Aan alle mijn allerbeste wensen voor het nieuwe jaar

.Het is al enkele weken geleden daarom nu een update .
Ik heb enkele dagen nodig gehad om met koploper vertrouwd te geraken en ben nog steeds verrast van de vele mogelijkheden die het programma bied .Momenteel rijden er een 4tal treinen automatisch ,waarvan er nog een 2 zijn uitgerust met de oudere delta decoder (geen cruisecontrol) het zijn deze 2 die nog problemen geven met remmen en een lagere snelheid.
De stuurkast begint tevens gevuld te raken.

Teven ook de eerste stappen gezet van de scenery enkele tunnelportalen gemaakt met klei en daarna bewerkt met de dremel

ook een eerste romantisch bruggetje geprobeerd

De werkwijze met de klei bevalt me wel enkel de kleur is nog wat zoeken maar daar kunnen jullie zekers enkele tips in geven

ik verf eerst de klei met een licht oranje kleur en na droging met een verdunde zwart/grijze die met een vochtig doekje word weggeveegd,het resultaat kan beslist nog beter.

Ook een testje gedaan met de c rail te schotteren ,een eerst poging met korrels van busch ,vind ze echter te grof. Toen ik het idee kreeg om het eens met straalgrid te proberen (aluminiumoxide ,overschot van toen ik onze meubels heb gezandstraald) en de korrel is voor mij de juiste dikte , enkel de kleur zal moeten bijgewerkt worden .