Auteur Topic: Baanplan en bouw Arend  (gelezen 53182 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #50 Gepost op: 30 december 2014, 09:16:40 »
Net genoeg liht om daar ook wat te kunnen zien. Slim opgelost

Hetgeeft meer licht als dat het op de foto lijkt, Rick.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #51 Gepost op: 30 december 2014, 17:15:56 »
Ziet er goed uit Arend, maar had je die lampjes niet beter tegen de voorkant kunnen doen? nu kijk je tegen het licht in namelijk
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.
The following users thanked this post: arend65

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #52 Gepost op: 30 december 2014, 21:46:19 »
Ziet er goed uit Arend, maar had je die lampjes niet beter tegen de voorkant kunnen doen? nu kijk je tegen het licht in namelijk

Dat valt erg mee hans, geeft een mooi licht, niet te fel, het is maar 1 ledje per lampje.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #53 Gepost op: 5 mei 2015, 18:19:07 »
Hallo allemaal,

Ik ben de laatste maanden erg druk geweest met de technische kant van mijn baan, voordat ik verder ga met bouwen heb ik eerst alle bedrading op orde gebracht, want het dreigde aardig onoverzichtelijk te worden, verder heb ik ook direct alle wissels aangepakt en daaruit de eindafschakeling verijderd.
Ik had een poosje terug een OC32 aangeschaft en daar ben ik ook behoorlijk mee aan het stoeien geweest om dat werkend te krijgen, en ook dat is gelukt.


   

        

     


Met als eind resultaat, Eindelijk weer eens een opgeruimde werkplek.

Groet Arend
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #54 Gepost op: 5 mei 2015, 21:46:28 »
En dat is de eerste OC32 die ook in het automatische bedrijf gecommandeerd wordt door een Raptor, Arend gefeliciteerd met je vasthoudendheid en het resultaat.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"
The following users thanked this post: arend65

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #55 Gepost op: 12 november 2015, 21:31:24 »
Goedenavond allen,

Na een lange tijd van stilte, door allerlei omstandigheden( zorgen rond m'n Schoonmoeder, een tweetal overlijdens in de directe omgeving erg veel drukte met, en veel druk op het werk),eindelijk weer eens een kleine update. ja ik ben nog steeds bezig met de bouw van mijn baan, ieder beetje vrije tijd wat ik heb, gaat er in zitten, heerlijk. Zo is er een dubbelsporige keerlus gekomen tussen niveau 2 en 3 en ben ik nu bezig met een 3 sporig station op zicht niveau. Ik ben ondertussen zover gevorderd dat ik zo langzamerhand kan gaan nadenken over de scenery.

 



Gelukkig gaan we richting december en hoop ik dat het allemaal weer wat rustiger wordt., ik blijf jullie wel stiekem volgen!
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #56 Gepost op: 12 november 2015, 22:10:21 »
Dat zijn allemaal geen leuke dingen Arend. Ik hoop dat je weer snel een beetje meer tijd krijgt om je te ontspannen en met je treinbaan aan de gang kunt gaan ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #57 Gepost op: 12 november 2015, 22:12:55 »
Ziet er top uit, op hoog niveau zou ik zeggen.  ;)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #58 Gepost op: 29 november 2015, 21:31:16 »
Het laatste jaar ben ik erg met de technische kant van de baan bezig geweest, maar de laatste dagen ben ik bezig geweest met de bouw /afbouw van station Stellnitz.





De dakgootjes moeten er nog aan en nog wat ander klein spul en ook moet er zo hier en daar nog wat geweatherd worden. Maar de verlichting brand, al blijft een goede foto maken lastig.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #59 Gepost op: 23 december 2015, 19:51:19 »
Heerlijk, 2 week vakantie. lekker de tijd om aan de baan te prutsen, ik doe dan ook bijna niets anders. ik heb mijn station afgemaakt, ben bezig met m'n locloods en ondertussen bezig met de aanleg van het station,( sporen en perrons).



Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #60 Gepost op: 2 januari 2016, 22:25:16 »
Voor een ieder de beste wensen in goede gezondheid voor 2016!

Hierbij een kleine Update. Ik heb de laatste weken aardig aan m'n baan kunnen werken, Bovenblad tafel vastgezet , de nodige bedrading getrokken, Blokken gemaakt,wissels gelegd en met de heuvels begonnen. ook heb ik een start met de perrons gemaakt.

 


                                                                                                                       
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #61 Gepost op: 3 januari 2016, 09:33:38 »
Gaaf viaduct! Ik ben ook wel eens van gedachte om mijn baan deels aan te passen om een viaduct en/of een diep dal te maken.
Het enige wat me tegenhoud is de berg draden die onder de baan doorlopen.....

Maar begint bij jou al aardig vorm te krijgen. succes met je bouw, ik blijf je volgen.
Groet Mies

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #62 Gepost op: 3 januari 2016, 11:22:14 »
Het heeft een tijdje op een laag pitje gestaan maar je gaat nu als een speer Arend. Ziet er weer goed uit man. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #63 Gepost op: 3 januari 2016, 17:30:39 »
De baan staat hier echt niet op een laag pitje hoor,Pierre.Als ik ook maar even de tijd heb zit ik boven. maar het bouwen van de baan + het digitaliseren vraagt gewoon veel tijd. Daarna nog een poos proefrijden, want ik moet er niet aan denken om weer te moeten slopen als er iets niet deugd.Maar ook in de scenery gaat veel tijd zitten.Ik merk alleen wel dat het voor mij lastig is om 3 dimensioneel te denken, ik ben nogal rechtlijnig. Het zit in m'n hoofd maar om het op tafel te krijgen,pff.

Het viaduct heb ik vorig jaar tijdens de vakantie op een rommelmarkt op de kop getikt, Michel. Ook bij mij moet hij nog op de baan ingepast worden.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #64 Gepost op: 3 januari 2016, 23:47:10 »
Beste Arend,

Laat ik nu toch altijd gedacht hebben dat ik, een introverte techneut, problemen zou hebben met de scenery, nee hoor, er zat wel een leercurve in het maken van rotserige hellingen, maar het viel heel erg mee, dus er is hoop voor je.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #65 Gepost op: 5 juni 2016, 19:23:39 »
 Hallo allemaal,
 Even een kleine update met wat vorderingen aan de baan, ik ben nog steeds aan het bouwen en met veel plezier. maar veel dingen die ik naast de baanbouw doe zijn 
 niet altijd zichtbaar, zoals bv. het solderen van wisseldecoders en terugmelddecoders, het prutsen met geluidsmodules, het oefenen met smd leds solderen en wat al 
 niet meer. Ik vindt het heerlijk om zo een beetje gevarieerd bezig te zijn.


                 


                     


                      


                
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #66 Gepost op: 5 juni 2016, 20:17:41 »
Net wat je zegt Arend ... de meest bezigheden zijn niet te zien op de baan. Maar je hebt toch weer een paar mooie plaatjes om te laten zien aan ons. Klasse.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Raages

  • Gast
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #67 Gepost op: 5 juni 2016, 20:32:32 »
Het ziet er goed uit hoor. Ik zou willen dat ik al zover was, maar ik moet nog beginnen.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #68 Gepost op: 6 juni 2016, 14:08:21 »
Net wat je zegt Arend ... de meest bezigheden zijn niet te zien op de baan. Maar je hebt toch weer een paar mooie plaatjes om te laten zien aan ons. Klasse.
[/quote

Dankjewel Pierre, ik blijf m,n best doen, maar moet ook nogveel leren .

Het ziet er goed uit hoor. Ik zou willen dat ik al zover was, maar ik moet nog beginnen.


Komt vanzelf, als je het topic een beetje terug kijkt zie je dat ik ook al een poosje bezig Ben. Het moet geen moeten zijn, maar plezier hebben in wat je doet.

Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #69 Gepost op: 5 januari 2017, 08:49:10 »
Eindelijk maar weer eens een update van de baanbouw,de bouw ligt bepaald niet stil,maar door de drukte van m'n werk kom ik er niet toe om actief te zijn op het forum. maar nu lekker 2 weken vakantie gehad en fijn met van allerlei projectjes bezig geweest.

     

Ik heb onlangs m'n BR120, de Taigatrommel een grote revisie beurt gegeven.   In een stammetje rijtuigen heb ik verlichting gebouwd. Ik heb gebruik gemaakt van het  nieuwe verlichtingsprintje van Martin Domburg, Krois stroomvoerende koppelingen en het  geheel aangesloten op de decoder van de trekkende loc, met een mooi resultaat 


          

Ondertussen een nieuwe wisseldecoder gebouwd en nieuwe wissels en blokken aangelegd tbv het rangeer gebied en alles in de Raptor ingevoerd.
ook ben ik al een poosje bezig met het solderen van msd leds, maar dat is nog en heel klusje want dat is wel erg klein.

             

Ook de scenery begint aardig vorm te krijgen, heuvels beginnen te groeien, perrons zijn in aanbouw, gebouwen worden gebouwd en op hun plaats gezet.

           

           

Nieuw materiaal is er ook weer op de baan verschenen. er is een nieuwe Marklin V60 MFX soundloc bijgekomen, met een paar jet knikketel wagens op sleep en ook is er een derde Ludmilla bij gekomen, ditmaal een marklin MFX soundloc. vlnr Roco, Marklin, Piko.

         

Verder moet er deze week nog een marklin V100 binnenkomen, een opknappertje zodat ik wat kan gaan experimenteren met weatheren.
Zo zien jullie maar, buiten m'n werk zit ik bepaald niet stil.

                                                                                                 
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #70 Gepost op: 5 januari 2017, 09:57:10 »
Beslist niet stil gezeten Arend. Ben benieuwd naar je "vuile"opknappertje. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: arend65

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #71 Gepost op: 5 januari 2017, 11:48:14 »
...en ik zie hele fraaie details op je baan zoals dat ingekorte stationnetje en die winkelpui onder de bogen. Mooi!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #72 Gepost op: 5 januari 2017, 12:34:37 »
Ja Wim,je kunt wel zien waar ik m'n inspiratie vandaan haal ;)
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #73 Gepost op: 5 januari 2017, 17:27:00 »
Ja Wim,je kunt wel zien waar ik m'n inspiratie vandaan haal ;)
Tuurlijk bij @Pierre. Waar dacht je dat ik mijn inspiratie vandaan haal?
Trouwens, dat ledje boven die boog: als je van de kleinste maat spijkerplug het bovenste stukje afsnijdt, dan heb je een passend lampekapje.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Baanplan en bouw Arend
« Reactie #74 Gepost op: 22 januari 2017, 21:05:26 »
Beslist niet stil gezeten Arend. Ben benieuwd naar je "vuile"opknappertje. ;D

Bij deze een ombouw verslagje van het vuile opknappertje.
Ik heb deze marklin V100 in december voor een paar tientjes op de kop getikt. ik had nog een decoder liggen en wel weer eens trek om een loc om te bouwen.

       

Eerst het locje volledig gedemonteerd en in een badje van wasbenzine                Daarna de oude veldmagneet vervangen door een hamomagneet, 
alle onderdelen goed gereinigd.                                                                      de spoel en magneet teruggeplaatst.

       

Motorschild terug geplaatst.                                                                            Decoder ingebouwd en aangesloten en de gloeilampen vervangen door
                                                                                                                   leds.

         

CV ingesteld en rijden maar!

           

Het lokje rijdt weer als een trein.                                                                        Alleen weet ik nog niet wat ik met de kap aanmoet, er zit behoorlijk
                                                                                                                      wat lak schade aan. of iemand bereid vinden om hem netjes over te                               
                                                                                                                      spuiten, of hem gaan weatheren, ik neig naar het laatste ,alleen ik   
                                                                                                                      heb daar nog geen ervaring mee.                                       
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel