Auteur Topic: Aanwinsten SuperSylvester  (gelezen 18790 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Aanwinsten SuperSylvester
« Gepost op: 3 januari 2014, 18:59:22 »
Laat ik ook maar een draadje starten met kadootjes.

Deze konden jullie al (Marktplaats):





Deze ook (Marktplaats):





En deze is onderweg vanuit onze oosterburen (EBay):




Als herbeginner moet je in het begin voor een goede start natuurlijk wat investeren  ;D natuurlijk.

Psst. dat is wat ik hier als motivatie opvoer bij de grote baas  8)

Jack



Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2014, 20:00:57 »
Mooie investering Jack!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2014, 20:07:54 »
Wat een gave tram. Dat is zeker een goede investering.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2014, 20:19:43 »
Mooi gescoord Jack. Geweldige tram. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2014, 20:21:17 »
Beste Jack,
In de haast heb ik het even gemist, maar wat was ook alweer de periode waarin je jouw baan gaat maken?
Groet,
Wim
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2014, 20:36:26 »
Hoi Wim, de periode vanaf ruwweg de 16e eeuw tot heden.... ;D

Mijn bedoeling is om een historisch stadje te bouwen met middeleeuwse en gouden eeuwse sferen, gecombineerd
met de gemakken van de huidige moderne tijd. Het stadsbestuur wil wel graag moderniseren maar dat mag niet ten koste gaan van vergane glorie...

Ik kwak dus alles bij elkaar wat ik zelf mooi of leuk vind en probeer daar een samenhangend geheel van te maken.

Jack


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2014, 20:55:44 »
Ik kwak dus alles bij elkaar wat ik zelf mooi of leuk vind en probeer daar een samenhangend geheel van te maken.

Kijk ... en daar hou ik nou ook van! Gewoon wat je mooi en leuk vind. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #7 Gepost op: 3 januari 2014, 21:31:20 »
Dat is nu ook zoals ik bouw. Niet speciaal iets moeten omdat het bij een speciale periode of streek hoort
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #8 Gepost op: 3 januari 2014, 22:02:23 »
Kijk dat zijn nog eens leuke aanwinsten.

Ik ben ook al driftig aan het shoppen geweest op MP, je moet wat he zonder baantje nog :)

Hans
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #9 Gepost op: 3 januari 2014, 22:43:02 »
Kijk ... en daar hou ik nou ook van! Gewoon wat je mooi en leuk vind. ;)

Precies wat ik ook doe. Ik ga me niet binden aan een bepaalde tijd. Ik doe en koop wat ik leuk vind.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2014, 21:40:42 »
Precies wat ik ook doe. Ik ga me niet binden aan een bepaalde tijd...
Ik ook niet; soms zit ik úren op zolder en vaak ook maar een half-uurtje.  ;)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2014, 18:29:47 »
Net gearriveerd, mijn machinistencabine...




De sterren waren op, dus snel naar de lokale sterrenwacht, verder 2 terugmeldmodules, 1 viervoudige wisseldecoder (alle van RoSoft) en nog wat
elektronica knutsels



Ik ben voorlopig weer even bezig...
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #12 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:37:20 »
Gefeliciteerd Jack!
Die machinistencabine is zeg maar de hardwarematige versie van een computerprogramma?
 Mooi!
Wat ook heel leuk is, dat zijn je kerstledjes: dat setje geeft avondenlang plezier met het lospeuteren van de krimpkousjes en het lossolderen van de ledjes.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #13 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:45:44 »
Hoi Jack, dat is toevallig, ik ga volgende week ook zo'n mooie ecos centrale halen, als ik hem heb zal ik hem ook laten zien.
Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #14 Gepost op: 31 oktober 2014, 19:51:30 »
Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen Jack.  ;D Mooi spul man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #15 Gepost op: 31 oktober 2014, 20:47:29 »
Mooi spul, Jack, heb je in huis gehaald.
Na aankoop van de Esu command-station zal je portemonnee wel een stuk minder wegen.
Is die nieuw of heb je die tweedehands gekocht?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #16 Gepost op: 31 oktober 2014, 21:23:53 »
[ik dacht toch echt dat ik al een keer gereageerd had ?? bericht weg?? naja...

