij- en plakwerk en de voorgevel stond. Zo werkt dat dus niet.
Overschakelen van 1:87 naar 1:48 is niet alleen overschakelen naar een grotere schaal, maar juist ook omschakelen naar andere materialen. Ik laat de slagerij voor wat het is, maar als ik 'm opnieuw zou bouwen dan zou ik dezelfde materialen gebruiken zoals ik dat nu bij de garage doe.
Ik heb je nog niet eerder met schuimkarton zien werken maar euh ... dat zou je niet zeggen zo
Als je dit draadje terugkijkt dan kun je zien dat mijn eerdere ervaring met piepschuim niet echt succesvol was.
▲ Niet alleen de keuze van materiaal is anders, maar ook anders detailleren: links de deur uit de slagerij (alweer vier jaar geleden) en rechts de deur zoals die in de garage komt. De linker paneeldeur is op precies dezelfde manier gemaakt zoals ik die in H0 zou hebben gemaakt en rechts een deur met meer detail.
Het is een leerproces.
Maar moet de topic titel nu niet een beetje aangepast worden? 
Je bedoelt van 1:48 naar 1:43?
Ja, daar heb je wel gelijk in.
▲ Tussendoor ben ik wel al bezig geweest met kleine aanpassingen van het meubilair en zo heb ik bijvoorbeeld de werkbank in de garage al wat hoger gemaakt.
Maar voordat ik definitief ga omschakelen van On30 (1:48) naar Spoor 0 (1:43,5 - 1:45) wil ik eerst vat Preisertjes bestellen om te zien hoe of dat uitpakt... en hoeveel ik moet aanpassen.