Auteur Topic: Oude Gracht  (gelezen 16867 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Oude Gracht
« Gepost op: 28 januari 2014, 14:23:25 »
Op mijn module komt een gracht zoals je die ook in Utrecht vindt.


Even om het geheugen op te frissen: zoiets dus, maar dan anders


De module met rechts onderin water, een kade en het feitelijke straatniveau. Om bij de titel van dit topic aan te komen: daar komt dus de Oude Gracht.


Deze had ik ook nog liggen.


Maar ze zijn veel te hoog en ik wil iets met bakstenen.


In een van mijn bakken vond ik nog de restanten van wat ooit een locloods was. Op zich niets bijzonders maar de onregelmatige bakstenen en de bogen lijken me zeer wel bruikbaar.


Ietsje op maat gesneden zodat het spul minder hoog wordt en de verhoudingen blijven aardig kloppen. De klinkers zijn overigens van Wills uit Engeland.


Vast wat onderdelen op maat gesneden zodat het feest kan beginnen. Het hekwerkgebeuren heeft wat lichte schade opgelopen, maar dat is te repareren. Achter dat hekwerk komt trouwens een opslagplaats voor wijnvaten en verder natuurlijk zaken die je in en langs een Oude Gracht zou kunnen vinden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Oude Gracht
« Reactie #1 Gepost op: 28 januari 2014, 15:26:57 »
Wim, ik ga voor dit project er eens lekker voor zitten. Want dit gaat wat moois worden.
Dat voel ik nu al. Wel een mooie foto heb je daar.
Ik hoop dat je die nostalgische sfeer ook kunt terugbrengen in je project.

Heeft toch wel voordelen, van die bakken met restjes en sloopmateriaal.
Ook ik heb nog heel wat dozen staan van diverse merken waar bouwpakketten in hebben gezeten.
En in elke doos zit toch wel restmateriaal. Ik ben nu bezig die in één bak te doen. En ...het is toch aardig veel.
Devies: nooit wat weggooien.
Wim ik blijf dit lekker volgen.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #2 Gepost op: 28 januari 2014, 16:32:01 »
Ik hoop dat je die nostalgische sfeer ook kunt terugbrengen in je project.
Dankjewel Roel,
Dat hoop ik ook. Ik heb in elk geval nog genoeg liggen aan scheepsbenodigdheden uit de tijd dat ik nog wel eens een bootje in elkaar zette.
Ach... het houdt me in elk geval van de straat.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #3 Gepost op: 28 januari 2014, 20:03:45 »
Ik zit eersterangs, cola en popcorn bij de hand  :D laat de voorstelling maar beginnen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #4 Gepost op: 28 januari 2014, 20:09:18 »
Aflevering 2 staat pas voor morgen geprogrammeerd... ik zit nu op de krant.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #5 Gepost op: 28 januari 2014, 20:21:52 »
ja schiet eens op dan, en zijn al die andere projecten ook al af :) gaoooot
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #6 Gepost op: 28 januari 2014, 21:08:08 »
ja schiet eens op dan, en zijn al die andere projecten ook al af :) gaoooot
Nou Big Boy, ik kan gewoon meerdere dingen tegelijk. Ik hoef niet per se het ene af te hebben voordat ik met het andere begin. Ik varieer graag en op die manier creëer ik afwisseling, spanning en ontspanning.
Gelukkig hoeft het niet af en heb ik dus ook geen haast.
Maar nu we het toch over rails hebben: wordt het niet eens tijd om ergens een draaischijf te vinden voor die Big Boys... want hoe wil je die monsters eigenlijk draaien?  :o
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #7 Gepost op: 28 januari 2014, 22:12:17 »
Wouw ... Dit project daar gaan we weer behoorlijk van genieten Wim. Die deurtjes en raampjes van de oude arcade bogen zijn die nog te gebruiken? Ik vind ze best leuk en passend.

Kom maar op met het vervolg van project stadskade deel 2. ...Lekker! ;D

Aflevering 2 staat pas voor morgen geprogrammeerd... ik zit nu op de krant.  :)

Waarom zit je op een krant?? :o Hebbie geen stoel?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #8 Gepost op: 28 januari 2014, 22:23:47 »
Maar nu we het toch over rails hebben: wordt het niet eens tijd om ergens een draaischijf te vinden voor die Big Boys... want hoe wil je die monsters eigenlijk draaien?  :o

Jawel, en ik weet ook al welke erop komt voor de Big Boy's, die 130" van walther daar zou die exact op moeten passen, zoek alleen nog een locloods in een cirkel van minimaal 60 cm diep :)
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #9 Gepost op: 28 januari 2014, 22:27:06 »
Citaat van: Pierre
Die deurtjes en raampjes van de oude arcade bogen zijn die nog te gebruiken? Ik vind ze best leuk en passend.
Ze ook leuk, maar eigenlijk alleen leuk in combinatie met die zijramen... en daarvoor zijn mijn bogen net te klein. Ik laat morgen wel even op een foto zien wat ik bedoel.

