Pierre, ik heb inderdaad nauwelijks tegenliggers. Even een plaatje van het carsysteem layout zoals het nu voor ligt,
dit kan natuurlijk altijd nog veranderen. Er zit slechts 1 wissel in dit ontwerp bij de grote letter W (bushaltes niet meegerekend)

Korte uitleg (speciaal voor
@Wim Corduwener )
Komende vanuit het westen bevindt men zich op de lange baan richting station. Op het stationsplein zijn wegwerkzaamheden gaande dus je moet hier rechtsaf de Michiel de Ruyterlaan in. (kom je vanuit het noorden - en dat doen de meeste van jullie

- dan gelijk rechtdoor dan zit je ook al op de M de R laan)
Bij de T-splitsing kun je hier kiezen om linksaf te slaan (A) of rechtdoor te gaan (B)
A) volg de Theresiastraat langs de tramhalte richting het strand en draai linksom de Heeren 17 singel op. Bovenaan weer linksaf het stationsplein in en terug naar de lange baan
B) rechtdoor richting de vesting en vervolgens linksaf bij de graanmarkt. Volg de weg linksom door de Cavaleriestraat en bovenaan gekomen rechtsaf richting de korte baan.
De straateinden rechts worden dan met elkaar verbonden (details nog niet bekend). De lichtgrijze straten zijn verborgen.
Uitgangspunten waar ik aandacht aan besteed:
- ruime bochten, ik test met een bus (steekt uit aan de voorkant) en vrachtauto met lange aanhanger
- (tram)rail kruisingen zoveel mogelijk beperken
- aantal wissels (= storingsbron) zoveel mogelijk beperken
- geen bewegende technische zaken waar je niet goed bij kunt
- voertuigen mogen niet het ravijn in kunnen rijden
- hou het zo simpel mogelijk, minder is vaak meer
Alles onder voorbehoud uiteraard