Even wat vorderingen van mijn bruggenhoofd:

Aanvankelijk wilde ik de onderdoorgang niet als tunnel maken, maar ik kom toch tot de conclusie dat het niet anders kan.

De achterkant is inmiddels ook klaar, maar ik wacht even met vastmaken totdat de binnenkant van de onderdoorgang erin zit. Daar moet natuurlijk ook nog verlichting in komen anders wordt het helemaal een donker hol.
De linkerzijde -waar de brug op komt te rusten- loopt wat verder door naar beneden omdat het spul aan die zijde in het water staat.
Verder komen er aan weerszijden trottoirs en een rijbaan van asphalt, daaronder twee magneetstrips om het Faller-verkeer er overheen te laten rijden. Ik heb al uitgerekend dat het wat aan de krappe kant wordt, maar dan moeten ze maar op elkaar wachten anders ligt straks de brug vol met afgereden spiegels.

Aanvankelijk wilde ik deze Dapol vakwerkbrug gebruiken als verkeersbrug, maar het is een draak van een ding; de stalen constructie is veel te grof, de klinknagels zijn veel te klein en het past allemaal voor geen meter. Zelfs voor een 1:48-diorama is-ie te grof. Deze brug gaat in de onderdelen bak.

Het wordt dus een andere brug, maar daarover later meer.