Citaat van: Pierre
Waarom zit je op een krant?? :o Hebbie geen stoel?
Eigenlijk is het nóg gekker: ik zit op een stoel op de krant. Maar niet lang meer, want ik peer 'm over vijf minuten.  8)

Jawel, en ik weet ook al welke erop komt voor de Big Boy's, die 130" van walther daar zou die exact op moeten passen, zoek alleen nog een locloods in een cirkel van minimaal 60 cm diep :)
En hoeveel ingangen moeten er in die loods komen?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #10 Gepost op: 28 januari 2014, 22:37:20 »
Citaat van: Pierre
Die deurtjes en raampjes van de oude arcade bogen zijn die nog te gebruiken? Ik vind ze best leuk en passend.
Ze ook leuk, maar eigenlijk alleen leuk in combinatie met die zijramen... en daarvoor zijn mijn bogen net te klein. Ik laat morgen wel even op een foto zien wat ik bedoel.

Misschien één raampje? Of komt het deurtje dan te veel opzij en tegen de boog?



Citaat van: Pierre
Waarom zit je op een krant?? :o Hebbie geen stoel?
Eigenlijk is het nóg gekker: ik zit op een stoel op de krant. Maar niet lang meer, want ik peer 'm over vijf minuten.  8)

 :o   Wel thuis!
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #11 Gepost op: 28 januari 2014, 22:55:35 »

En hoeveel ingangen moeten er in die loods komen?

wel ik heb nu 6 Big Boy's, denk wel dat er nog enige chalangers en mallet's bij komen in die loc loods, dus zeg maar 10 minimaal. maar eerst die 130"draaischijf in me handen hebben hier.

maar moeder de vrouw keek me al indringend aan zojuist, naast ontwerp block heb ik geloof ik ook een tnt-pakjes block aan mijn broek, maar eigenlijk heeft ze wel gelijk hoor, nu eerst doos op dak dan de dozen erin + ik, en enige meters aan spoorstaaf en wissels
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #12 Gepost op: 28 januari 2014, 23:37:20 »
Misschien één raampje? Of komt het deurtje dan te veel opzij en tegen de boog?
Ik vond dat het er misschien wat te krap in zat.


Maar jij mag te zeggen.  :) Misschien zonder bovenlicht boven de deur? Ik zie op de foto dat het geheel nog twee bakstenen omlaag kan.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #13 Gepost op: 29 januari 2014, 01:14:21 »
'Tis krap. Zonder bovenlicht is denk ik een goede oplossing. Het zijn wel heel mooie deurtjes en raampjes. Past echt goed bij zo'n boog. Twee stenen zakken dan is het wel een heel klein deurtje. Kan je niet een smal gebogen raampje boven de deur proberen te maken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #14 Gepost op: 29 januari 2014, 09:35:00 »
Ik heb het verkeerd uitgelegd: er komen nog twee rijen bakstenen onder de bogen, de bogen worden dus twee rijen hoger. Er dat kan nét genoeg zijn. Ik ga vandaag proberen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #15 Gepost op: 29 januari 2014, 13:15:34 »
Een beetje van Pierre en een beetje van Wim:


Aanvankelijk wilde ik er twee schuifdeuren voorzetten, maar dit ziet er toch wat gezelliger uit. Als ik die ramen er naast zou zetten dan zouden ze strak tegen de deur aankomen en dan zijn de ramen toch te verschillend van de deuren. Ik heb nog overwogen om van een ander stel de zijramen eraf te halen en die te gebruiken aan weerszijde van de deur, maar die wilde ik eigenlijk liever heel laten. Het ligt er allemaal nog los onder, dus op de foto komt het nog een beetje rammelig over.
Pierre, kun je hier een beetje mee leven?  ;)

Bovenop komt nog een rand van beton en aan de andere zijde van dit bouwwerk een bakstenen rand die aansluit op de straat. Daardoor wordt het vanaf de andere kant gezien een bakstenen muurtje, zodat de Preisertjes er met hun dronken kop niet overheen vallen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #16 Gepost op: 29 januari 2014, 13:42:00 »
Ik hoef er toch niet mee te leven Wim. ;D Als je zelf vind dat het goed is dan is alles ok. Volgens mij is dit een mooie oplossing zo. Hoeveel van deze bogen moet je maken?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Oude Gracht
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2014, 13:47:56 »
Ja, jammer dat je geen smallere raampjes kan vinden, want ik vind die raampjes naast de deurkozijnen wel wat hebben. Dus niet aan het deurkozijn vast, mar gewoon twee losse raamkozijntjes,
Maar ik begrijp dat je de muren heel wilt laten, al is dit volgens mij geen must hierbij.
Maar Wim, ook zonder die raampjes is het ooglijk, hoor.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2014, 14:10:39 »
Hoeveel van deze bogen moet je maken?

