Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720198 keer)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:St. Barbara
« Reactie #900 Gepost op: 10 maart 2013, 10:36:44 »
Misschien dat een filmpje meer duidelijkheid geeft over deze wonderpen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #901 Gepost op: 10 maart 2013, 11:03:27 »
Misschien dat een filmpje meer duidelijkheid geeft over deze wonderpen.

Ja, dat denk ik ook.
:)
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #902 Gepost op: 12 maart 2013, 13:02:40 »
Even een tussenbericht over mijn IB.
Een goed bericht en een slecht bericht.
Beginnen maar met het slechte bericht.

Afgelopen weekend hebben mensen van Uhlenbrock op OnTrax mijn IB getest en er is gebleken dat die inderdaad nog steeds niet ok is.
De IB is weer mee naar de fabriek en HobbyTime heeft verzocht om het zo snel mogelijk te repareren.

Het goede nieuws.

HobbyTime stuurt een leen IB op, zodra mijn IB terug is zal die naar mij worden opgestuurd en zal tzt de leenIB door iemand van HobbyTime worden opgehaald zodat ik geen extra kosten hoef te maken.

Ik vind het toch wel een super service van HobbyTime, daar mag best wel een mond op mond reclame over gemaakt worden.
Prima aftersale noemen we dat.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #903 Gepost op: 12 maart 2013, 14:31:18 »
Ik ben oprecht blij voor je!
En ik geloof niet dat we ons elke keer hoeven te excuseren als er een merknaam voorbij komt. Op andere forums zie ik dat ze daar erg spastisch over doen. In dit geval valt het noemen van een merknaam onder het delen van informatie... en dat is hoofdzakelijk wat we hier doen.
Het is toch geen beddenwinkel?  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #904 Gepost op: 12 maart 2013, 16:31:36 »
Wim de naam IB is bij velen bekend en tikt makkelijker weg dan Intellibox.
Het is eerder een begrip dan een merknaam. ;)

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #905 Gepost op: 12 maart 2013, 16:37:05 »
Tom,
Inmiddels weet ik wat een IB is... dat had je me al eens uitgelegd. Ik had het over HobbyTime; die zaak met die verbluffende service.
HobbyTime (Tsjoeketsjoeketsjoek!)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #906 Gepost op: 13 maart 2013, 13:54:37 »
De treinen rijden weer in St.Barbara im Allg?u.
Geen bladeren op de rail, geen sneeuw op de baan gewoon aansturen via iTrain en de leen IB II.
Moet nog wel eens even kijken wat dat ding allemaal kan, ik zie wel dat het heel veel is.
Aanmelden op de PC binnen 1 minuut gebeurd.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #907 Gepost op: 13 maart 2013, 16:19:00 »
Ah... je had een IB-I en je hebt nu een IB-II ? Dat is zeker wel kicken... want als je hier gewend aan bent wil je natuurlijk niks anders meer.
Nu we het toch over boxen hebben (dus niet eens zo heel erg off topic): we hebben net een springbox gekocht bij BB.:D

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #908 Gepost op: 19 maart 2013, 14:18:01 »
Zo nu weer even genoeg gereden, straks moet ik nog de koolborstels gaan vernieuwen.
Terug naar de werktafel voor het volgende huis.

De aanhoudende kou heeft geen invloed op de bouw van de huizen en het aantal huizen voor het dorpje groeid gestaag.

Dit model was niet zoveel bijzonders aan te doen, wel de hele binnenkant weer voorzien van aluminiumfolie en in het portiek een verlichting gemaakt.
De decoraties achter de ramen uit het eigen pakket zijn ook weer iets van het glas af geplaatst.

Verder heb ik het model nog eens met poeders na bewerkt, geeft ook wel weer een heel ander effect.
Kijk en huiver.

De raamluiken en het verdere houtwerk zijn met 3 kleuren bewerkt, na drogen is hier de glasvezel pen over heen gegaan voor het verweerde effect.

Op naar de bouw van een volgend huis.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #909 Gepost op: 19 maart 2013, 14:23:26 »
Dat poederen geeft een beetje een airbrush effect. En fixeer je dat dan met haarlak of zo?

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #910 Gepost op: 19 maart 2013, 14:36:17 »
Nee op de huizen doe ik geen haarlak, gewoon met je fikken vingers er van af blijven of heel voorzichtig oppakken.
Het zit er redelijk goed op, eerst beetje drop strooien, dan beetje drin wrijven en tot slot rest draf borstelen met de make/up poeder kwast.
Mee gepikt van dames van de macrameeclub of van de zangvereniging, dat weet ik niet meer precies.
Maar het is een heerlijk zacht donzig kwastje.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #911 Gepost op: 19 maart 2013, 14:44:56 »
Kan me zo voorstellen dat het op bergen ook uitstekend werkt.
Voor die kwasten had je niet op de dames kleedkamer hoeven zijn: de Action verkoopt ze voor een drol.
Ik ga het ook proberen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #912 Gepost op: 19 maart 2013, 15:01:53 »
Wim, op de bergen en rotsen gebruik ik het ook, alleen dan fixeer ik de boel wel met haarlak omdat er daarna nog een drybrush wit overheen gaat.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #913 Gepost op: 19 maart 2013, 15:57:53 »
Het geeft een heel eigen stijltje... beetje Efteling-achtig en dat past heel erg goed in de sfeer van je baan.
Klinkt misschien wat onaardig en bemoeiallerig, maar het is wel oprecht, eerlijk en opbouwend bedoeld: die foto's achter de ramen vind ik een beetje uit de toon vallen, gezien de kwaliteit van je gebouw. Ik zou zelf denk ik toch iets met gordijnen doen.
Ter inspiratie:

