Auteur Topic: De bouw van Hookyville  (gelezen 441975 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #75 Gepost op: 2 augustus 2011, 21:32:26 »
Toppie Martin,

Ik ken het gevoel.
Dus het aankomende weekend kun ja gaan afstoffen. ;)

Frans

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #76 Gepost op: 3 augustus 2011, 08:34:34 »
Martin,

Wat een fraaie baan zoals je baanplan er uit ziet,zit net je draadje door te spitten er zit veel werk in welke baan niet...
Succes met de baan.

Mcg Frans

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #77 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:24:37 »
De verbouwing van mijn zolderkamer heeft me ook extra ruimte opgeleverd en dat was precies wat ik nodig had. Niet voor het nog te bouwen kookeiland (pak 'm beet over drie jaar ofzo), want dat past er ook nu nog prima in. Maar wat me stoorde was de bereikbaarheid aan de achterkant van de baan. Natuurlijk kruip ik onder de baan door, want daar heb ik hoogte zat voor. Het is alleen wel zo prettig om er ook een beetje te kunnen staan of te zitten en dat was niet mogelijk. Als ik op m'n knie?n zat, kon ik door mijn hoofd zijwaarts te draaien boven het frame komen en mijn hoofd weer recht zetten. Nu ben ik nog een atleet, maar wie zegt me dat ik dit soort acrobatiek over een paar jaar nog steeds kan doen.

Er was maar ??n oplossing: de baan moest nog een stukje meer de kamer in. Vanwege de oude, grote boekenkast kon dat niet, maar die is nu naar een andere plek in het huis verhuisd. Dus onder alle poten een strook laminaat gefrutst. Best wel met bloed, zweet en tranen, want het frame is niet meer zo licht als destijds. En daarna de boel de kamer in trekken. Glijdt lekker over dat laminaat, want het vloerkleed is gewoon gebleven. In totaal is de baan nu 35 cm opgeschoven. Tussen de achterwand en de eerste poot was het gat 58 cm, dat is nu 93 cm geworden. Een prima ruimte om een stoel neer te zetten en al zittende wat te werken aan de scenery. En het kookeiland kan er nog ruimschoots bij.

Even wat foto's ter illustratie.

Hier zie je niet echt wat de ruimte aan de achterzijde is, maar je ziet wel een lekker stuk van de baan.



Onderstaande foto laat al iets meer van het gat zien. Let wel: de afstandsmetingen gelden voor de hoeken van de baan. Het uitsteeksel waar station Hookyville geplaatst gaat worden, is natuurlijk wel iets dichterbij de achterwand, maar van de zijkant zeer goed te benaderen.



Op deze foto zie je de terreinwinst. Waar het flexa-latje ligt was tot gisteren de achterkant van de dichtstbijzijnde poot. En die is nu dus 35 cm naar voren gekomen. Ik ben er blij mee.



Morgen weer verder met wat schoonmaakwerkzaamheden. Gelukkig is al het losse hout al neer ??n wand van de kamer verplaatst, inclusief mijn allereerste spiraal die (nog) niet in gebruik is. Misschien ga ik die wel deels inzetten onder het kookeiland voor nog een extra schaduwstationnetje.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #78 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:50:23 »
Hoi Martin,

Je hebt groot gelijk het hele spul naar voren te hebben gehaald.
Gemak dient de mens.
Maar leuk te zien dat er weer wat activiteit gaat komen.

Vraag: is het "kook- eiland" echt een moeten in het ontwerp of kun je het ontwerp nog redelijk aanpassen zodat je, zo mogelijk, zonder kook- eiland verder kan?

