Auteur Topic: het begin van de verzameling  (gelezen 3821 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
het begin van de verzameling
« Gepost op: 15 februari 2014, 16:42:30 »

ook ik zal bij deze een paar foto's plaatsen van mijn tot nu toe veroverde objecten...



de ns 1220, pantografen zijn helaas incompleet, maar hier wordt aan gewerkt. ik ga immers zonder bovenleiding rijden dus met een paar nieuwe veren blijven ze mooi naar beneden staan.



eerste klas rijtuig, mooi voor achter de ns loc



tweede klas rijtuig, ook voor achter de ns loc



v160 loc van DB, deze zal gaan dienen als trekgeit voor goederen



AHM loc, type MONON. geen idee of ik deze ga laten rijden, hij is beperkt in zijn draai.. wellicht als iemand er interesse in heeft gaat hij wel weg



en de rest van het grut, waaronder:

1 stnd loc fleischmann
2 auto transporters
2 stnd wagons fleischmann, hoewel ik de Heineken erg leuk vind (aangezien ik veelvoudig investeerder ben)
3 tankwagons, 1 van BP, 1 van PAM en 1 van Shell



en de winkel waar alles vandaan komt..
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #1 Gepost op: 15 februari 2014, 19:07:14 »
Het eerste rijdend materiaal is er, nu zorgen dat het kan rondrijden.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #2 Gepost op: 15 februari 2014, 22:04:08 »

helemaal gelijk in Rick, ben daarom al hard aan het brainstormen over een banenplan. dit heb ik ook in het betreffende topic gepost, wie weet heb je er nog verhelderende blik over!
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het be[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZMDNQGN7-D.jpggin van de verzameling
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2014, 20:59:10 »

ook een aantal seinen toegevoegd aan de collectie:



en 3 van deze jongens



tevens een nieuw bouwpakketje besteld, welke niet mag ontbreken voor deze monteur...




2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2014, 22:09:24 »
Ach, die garage heb ik ook.  8)
Jij rijdt ook gewoon met alles wat je leuk vindt... een Duits en een Nederlands sein. Kan ook eigenlijk best.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #5 Gepost op: 16 februari 2014, 22:24:53 »
Ach, die garage heb ik ook.  8)
Jij rijdt ook gewoon met alles wat je leuk vindt... een Duits en een Nederlands sein. Kan ook eigenlijk best.

Ik vond de garage erg leuk, en een bijpassende benzine pomp is ook onderweg..

De Amerikaanse loc gaat denk ik wel weg, als er een goed bod voor is.

Ook weet ik niet of ik het Nederlandse sein ga gebruiken, waarschijnlijk niet.

Verder zal ik met Duitse locs gaan rijden, maar als Hollander moet je toch een ns rond hebben rondrijden op je baan, vind ik persoonlijk!
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #6 Gepost op: 16 februari 2014, 22:29:14 »
ik zou zeggen zet een vraag prijs neer voor die amerikaanse loc, wie weet :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2014, 22:34:49 »
Ik dacht al: schrijf ergens Amerikaanse loc en dan komt Hans alsof er aan zijn voordeur wordt gerammeld.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #8 Gepost op: 17 februari 2014, 02:18:17 »
Nou wim, dat valt reuze mee, laatste tijd komen er alleen ronder kokers hierheen ongeveer een meter lang, oja heel soms vierkant :)

! nadeel er zitten verkeerde koppelinbgen aan als ik goed kijk, moet wel kadee zijn uiteraard, dit beïnvloed de prijs aanzienlijk :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #9 Gepost op: 17 februari 2014, 10:14:48 »
als ik het goed heb opgezocht, hoef je er geen nieuwe koppelingen op te zetten. de kadee koppeling kan je over het uitstekende puntje gooien en dan zit de wagon ook goed vast. overigens lijkt het me verstandiger via PM verder te gaan, hiervoor is dit forum gedeelte niet bedoeld..

edit: type zal ik vanavond op de doos opzoeken voor je
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #10 Gepost op: 17 februari 2014, 11:02:21 »
Als we de clou van een topic gaan afhandelen via persoonlijke berichten, dan hebben anderen daar weer niks aan. Persoonlijk zou ik als het onderwerp erg gaat afwijken van het oorspronkelijke onderwerp liever een nieuw topic starten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #11 Gepost op: 17 februari 2014, 12:33:22 »
Als we de clou van een topic gaan afhandelen via persoonlijke berichten, dan hebben anderen daar weer niks aan. Persoonlijk zou ik als het onderwerp erg gaat afwijken van het oorspronkelijke onderwerp liever een nieuw topic starten.

