Zo, het kostte even wat moeite, te meer daar sommige houten steuntjes in de loop der jaren waren verdwenen, maar voor dit moment staat de stad weer op z'n plaats. Eerst maar even drie overzichtjes, waarvan eentje met brandende straatlantaarns. Niet voor dat rechter deel, want dat moet nog gekoppeld worden.
De doorgaande weg van de voorkant van de treintafel naar de achterzijde, met reliëf.

De fontein staat overigens niet op de kruising, maar op het dorpsplein. Zie hier:

De stad schuin van voren en enigszins vanuit de hoogte.

En nu met de straatverlichting aan.

En waar het mij nu om gaat. Hier zie je rechts nog een puntje van de industrie, de Aldi, een pompstation en het politiebureau (dat paste niet in de stad qua ruimte). Het hoogteverschil tussen de stad en de vallei is zo'n 9,5 cm. Ik vind dat je vanuit de stad wel naar het lagere gedeelte moet kunnen. Ik kan een lange rechte daling gaan maken, maar dan kom je wel erg ver de vallei in. Ik kan de weg op hoogte laten, maar dan zie je van het station niets. Of ik ga de twee lanen naar één strook terugbrengen en dan via haarspeldbochten naar beneden leiden. Dat lijkt mij de meest voor de hand liggende optie. Neemt ook minder ruimte in dan wanneer ik een soort spiraal idee ga maken. Iemand nog een ander idee?

De stadsplaat is niet helemaal horizontaal, maar dat komt wel als ik blokjes/steuntjes van gelijke hoogte maak.
En van de stad richting de vallei:

Groet,
Martin