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #79 Gepost op: 16 augustus 2011, 20:57:15 »
Een echt moeten is een groot woord. Op dit moment kan ik ook rondrijden, alleen zijn er straks dan een paar doodlopende sporen. Het kookeiland zorgt er ook voor dat ik twee richtingen op kan rijden en van alle kanten treinen door kan laten komen naar het Hookyville-deel. Dat gaat er dus echt wel komen. Dat kun je wel zien als je het hele plan op de eerste pagina bekijkt. In elk geval is het nu geen must om dat kookeiland te bouwen. Ik ga eerst Koploper verder verfijnen en eens wat aan de scenery doen. Ik gok erop dat ik in oktober wat meer tijd heb, maar voor die tijd heb ik vast al wel het een en ander gedaan.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #80 Gepost op: 16 augustus 2011, 21:27:00 »
Mooi die extra ruimte.
Daar ga je straks plezier van hebben als je aan de achterkant gaat werken.
Ik zou alleen iets van een demonteerbare achterwand maken want nu kijk je in een gat en dat is wel diep maar geeft geen diepte als je begrijpt wat ik bedoel. ;) :)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #81 Gepost op: 22 augustus 2011, 19:23:16 »
En ik maar denken dat ik okoum? hout had gekregen. Dat is dus niet zo. Oorspronkelijk zouden ze okoum? voor de boeiboorden gebruiken, maar dat is trespa geworden vanwege de duurzaamheid en het onderhoudsvrije. Zit ik dus met stroken van 10 mm trespa. Wat kan ik daar dan weer mee, want de aannemer liet al weten dat je van trespa niet echt makkelijk mooie bogen voor de trac?s kan maken.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #82 Gepost op: 22 augustus 2011, 19:51:22 »
Ik zou voorlopig maar niks met die trespa doen, je zaag je kapot en je zaag zal het bijna niet overleven.
Misschien kan je er leuke bloembakken voor buiten van maken :P
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #83 Gepost op: 22 augustus 2011, 20:02:22 »
We kijken te zijner tijd wel voor een ander soort hout. Ben inmiddels wel bezig met reststukken 8 mm mdf om het spoor op de bovenbaan achter de spiraal langs door te trekken. Ik ben van plan om het trac? te laten rusten op aan de ene kant een aan de muur bevestigde strook en aan de andere kant twee mdf-poten die ook aan het hout aan de muur bevestigd zijn. Met een dwarsbalkje waar dan het trac? op rust. Misschien noem je zoiets wel een H-profiel, alleen zit het middenstukje van de H zo ongeveer bovenaan. Voor de stevigheid denk ik er over om halverwege ook nog wat dwarsverbindingen te maken. Of is dat onzin?

Het mdf is compleet is zodanig geschilderd met een mdf-verf dat er geen vochtwerking plaats kan vinden, dus dat scheelt. Hoop dat het verhaal duidelijk is, anders maak ik morgen wel een fotootje van wat ik bedoel, ook al zal het hout dan op de grond liggen.

Vanwege de bereikbaarheid moest ik dit trac? eerst leggen, voordat ik het spoor dat via de brug de spiraal indraait kan afmaken. Hiervoor zal ik ook een draadeinde moeten inkorten, maar dat geldt waarschijnlijk voor alle draadeinden. Zoals op de foto's van de spiraal - eerder in het draadje - te zien is, steken deze nog aardig uit en dan te bedenken dat ze al eens flink zijn ingekort. Ook hier een adviesvraag aan de deskundigen: tot hoever kan ik ze inkorten? Net boven de plaat of het iets ruimer houden, bijvoorbeeld enkele centimeters?

Vrees dat het trespa dan maar afgevoerd gaat worden, want daar heb ik dus niets aan.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #84 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:33:49 »
Allereerst blijft de vraag over het inkorten van de draadeinden van mijn spiraal nog staan.

Het verhaal over het achter de spiraal langs lopende spoor, wil ik graag nog even verduidelijk. Omdat er nog niks vastzit, zie je wel constant een hand van mij in beeld,  :D.

Op de eerste foto zie je de strook die achter de spiraal langs gaat lopen. Hier komt ??n spoor op te lopen. Aan de rand van de tafel (het Hookyville deel) wordt een klosje bevestigd om de strook aan ??n kant te bevestigen. Ik heb vaker met klosjes gewerkt en dat werkt prima.




Nu had ik voor de ondersteuning een heel verhaal gemaakt. Op de tweede foto zie je een plaatje mdf wat ik aan de muur op zolder ga bevestigen. Hier komt een strookje hout op, dat ??n kant van het spoortrac? kan ondersteunen.




Voor ondersteuning aan de andere zijde denk ik aan een strook hout dat rechtop staat en via een stuk hout aan de strook aan de muur wordt bevestigd. Hier zie je het deel van wat ik het H-profiel noemde.




De strook is 75 cm lang. Ik wil aan het eind sowieso dat H-profiel plaatsen omdat hier dan een verbinding moet worden gemaakt met een boogdeel. Halverwege moet ook een ondersteuning komen, lijkt me.

