Vandaag eindelijk weer even wat tijd gehad om met de bouw verder te gaan. Wat is er zoal gebeurd. Ten eerste is het aluprofiel bevestigd aan het lange rechte stuk. Aan het eind is een ruimte opengehouden om via een houtje onder het trac? het rechte deel te verbinden met het boogdeel. Verder zijn alle frames vastgezet. De buitenframes, die in een hoek van 90 graden staan, zijn aan elkaar gekoppeld. De binnenframes zijn met latjes verbonden aan de spiraal om, zoals Kees adviseerde, eventuele sceneryscheuren te voorkomen. Op de onderste foto zie je die latjes enigszins zitten.
Onder de trac?delen komen vurenhouten latjes van 27x18. Daar heb ik een hele lange lat van, dus die stukjes moet ik nog wel pasklaar zagen. Nu heb ik snel even twee latjes van 18x18 gepakt om in elk geval een beeld te geven van wat de bedoeling is. Voor de vorm heb ik even een paar rails neergelegd, maar die liggen ?n niet recht ?n ook niet vastgelijmd. Eerst moet er nog blauwe ondervloer op bevestigd worden. Het trac? is nu nog los, maar wellicht heb ik volgend weekend ergens wat ruimte om het dan echt vast te gaan zetten.
Foto?s zeggen altijd meer dan woorden, dus bij deze.

Om het nog even weer te geven heb ik ook een plaatje van wat afstand geschoten, weliswaar niet zo scherp, maar het maakt het allemaal wel duidelijk. Door het stijgen van de spiraal lijkt het net alsof het rechte trac? verzakt, maar dat is dus niet zo. Dat deel gaat gewoon op dezelfde hoogte richting de boog. Aan het eind van het gebogen trac? komt een wissel voor een inhaalspoor naar het kookeiland en dat spoor zal dan nog een stukje moeten stijgen. Maar dat is voor later.

Nu waren van de week ook twee tunnelportalen binnengekomen. Spul dat ook makkelijk te versnijden is. Ze moeten dienst doen als maatvorming voor de andere dubbelsporige tunnelportalen. Ik heb ??n portaal even neergezet met wat houtsteuntjes op een plek waar die straks dus niet komt te staan. Ook hier gaat het dus weer om een stukje beeld- en maatvorming.

Mvg,
Martin