ECHTE RAMEN

GORDIJNEN

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #914 Gepost op: 19 maart 2013, 16:25:32 »
Wim, je hebt helemaal gelijk alleen ik doe het njiet en waarom niet.

Er is van binnen niet veel ruimte omdat de ramen op de hoeken dicht tegen elkaar aan zitten.
Heb nog gedacht aan een schuin decor maar dat werd me allemaal een beetje te veel want dit pandje komt straks niet echt in het zicht te staan.
De huizen in het dorpje komen best wel erg dicht tegen elkaar aan te staan en zo doende zullen ze niet allemaal echt een inkijk hebben ? la een kijkdoos :)

Die linkjes hoef je niet steeds te plaatsen want die ken ik al en als je ze toch plaatst kort ze dan een beetje in en voeg dan bijv. het woord klik toe. :o

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #915 Gepost op: 19 maart 2013, 16:37:08 »
Ik begrijp het. Dingen die je niet ziet hoef je ook niet te maken.
En met die linkjes wilde ik alleen maar helpen. Ik zal ze inkorten de volgende keer.
Zo? Alles over ramen  :)

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #916 Gepost op: 19 maart 2013, 17:23:07 »
Ik begrijp het. Dingen die je niet ziet hoef je ook niet te maken.
En met die linkjes wilde ik alleen maar helpen. Ik zal ze inkorten de volgende keer.
Zo? Alles over ramen  :)

bob

• Gast
« Reactie #917 Gepost op: 19 maart 2013, 19:39:05 »
voeg dan bijv. het woord klik toe. :o

Ik maar klikken, er gebeurd nix

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #918 Gepost op: 19 maart 2013, 20:22:37 »
Het werken met de glasvezelpen is me op wat minisplinters na goed bevallen, volgende keer even een paar van die weggooi handschoenen aan trekken of gewone echte werkhandschoenen want tenslotte is dit ook werk al is het dan voor de hobby.

Ergens gelezen dat iemand om een filmpje vroeg, nou daar is ie dan, viel me op dat ik tijdens de opname mijn BR64 af en toe voorbij hoorde komen, hier kan je dus ook op klikken Bob >:(

<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">KLIK</a>

bob

• Gast
« Reactie #919 Gepost op: 19 maart 2013, 21:57:06 »
Dan maar op het filmpie geklikt en weer wat opgestoken, Tom, maar wat heb je er een
een heerlijk deuntje ondergezet, wie zijn de muzikanten? 

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #920 Gepost op: 19 maart 2013, 22:46:19 »
Dan maar op het filmpie geklikt en weer wat opgestoken, Tom, maar wat heb je er een
een heerlijk deuntje ondergezet, wie zijn de muzikanten? 

Mumfords & Sons met "the Cave" die zijn echt geweldig, bekend nummer is o.a. I Will Wait staat hoog in de top.
<a href="" target="_blank" class="aeva_link bbc_link new_win">I Will Wait</a>

Frans

• Gast
« Reactie #921 Gepost op: 20 maart 2013, 08:42:00 »
Tom mooie oplossing die glasvezelpen zie dat je dus de dun aangebrachte verf weer gedeeltelijk weghaald
dat scheelt moeilijk doen met keukenpapier deppen.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #922 Gepost op: 20 maart 2013, 08:52:37 »
Het dak heeft verschillende lagen verf.
1e is zwart
2e is rood
3e is roest
4e is donker bruin

Met de galsvezelpen haal je steeds een paar laagjes weg zo krijg je dan een mooie kleurschakering en wordt het dak een beetje levendiger wat kleur betreft.

Frans

• Gast
« Reactie #923 Gepost op: 20 maart 2013, 09:02:18 »
Ziet er super uit Tom er valt altijd wel wat te leren op het forum.
Ben trouwens een keer of zes in Ierland geweest en in bijna iedere kroeg kom je dit soort muziek wel tegen tot op het "platte land"aan toe.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #924 Gepost op: 20 maart 2013, 09:13:34 »
Fraai pandje zo Tom. Met dat poortje er onder door. Ik vind dat gekrabbel met die glasvezelpen ook wel wat hebben. Ben benieuwd wat de volgende creatie is.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/