Soms zit ik zo in mijn eigen idee?n dat ik denk dat iedereen het wel snapt. Ooit noemde iemand mijn pogingen tot uitleg Hookiaans. Daarom toch even een beeldende uitleg van wat ik nu wil maken.
Het gaat om de weg door de stad heen, dus van voren van de baan naar de achterkant evenwijdig lopend aan de muur. Het gaat om de straat die links van het uitneembare vierkante stadsblok loopt. Zie voor verduidelijking deze twee foto's.

Bij het achterste deel van de straat zal de weg steil omhoog lopen. Ongeveer 10% denk ik. Je ziet de panden dan ook trapsgewijs opgesteld (niet netjes, maar ter illustratie). Je kan over het voetpad lopen dat langs de weg komt, maar ook via trapjes van het ene naar het andere pand klimmen. De stoep op het wegdeel zal dan ook erg smaal zijn. Na ongeveer driekwart van het groene pand moet de weg op gelijke hoogte komen met de rest van de straat. Hier zal dan ook nog een zaagsnede gemaakt worden om dit achterste deel compleet uitneembaar te maken. De zaagsnede wordt dan verborgen door de aansluiting van de weg en onder een klein deel van het groene pand door.
Noot: evenwijdig aan de stijgende weg loopt nog een klein slingerweggetje dat op niveau 0 blijft en aan het eind onder de stijgende weg doorloopt. Hier komt dus een mini viaductje.

Op deze foto kijk je nog steeds van de achterkant naar de voorzijde. Je ziet dat de straat ook aan de andere kant stijgt, maar hier heb je het over ca. 5%.

Schuin zicht op het middenblok dat tegen de muur komt te liggen. Tussen de twee hoekpanden loopt een klein straatje. Ook aan deze kant van het hotel loopt nog een straat. Het hotel bevindt zich wat hoger. De houten lat die in dit deel van de straat ligt, zal niet zover de stad in gaan. De weg komt al eerder op niveau 0 aan, want anders klopt het niet met de geplande kruising en het vierkante stadsblok.

Twee foto's van de straat vanaf de voorzijde. Het hotel is te bereiken via een afslag op het hoogste punt van de weg aan deze kant. Er loopt nog een klein tunneltje onderdoor dat je via het stadsblok kunt bereiken. Hier gaan zich waarschijnlijk wilde taferelen afspelen. Het wordt in elk geval een guur beeld rond die tunnel.

En tot slot een foto vanaf de zijkant waar je de hele straat op ziet. Hier zie je dus duidelijk het golvende beeld waar ik op doelde. Het grappige is dat de stad dus al op hoogte ligt (de poten zijn 7 cm) en dat er in de stad zelf ok nog hoogteverschillen te zien zijn. Dat zie je overigens niet op deze foto, want hier noem ik het middendeel nog gewoon niveau 0.

Voor je nu denkt wat een dikke onderplaat (8 mdf) voor de weg, dat is dus niet het geval. Hier komt 2,5 mm dik grijsboard, wat je goed kunt buigen, waardoor aan beide kanten het hoge deel een paar centimeter vlak ligt.
Morgen houtblkokjes en plintjes zagen en dan kan er begonnen worden. Wel nog even die ene zaagsnede aanbrengen en de zaagkanten in de grondverf zetten.
Mvg,
Martin