Dankjewel
@jerry,
Dat bouwen in 1:48 is voor mij een groot experiment en ik ben dus een aantal dingen met andere materialen aan het uitproberen. In 1:87 werk ik eigenlijk alleen met styreen, maar in deze schaalverhouding moet ik zien dat ik mijn materiaal anders moet gaan kiezen.
Anders dan in H0 kan nu ik veel meer met hout doen.
▲ Voor deze vloer heb ik houten roerstokjes gebruikt. IJslollystokjes zijn te hard en te breed. Deze roerstokjes hebben een mooie afmeting en je kunt ze met de schaar op maat knippen.
Na een wetwash ziet de vloer er wel heftig uit, maar de spijkergaatjes komen mooi tevoorschijn.
▲ Foamboard is in deze schaal ook goed bruikbaar. Met name voor de grotere stukken is foamboard ook een stuk goedkoper dan styreen. Aan één kant zit zwart en aan de andere kant zit wit papier.
▲ En als je dat witte papier eraf pullikt dan blijft er een fijne -bijna gestucte- structuur over. Het oppervlak is iets vettig en dat kun je er vast wel met afwasmiddel afkrijgen, maar dat is me teveel gedoe en ik heb het toch niet zo op waterverf.
▲ Bij het verwijderen van het witte papier hou je wel wat beschadigingen, maar na een donkerbruine wetwash (terpentine en wat verf) krijg je een mooie muur. Duurt wel een eeuwigheid voordat die muur droog is.
▲ Even een teststukje. Voordat ik ga wetwashen moeten die muren met houtlijm aan elkaar worden geplakt en dan natuurlijk de resten houtlijm met een vochtig doekje verwijderen, anders is de structuur weg.
Dit wordt denk ik wel wat.
▲ Tussendoor heb ik even een koelmeubel in elkaar gefröbeld. Varkens zijn hele slimme beesten, maar niet slim genoeg om te weten dat een varken in een slagerij weinig goeds belooft.