Auteur Topic: nieuwe aanwinsten Opa-Bullcat  (gelezen 51524 keer)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
nieuwe aanwinsten Opa-Bullcat
« Gepost op: 2 januari 2014, 14:44:47 »
vandaag was tntpost blij met mij, halve auto gelijk leeg, had links en rechts wat op marktplaats gekocht maaaaaaaar.

Maar ik  moet eerst even bijkomen van de schrik, ik koop op marktplaats, wat stammetjes met een locomotief ervoor, dacht kom hebbuh is hebbuh, krijg ik de hele treinbaan in het pakket erbij, ok moet links en r echts wat naar gekeken worden maar het is zo ongeveer 4 x hetgeen ik gekocht had.

Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt?

KLIKKIE DOEN voor BullCatTV, 9 webcams op 1 pagina. :D

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: nieuwe aanwinsten Opa-Bullcat
« Reactie #1 Gepost op: 2 januari 2014, 17:27:47 »
Ja hoor... zo'n beetje elke dag!  :)

Zeg Opa, als je van de schrik bekomen bent, zet je er dan even wat foto's bij?
En wat ik me ook wel een beetje afvraag (en misschien ook wel een paar andere forumleden), je bent volgens mij wel een diepte-investeerder: een verdieping op je huis, een halve TNT-auto aan spullen gekocht. Wie niet steelt of erft zal werken tot-ie sterft, gaat voor jou geloof ik niet helemaal op.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2014, 21:59:03 »
Na ongeveer half marktplaats van rails te hebben ontdaan, en links en rechts een leuke stam, wilde ik jullie mijn eerste aankoop bij wentink toch niet onthouden.

Daar wij, mijn vader en ik gek zijn van de Big Boy, mocht deze uiteraard ook niet aan mijn verzameling ontbreken, vandaag kwam die dus binnen, hieronder enkele foto's van de grote jongen.

Andere foto's volgen nog van mijn overige aankopen, maar ben op deze apen trots eigenlijk wel :D :D :D

Oja mocht ik het nog niet vertelt hebben ik ga in ieder geval amerikaans rijden :)

Hans

Mac,Winhoos, 2 spoor, itrain, Amerikaans, Big Boy's, en wat ik leuk vind. Periode weet ik niet.

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #3 Gepost op: 3 januari 2014, 22:23:34 »
Zelfs in H0 is het nog een groot gevaarte. Kan me voorstellen dat je er trots op ben
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Roel

• Super Modelspoorder
  • Woonplaats Kerk-Avezaath (de bloeiende Betuwe)
« Reactie #4 Gepost op: 3 januari 2014, 22:29:14 »
Mooie loc Hans. Goede aankoop!
Van welke Wentink is deze afkomstig?
Is deze loc gloednieuw of tweedehands gekocht?
Met groet, Roel
Vooral Märklín, maar ook Roco; digitaal met volledige massadetectie. Rijd met CS1 en Koploper via laptop. Geen specifieke tijdperk.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #5 Gepost op: 3 januari 2014, 22:56:36 »
Wauw ... wat een beest Hans! :o Daar mag je met recht trots op zijn. Ben zeer benieuwd naar de rest. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #6 Gepost op: 3 januari 2014, 23:24:03 »
@ Roel, deze is hagel nieuw, en ik ken maar 1 wentink eigenlijk :S

@Pierre, ik had eigenlijk zijn LGB broer er naast moeten zetten, das pas een beest :) deze is maar 50 cm hoor :D :D

Hans

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #7 Gepost op: 4 januari 2014, 07:50:02 »
Wat ik me nou afvraag Hans ... hoe groot moeten de bochten zijn voor zo'n jongen. Ik neem aan dat de min. boog die de gemiddelde modelspoorder aan kan houden van ongeveer 90 cm helemaal niets is. Buiten dat het geen gezicht is maait hij alles naast de baan aan de binnenkant van de bocht weg. :o
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2014, 09:02:48 »
Tjeej wat een gevaarte  :o prachtig! Ik weet dat onze collega's in Hamburg er ook een paar hebben rondrijden in het Amerika gebied en
dat ze ontzettend wijde bochten moesten maken daarvoor. Maar als je er de ruimte voor hebt dan zijn het schitterende beesten.

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #9 Gepost op: 4 januari 2014, 11:04:45 »
Hallo Pierre, ze kunnen niet door de standaard bocht, ok ze kunnen wel, maar het is dan inderdaad geen gezicht, vandaar dat deze jongens alleen op de doorgaande baan gaan rijden met hele ruime bochten van flexrails.

Hans

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #10 Gepost op: 4 januari 2014, 16:17:02 »
Wat ik nou zo mooi vindt aan dat Amerikaanse spul, dat zijn die vrijwel natuurgetrouwe koppelingen... én als je er een keer eentje uit je handen laat glippen dan zijn de buffers er in elk geval niet afgebroken.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline GéJé

• Super Modelspoorder
  • Gert-Jan
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2014, 13:39:36 »
Dat vraag ik me af. Ik zou hem toch liever op de tafel houden. Een trein laten vallen geeft gewoon altijd schade!

Groeten, Gert-Jan

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2014, 14:07:12 »
Mijn Kindje , die Big Boy, word met alle zorg behandeld, bewaking rondom enzo.

ben niet met ovaaltje R3 bezig, misschien vanmiddag even wat analoog rijden na 35 jaar zonder H0 hier, ben benieuwd

Hans

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #13 Gepost op: 5 januari 2014, 20:47:42 »
zo, en nu het vervolg op de start van Big Bull Rail Road,

het is maar test baantje meer om wissels en blok techniek in DCC onder de knie te krijgen, me hobby hok moet nog gebouwd worden hè

de foto's zijn ook de beste niet, maar de accu van de cannon wil niet meer geloof ik :(

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">halfnul fotos 002</a>

En hieronder mijn trots  ;D ;D, hij kruipt mooi al zeg ik het zelf.