Graag hoor ik suggesties, verbeteringen van jullie ervaren bouwers.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #85 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:49:23 »
Beste Martin,

Ik zou even wachten met de draadeinden in te korten of geheel af te zagen.
Mogelijk dat deze nog van pas kunnen komen i.v.b. bevestiging van houtmateriaal.
Blijken ze achteraf onnodig dan gewoon de ijzerzaag er in en de uiteinden met dopmoeren afdeken.

Om het spoor langs de wand te laten lopen zou je ook een paar boordragers tegen de muur kunnen bevestigen, wel in een lijn houden zodat je rails mooi vlak blijven en niet golven.
Daarna zou je gewoon op je eigen manier verder kunnen gaan.

Maar wie weet heeft er iemand anders betere opties.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #86 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:54:05 »
Boordragers, wat zijn dat? Heb ik dan mijn methode nog wel nodig voor dit strookje van 75 cm? Daarna gaat het spoor de bocht om en worden het sowieso H-profielen.

E?n draadeinde moet waarschijnlijk al wel gekort worden omdat daar het spoor uit de brug langs komt en dat past net wel of net niet.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #87 Gepost op: 23 augustus 2011, 16:58:06 »
Even ter aanvulling: als ik iets in de muur moet boren onder het niveau van het strookje, dan gaat dat niet lukken. Er is immers geen ruimte. Boren kan ik wel hoger, vandaar dat ik het mdf-plankje hoger wilde vastzetten.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #88 Gepost op: 23 augustus 2011, 18:32:18 »
Beste Martin,

Ik ga de planning nog eens overnieuw lezen en kom er op terug.
Wie weet dat er nog andere mogelijkheden zijn waaruit je vervolgens zelf kunt kiezen welke je gebruikt.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #89 Gepost op: 25 augustus 2011, 14:00:20 »
Gezien het feit dat mensen dit draadje wel lezen, maar vervolgens geen bouwtips aandragen, wil ik drie mogelijke conclusies trekken:

1) De lezers weten zelf eigenlijk niet hoe ze zoiets zouden aanpakken

2) Mijn aangedragen methode lijkt schijnbaar goed te zijn (zou mooi zijn als de experts dan ook even instemmend knikken)

3) Men wacht af totdat Riny met zijn nieuwe adviezen komt

Ik hoop zelf natuurlijk op punt 2, want ik sta te popelen om dit stukje dicht te maken

Mvg,
Martin

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #90 Gepost op: 25 augustus 2011, 16:56:00 »
Het wordt ook wel weer eens tijd om af en toe wat actiever met de modelspoorbaan te worden. Op dit moment ben ik bezig om het spoor achter de spiraal (wel aan de bovenkant) te leggen. Althans, het hout waar de rails straks op komen te rusten. Dit moest ik eerst doen voordat ik het schuin de spiraal in lopende spoor, dat eerst over een brug heen gaat, kan aanleggen. Er moet immers nog wat geboord en geschroefd worden.

Als teken van bouw is er ook een doos met bouwelementen aangeschaft. Eigenlijk meer voor het bouwen van panden, maar ook dan zal het niet misstaan op de baan.




Verder van Noch nog een gietsel voor rotsblokken meegenomen. Ik ben nog steeds van plan de rotsen zelf te maken, maar als klein voorbeeld voor wat rotsblokken is dit voor mij wel handig. Ook een tunnelportaal voor dubbelspoor (met de juiste hoogte en breedte) is besteld. Eens kijken of dat wat is.




Hoe dan ook, er zit weer wat beweging in. Beide foto's zijn overigens van Faller.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Riny

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #91 Gepost op: 28 augustus 2011, 10:46:10 »
Beste Allen,

Zijn er nog mensen die mee willen denken voor Martin?
Zie deze vraag betreffende een te bouwen constructie.

Het is toch, voor elkaar, met elkaar? :'(

bob

  • Gast
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #92 Gepost op: 28 augustus 2011, 11:53:00 »
Beste Allen,
Zijn er nog mensen die mee willen denken voor Martin?
Zie deze vraag betreffende een te bouwen constructie.
Het is toch, voor elkaar, met elkaar? :'(

Ik weet niet van welk materiaal die 'groene wand' is en wat daar achter zit (solide of lucht/purschuim?)
Maar zat meer te denken
In verschillende maten, vrijwel onzichtbaar. Ook een paar metalen draadeindjes (deuvels) of keilboutjes in de muur en gaten in de zijkant van de lat
zodat je die er tegenaan schuift is een goedkope oplossing.