Gefeliciteerd Jack!
Die machinistencabine is zeg maar de hardwarematige versie van een computerprogramma?
 Mooi!
Wat ook heel leuk is, dat zijn je kerstledjes: dat setje geeft avondenlang plezier met het lospeuteren van de krimpkousjes en het lossolderen van de ledjes.  :D

Wim, de cabine genereert de digitale spanning en zorgt voor de aansturing van locs, wissels, seinen etc.
Tevens houd die in de gaten waar je locs op de baan staan. Je kunt alles met de hand bedienen via het display of semi-automatisch.

Voor een complete dienstregeling zul je er een pc aan moeten hangen.

Ohja, deze ledjes hoef ik gelukkig niet helemaal uit elkaar te halen, enkel de draden afknippen en nieuwe eraan solderen  ;)

Hoi Jack, dat is toevallig, ik ga volgende week ook zo'n mooie ecos centrale halen, als ik hem heb zal ik hem ook laten zien.
Nico

Hoi Nico, da's leuk. Kunnen we ervaringen uitwisselen. Ik heb me ook al aangemeld bij het ESU support forum (in het Nederlands).

Tip: bij de decodershop.nl is hij een stuk goedkoper dan elders, even een mailtje sturen.
Roel, hij is hageltjesnieuw  ;D Sinterklaas was alweer vroeg dit jaar...


Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Rob Bosman

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 895
  • Thanked: 42 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #17 Gepost op: 31 oktober 2014, 22:23:13 »
Dat is een hele mooie tram van Rocco, verder ook mooie aankopen feli.
2 spoor digitaal, Nederland, materiaal wat nu rijdt, HSL/Betuwelijn en Industrie/haven.
Roco Z21, loconet, iTtrain is de bedoeling.

Groet Rob

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #18 Gepost op: 1 november 2014, 20:43:05 »
Dat is jammer want ik had hem al besteld en ik kan hem eind volgende week halen. Het komt inderdaad mooi uit dan kunnen we onze ervaringen uitwisselen.
gr.Nico
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.

Offline Roel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.109
  • Thanked: 28 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #19 Gepost op: 2 november 2014, 16:49:22 »
Hoi Jack of iemand anders, ik heb nu een Marklin Central Station 1. Al heel wat jaren oud. In 2007 een laatste update gehad.
De laatste tijd vertoont die kuren. Ik heb zo'n gevoel dat hij het gaat begeven.
Mijn vraag is of zo'n Ecos Command  Station 1 op 1 is te vervangen voor mijn Central Station 1. Ik heb me er nog niet in verdiept hoor, maar die vraag kwam ineens in mij op.
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Opa-Bullcat

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.623
  • Thanked: 36 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #20 Gepost op: 2 november 2014, 17:41:07 »
Mooie spullen gescoord Jack, ben je er al over uit welke software je gaat gebruiken hiermee samen ?

 
KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #21 Gepost op: 2 november 2014, 17:45:51 »
De Ecos 2 kan zowel 2-rail gelijkstroom alsook 3-rail wisselstroom aan. De terugmelding via de S88 bus en de wisseldecoders
gaan bij mij (2-rail) via het DCC protocol. Bij 3-rail zal dat dan Motorola zijn(?)

Ik denk dat het wel gaat maar zou even bij een 3-railer navragen.
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #22 Gepost op: 2 november 2014, 17:56:13 »
Hans, ik denk in eerste instantie dat ik met koploper ga beginnen om e.e.a. een beetje onder de pet te krijgen.

Misschien later overstappen op Itrain en Icar, ziet er wel mooier uit dan KL.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Anne W

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.911
  • Thanked: 31 times
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #23 Gepost op: 2 november 2014, 22:58:49 »
Beste Jack,

Terugmelding heeft in principe niets met DCC of Motorola te maken, het verschil zit hem in de methode van detectie:

massadetectie, voor 3-rail, behalve M-rail: je meet of de terugmeldrailstaaf door een as van een wagon verbonden wordt met de massa railstaaf.

stroom detectie, voor 2-rail en M-rail: je meet of er op de terugmeldrailstaaf (of terugmeldpuntcontacten) een stroomverbruiker is

Daarna wordt de toestand via de S88 bus op verzoek van de centrale naar de centrale doorgegeven en dat werkt met een simpele.......+5 Volt spanning omdat de IC's die al heel lang daarvoor gebruikt worden ontworpen zijn voor een voedingsspanning van +5 Volt.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Aanwinsten SuperSylvester
« Reactie #24 Gepost op: 2 november 2014, 23:09:32 »
Dat is nou wel weer grappig:


Ik heb nog een hele bak met computervoedingen liggen en op zo'n computervoeding zitten plenty aansluitingen met 5 volt.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)