Dankjewel Pierre. Die koperen deurklink moet nog een laagje vuil krijgen, want hij glimt me wat teveel. Glimmende deurknoppen vind je eigenlijk alleen in Nederland.
1:48 is een schaal waar best aan te wennen is. Behalve dan dat als ik in H0 iets maak, dan grijp ik in een bak en haal er een raamkozijn uit of een stuk muur. Hier moet ik werkelijk alles zelf maken. En dat maakt dat je wel twee keer nadenkt voordat je iets maakt.

Die regenpijp gaat straks netjes langs de zijmuur lopen. Anders had ik 'm dwars over de winkelpui moeten laten lopen en dat vond ik minder mooi. Ik weet niet waarom ik dat zo heb bedacht, maar die garage komt links van de slager.
Bij Franse huizen zie je vaak de kabels langs de huizen lopen, zoals jij dat ook in je haven deed. Links wordt het spul nog doorverbonden met de garage.

Dakgoten is ook zoiets... die moet ik dus nu zelf maken door een rietje over lengte te halveren.

Raamkozijnen trek je ook niet zomaar uit een bakje. Om een beetje in schaal te blijven heb ik de spijlen wat breder gemaakt. Bij het linker raam zat een gat voor een schoorsteen, maar omdat er nog luiken voor de ramen komen heb ik er maar een ventilator van gemaakt.