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">halfnul fotos 003</a>

sorry voor de slechte beleden van de video's. alle begin is moeilijk, we zullen de digicam maar eens opzoeken in het stof :)

Offline SuperSylvester

• Super Modelspoorder
« Reactie #14 Gepost op: 5 januari 2014, 21:32:25 »
Die grote jongen snakt naar een bak rook en een hoop lawaai  8) wat voor USA scenery heb je in gedachten?

Jack
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #15 Gepost op: 5 januari 2014, 22:43:55 »
Jack, de bedoeling is dat er een etage boven op de woning bij komt, dus hopelijk mininmaal een ruimte van 4,5 x 5,5 mtr, daarop komt de helft amerikaans en 1/4 nederlands en 1/4 duits/oosterijks enzo.

eerst dinsdag maar een kijken wat de schoonheidscommissie van mijn plannen vind, en mag er iets eens een paar offertes aan gaan vragen voor het geheel.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #16 Gepost op: 15 januari 2014, 18:49:32 »
Wel wachten op offertes is lastig , dan maar treintjes inslaan :D

vandaag was mijn day off , gelukkig opgevrolijkt door een paar pakketjes van TNTpost, te weten onderstaande loc's en wagons.

Ik hoef zeker niet te vertellen dat ik amerikaans zal gaan rijden :D

Hans

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #17 Gepost op: 15 januari 2014, 18:55:18 »
Is dat nu al de derde Big Boy Hans? :o Volgens mij heb ik er al twee voorbij zien komen, ;D
Groet Pierre.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #18 Gepost op: 15 januari 2014, 19:21:03 »
Is dat nu al de derde Big Boy Hans? :o Volgens mij heb ik er al twee voorbij zien komen, ;D
Hoor haar!  :D
Hoeveel Anna-locjes heb jij in die lade van je liggen, Pierre... vijftien?  :P

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #19 Gepost op: 15 januari 2014, 19:22:58 »
Ehhhh Pierre dat klopt inderdaad, en er komen er nog 2 aan, en misschien nog een lege zonder motor ( zet ik met ledjes neer op rangeerterein of werkplaats :)

Morgen weer aannemers bedrijf voor Offerte, ik verdrink in de rail en treinen zo ongeveer, ik zou wel aan me baan willen beginnen, mocht iemand willen helpen met tafel bouwen shoot :)

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #20 Gepost op: 15 januari 2014, 19:23:43 »
Ehhhh Pierre dat klopt inderdaad, en er komen er nog 2 aan, en misschien nog een lege zonder motor ( zet ik met ledjes neer op rangeerterein of werkplaats :)

Morgen weer aannemers bedrijf voor Offerte, ik verdrink in de rail en treinen zo ongeveer, ik zou wel aan me baan willen beginnen, mocht iemand willen helpen met tafel bouwen shoot :)

die van mij passen lastig in een laatje :D:D

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #21 Gepost op: 15 januari 2014, 19:53:04 »
Hans, je enthousiasme werkt aanstekelijk.  :)
Ik weet niet of je een beetje handig bent met hout, maar als je je baanplan zou opdelen in modules die als een soort puzzelstukken je uiteindelijke baan gaan vormen, dan kun je natuurlijk gewoon beginnen. Als je er maar voor zorgt dat die losse modules straks ook door je trapgat passen.

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #22 Gepost op: 15 januari 2014, 20:18:58 »
Hallo Wim, gewoon aanpakken dan, en ja ik ben erg blij met wat eraan komt, dan verdwijnt de tuin baan ook naar zolder op de vloer dan wel, en als ze gaan bouwen hier boven, moeten ze toch spullen omhoog huisen, dan zorgt opa er echt wel voor dat er diverse triplex platen van 122 x 244 ook mee daar heen gaan, lose latten denk ik ook wel en balkjes voor de poten etc etc etc :) ( wie voor me werkt is me knecht he :) )

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #23 Gepost op: 15 januari 2014, 20:49:47 »
( wie voor me werkt is me knecht he :) )
Ben wel blij dat ik niet voor je hoef te werken.  :D

Offline Opa-Bullcat

• Super Modelspoorder
« Reactie #24 Gepost op: 15 januari 2014, 21:10:02 »
Ik eigenlijk ook wel

Maar ondertussen lees ik me suf en doe overal ideen op op allerlei forums en dus bedacht ik mezelf het onderstaande plaatje ( is in anyrail gemaakt sorry daarvoor :) )
even met rechtermuisknop op klikken en dan afbelding bekijken doen :(

Mijn gedachten hierbij zijn,

onderste 2 lagen voor LGB, 1 hoofdspoort en 1 schaduw station/opstelsporen, misschien draai ik die wel om dan heb ik meer lengte om te klimmen.

dan boven de H0 baan, 1 schaduw station, de grootste voor amerikaans , en de andere 2 voor de overige gedeeltes.

Wat dachten jullie van mijn hersen spinsels.

Ik hou speciaal amerikaans op het bovenste schaduwstation in verband met de lengte van de stammen, en het klimmen ermee.

Edit: Ik heb even je foto aangepast: dit bekijkt voor ons allemaal een stuk makkelijker.
Groet,
Wim