wim, ik denk dat je me verkeerd begrijpt. wat ik bedoel is, mochten ik en hans verder willen babbelen over een eventuele verkoop van de loc, dat dat niet thuishoort in dit deel van het forum.
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #12 Gepost op: 17 februari 2014, 12:52:13 »
Excuus... ik dacht dat we het over koppelingen gingen hebben en daar wil ik wèl graag alles van weten.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #13 Gepost op: 17 februari 2014, 13:20:05 »

ben je niet de enigste mee hoor  8) kan er zelf ook nog een hoop van leren gok ik zomaar  :o
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2014, 20:09:21 »

het is een tijdje stil gebleven, maar er is langzaam en gestaag doorgegaan met verzamelen.

ik besloot op zoek te gaan naar een restpartij rails, zodat de grootste aankoop toch voordelig werd gedaan.



hierna even een inventaris gemaakt van de benodigdheden voor mijn banenplan:

nummer       aantal    benodigd
         
6001      69           121
6002      12           1
6003      13           0
6004      8           1
6005      2           1
6006      0           12
6016      6           3
6020      13           0
6024      4           0
6025      24           23
6026      12           1
6030      22           0
6032      4           2
6033      16           0
6044 L hand   1           0
6044 R hand   1          0
6046 R elec   1         0
6058      1         0
6060      2           0
6044 R      2           5 (onderweg)
6046 L      0           2


tevens kwam ik deze onderwijl nog tegen, zeer goedkoop.



voor 15 euro mag je niet klagen, een lopende 4 delige hondekop van lima

ook heb ik nog 3 van deze jongens binnen laten komen



in de planning moeten er nog meer achter komen, maar eerst zal er nu gebouwd moeten worden wil ik alles straks neer kunnen zetten  :P

verder heb ik ook al een linkje gevonden waar ze voor niet teveel geld ook de 6046 aanbieden, wie weet bestel ik die deze maand nog.. mits ik op MP niets tegen kom.
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #15 Gepost op: 22 april 2014, 21:54:31 »
Ik zie nog wel een groot verschil tussen wat je nu heb, en wat je nodig heb volgens de planning. Maar MP is genoeg te vinden, dus dat komt wel goed denk ik.
Ook al; bezig met de ruimte in te richten?
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #16 Gepost op: 22 april 2014, 22:46:36 »

klopt rick, alle 12 flex rails dient nog aangeschaft te worden (helaas heeft recentelijk iemand mp geplunderd hiervoor) evenals +/- 60  rechte en 2 wissels.

de huidige ruimte is te klein voor de volledige baan, ik wil beginnen het stuk met de berg te bouwen om te proberen of dit me gaat lukken. wanneer alles volgens plan verloopt, is er misschien binnenkort een grotere ruimte tot beschikking. zo niet, dan zullen we wel weer een volgend plan trekken.

ik ben slechts een beginner, dus ik wil eerst kijken hoe het me vergaat/uitproberen/oefenen hoe het allemaal uitpakt qua scenery. zonder mooie scenery geen mooie baan vind ik.
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #17 Gepost op: 22 april 2014, 22:48:12 »
Mijn Naam is Hans en ik weet nergens van :D :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wouter

  • Perronmedewerker
  • **
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #18 Gepost op: 22 april 2014, 22:56:23 »

hans, geen enkel probleem. wij hollanders zoeken graag goedkope spullen, en wie het eerst komt wie het eerst maalt.
2 rail gelijkstroom fleischmann, nu nog analoog. diversiteit in rollend materiaal, tijdperk nog onbekend.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #19 Gepost op: 22 april 2014, 22:57:32 »
Mijn Naam is Hans en ik weet nergens van :D :D

Hans ...Hans toch .... jij was toch klaar met verzamelen :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #20 Gepost op: 22 april 2014, 23:01:41 »
Pierre dat was een schijnbeweging, Wim die zit me ook al op de nek :D
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: het begin van de verzameling
« Reactie #21 Gepost op: 23 april 2014, 09:29:35 »
Ik koop helemaal niks  :o
Omdat er helemaal niks meer is!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)