Eventueel in combinatie met deze afwerking:

als zo'n brug van metaal, is kan je die tegen de muur bevestigen en hangt de lat/railbedding
als het ware tegen die wand aan. Lijkt me wel een duurdere oplossing dat de dragertjes.
Het zijn maar ideetjes.
 
Zo'n staande steunlat zoals Martin laat zien op de foto, schop je snel tegen en lijkt mij onstabiel!



Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #93 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:01:07 »
De groene wand is gewoon een normale muur tussen mijn zolder en het huis van de buren. Het spoor is onzichtbaar en ik kan er verder ook niet bij. Ja, als ik in de spiraal ga staan.

Ik wilde het dus ook voor een deel bevestigen aan de muur met pluggen en schroeven. Het apparaat wat jij laat zien, zegt mij eigenlijk niets. Ik heb ook ooit zitten denken aan dragers van boekenplanken, maar dan niet ondersteboven waar de lat voor het trac? op steunt.

Hoe sterk zou het zijn als ik een soort koker maak van hout. E?n deel (zijwand) wordt bevestigd aan de muur. Met houtlijm maak ik dan een lange strook waar de rails op ligt.

|
|
|----

Zo'n idee? Heeft dat dan steun genoeg om recht te blijven of krijg je dan het probleem dat het misschien krom trekt of door gaat hellen naar de niet ondersteunde kant?

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #94 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:01:55 »
Ja, ja, we doen het voor elkaar en met elkaar maar dan mogen we er toch ook wel even over nadenken.
We zijn Pro-rail niet :D

Dit is mijn idee, het hoeft allemaal niet zo zwaar te zijn en met die paar klosjes en een balkje kan er een loc met een stammetje van 50 ertswagons geladen makkelijk gedragen worden. ;)



ps. Indien schroeven niet mogelijk is denk dan eens aan lijmen met constructie lijm of iets dergelijks.
tegenwoordig hoef je niet meer te spijkeren of te schroeven vogens de reclame doe daar je voordeel mee. ::)

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #95 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:07:39 »
Tom,

Klosje zit al aan de tafel bevestigd en dat is net zo breed als de lat. Andere klosjes kan ik wel in de muur vastzetten, maar dan moet ik eerst een klosje bevestigen aan een breed stukje, zodat ik het brede, platte stukje in de muur kan schroeven.

Tekening:

Muur
-------
    |
    |
    |

De | vormen het klosje, de gestippelde lijn is het bevestigingslatje voor de muur. Klosje dan wel in een driehoek maken met de schuine zijde van de muur af gericht, rechte zijde aan de muur en de andere rechte zijde voor het trac??

Nu even tennissen, dus ik zie straks wel of er nog antwoord komt.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #96 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:09:14 »
Lees mijn antwoord nog eens en neem de optie lijmen mee.
Tennis ze, hoop wel dat het indoor is en niet al die ballen in het net slaan. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #97 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:22:21 »
Martin,

Schroef of lijm onder het plankje een aluminium hoeklijntje (2x2 cm ongeveer) aan beide uiteinden plm 5 cm plankje overhouden.
Dan ben je het probleem van doorbuigen al kwijt.
Lijm de boel op het klosje wat al aan de tafel zit en lijm ook de platte kant van de alu strip op de muur(ter plekke wel ff het behang weghalen).
Onder het andere uiteinde van 5 cm schroef je een houtje van 10 cm(steekt dus 5 cm uit) Daar kun je dan weer de verbinding voor het boogdeel
aan vast maken.
En klaar ben je. Er rijden treintjes overheen he, geen tanks.

Gr. Kees
Ps: doe Richard kraaiecheck de groeten.
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #98 Gepost op: 28 augustus 2011, 12:50:27 »
Martin,

Hier kun je de stevigheid zien van alu. strips.
De schaduwstations zijn platen van 11 mm triplex opgehangen aan draadeinden, langs de randen zitten de strips geschroefd en geloof met het buigt echt niet door.
De verbindingen tussen de div. houtdelen(je ziet ze hier en daar eronderuit steken) zijn ook plaatjes van 11mm gelijmt en geschroefd.

Dus die 75 cm van jou kun je zo aan de muur lijmen(zie vorige antwoord).
 



Gr. Kees
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:De bouw van Hookyville
« Reactie #99 Gepost op: 28 augustus 2011, 13:31:27 »
Kees, goeie oplossing, ik heb het eens in real life gezien, is echt schitterend en tevens onvoorstelbaar hoe dat allemaal op en aan elkaar past.

Misschien vind Martin hier wel de oplossing ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0