Aan de linkerkant van deze bogen komt een brug en daar moet in dezelfde stijl dus een bruggenhoofd komen die aansluit op deze bogen. In principe hoeft dat metselwerk maar een klein stukje uit te steken. Om in dezelfde stijl door te werken zou ik in dat bruggenhoofd natuurlijk ook zo'n boog kunnen maken.
Rechts van de drie bogen komt een pakhuis.


Dit pakhuis vind ik wat te hoog, dus daar gaat een etage tussenuit. Dit pakhuis wordt ingebouwd naast de bogen, zodat het pakhuis een klein stukje naar voren springt aan de kant van de kade. De eerste etage aan de kant van de kade wordt dan de begane grond aan de straatkant. De achtergevel van dit bouwpakket (de straatkant) heeft onderaan een deur en verder alleen muur. Daar komt dus een lekkere nieuwe gevel in.  :)
Rechts naast dat pakhuis zou het mooi zijn als ik daar nog één boog zou kunnen kwijtraken, maar dat hangt er een beetje af hoeveel ruimte ik nodig heb voor mijn spoorbrug.

Ja, jammer dat je geen smallere raampjes kan vinden, want ik vind die raampjes naast de deurkozijnen wel wat hebben. Dus niet aan het deurkozijn vast, mar gewoon twee losse raamkozijntjes,
Maar ik begrijp dat je de muren heel wilt laten, al is dit volgens mij geen must hierbij.
Maar Wim, ook zonder die raampjes is het ooglijk, hoor.
Het gaat me er niet om dat ik mijn muur heel wil laten, maar dat ik nog aan het zoeken ben naar kozijnen die ik wèl vind passen.
Maar de dag is nog niet om en alles kan ineens zomaar weer anders worden. :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2014, 18:35:17 »
Nou heren, wat dachten jullie er zó van?


Het materiaal waar die deuren van zijn gemaakt is nogal breekbaar. Ik wilde aanvankelijk uit een ander deur de twee zijstukken snijden, zodat ik in elk geval ramen aan weerszijden heb die bijpassend zijn. Maar het materiaal is snoeihard een breekt al als je er naar kijkt. Dus heb ik twee andere raampjes uit een muur gesloopt. Ze zijn in elk geval wat smaller en ik heb het idee dat de verhoudingen binnen de boog daardoor ook beter kloppen. Ik zet beide raampjes nog wel iets verder van de deur, zodat er nog verticale balken tussen de deur en de zijramen passen.
Spreekt voor zich dat het nu nog even een plakbandconstructie is en natuurlijk moeten er nog bakstenen overheen.


Geheel passend binnen dit project het pakhuis even ingekort: links de originele hoogte en rechts de ingekorte versie. De die rare witte rand onder het zolderraam is nu ook komen te vervallen en dat vind ik ook een verbetering. Dit pakhuis komt dus rechts naast de muur met drie bogen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Oude Gracht
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2014, 18:40:21 »
normaal zeg ik alleen ooo en aaaa, als ik naar jullie stukjes kijk, maar nu wil ik wel ff iets zeggen

die 2 raampjes passen niet echt lijkmij, bij de deur zitten er 6 in en ernaast ineens 8 ruitjes?

Maar ja wie ben ik.
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Oude Gracht
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2014, 19:05:58 »
Kan je de raampjes niet van de deur af zagen Wim. Dan maakt het niet uit of het materiaal harder is. Lijkt me toch wat mooier de raampjes die je nu gebruikt.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2014, 19:25:26 »
Kan je de raampjes niet van de deur af zagen Wim. Dan maakt het niet uit of het materiaal harder is. Lijkt me toch wat mooier de raampjes die je nu gebruikt.
Snijden of zagen het brak allemaal in stukjes. Alleen al het eruit slopen.  :(  Morgen weer een dag.

die 2 raampjes passen niet echt lijkmij, bij de deur zitten er 6 in en ernaast ineens 8 ruitjes?
Dat is bij het origineel ook... deze zijn alleen smaller.


Alleen staan ze hier verder uit elkaar, waardoor het misschien minder opvalt. Ik zet ze morgen wat verder uit elkaar, eens zien wat dat oplevert.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Oude Gracht
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2014, 14:46:13 »
Kleine update:


Kleine aanpassing gedaan en wat schilderwerk voltooid.
"Nou Wim, dat ziet er wèl veel beter uit!"
Links komt een winkel voor scheepsbenodigdheden met relatief weinig interieur, misschien wat achter de ramen maar meer ook niet. Het meeste van de handel ligt voor de deur: visnetten, kettingen, reddingsboeien, touw, katrollen, roeiboten en meer van dat soort herkenbare scheepsbenodigdhedenzooi.
In het midden komt nog een hekwerk met daar achter een bescheiden interieur met veel wijnvaten.
Rechts gebeurt niet zo heel veel. Dat ronde gat daar komt een pijp naar buiten en misschien rechts naast de deur een bord met vertrektijden. Op een gegeven moment moet je ook niet alles volplempen met kermis.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Oude Gracht
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2014, 15:04:18 »
Nou Wim, dat ziet er veel beter uit...
zijn echt hele mooie muurtjes geworden.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.