Beste Roel,
Ik denk dat zo'n halfronde goot overal in de wereld wel wordt gebruikt. De ophanging van de goot is mijn Franse interpretatie van een dakgootsteun en komt van een H0-perron van Kibri.

Tsja Roel, je moet toch wat. Die steun onder de dakgoot is een gehalveerde steun uit een bak onderdelen.
Nu ik de foto nog een keer zie, ontdek ik dat er nog overnaadse verbindingen moeten komen die de goot met de onderliggende steunen verbind. Het lijkt nu alsof de goot los ligt en met een beetje wind waait het hele spul zo in het kanaal. Daar moet ik dus nog even mee aan de gang.
Wim hoe dun mogen die regenpijpjes zijn voor H0 ?
Beste Hans, in H0 gebruik ik eigenlijk alleen rietjes voor langere schoorsteenpijpen. Voor regenpijpen gebruik ik het overtollige plastic van een gietboom; dat ding waar alle onderdelen aan vastzitten. Die zijn vaak qua dikte precies goed en je kunt ze lekker rondschuren. Als regenpijp werkt 2,5 qmm
2 installatiedraad ook prima, want die kun je in elke bocht buigen.
De regenpijp op dit Franse geveltje is trouwens ook van gietboom gemaakt en de 45° bocht aan het uiteinde is met een aansteker warm gemaakt en gebogen.
Vanavond even die regenpijp afmaken en wellicht een opzetje maken voor de garage, links naast de Boucherie.