Auteur Topic: St. Barbara is voorbij, nu een nieuw begin.  (gelezen 720335 keer)

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
  • Geslacht: Man
  • Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is
Re:St. Barbara
« Reactie #650 Gepost op: 12 januari 2013, 08:57:25 »
Beste Tom,

Heb je alleen de ingebouwde booster van de IB of ook een losse booster?

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
« Reactie #651 Gepost op: 12 januari 2013, 09:21:25 »
Beste Tom,

Heb je alleen de ingebouwde booster van de IB of ook een losse booster?

Groet, Anne W

Ik heb alleen een ingebouwde booster, dacht eerst dat het misschien overbelasting kon zijn maar er stond nog geen loc actief. en ik gebruik hem nu al een half jaar zo.
Zal vandaag de IB eens op een los stuk rail aansluiten en kijken wat er dan gebeurt.
ROCO Proline zonder bedding: YD7001: YaMoRC/LocoNet: DCC: iTrain 5 pro:: h0

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #652 Gepost op: 12 januari 2013, 22:00:16 »
Beste Tom,

Dat was mijn volgende vraag, hoef je nog geen eens rail voor aan te sluiten, een interne kortsluiting krijg je ook als er niets op de railuitgang is aan gesloten.

Bij de MSG/Den Bosch zijn ze, jaren geleden (voor mijn tijd), overgestapt op Tams centrales (4 in gebruik) met losse boosters, daarvoor waren het IB Fans.

Groet, Anne W
Voorheen: Raptor, Edits booster 10A, 20 digitale loks, automatisch bedrijf (Raptor), voor het volgen van de bouw en de ontmanteling van mijn baan, google \"mochten jullie denken dat ik alleen met\"

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #653 Gepost op: 13 januari 2013, 19:38:22 »
Om de ellende met de IB een beetje op zij te zetten vandaag de loopbrug maar weer eens onder handen genomen.
De diverse reactie's daarop waren wel leuk en leerzaam alleen op mijn baantje worden sommige dingen weleens met een korreltje zout genomen.
Natuurlijk kost zo'n brug in werkelijkheid veel geld en zal alleen op de drukke stations worden gebouwd maar hier in St. Barbara heeft men geld genoeg door het toenemende toerisme en men wil graag dat de toeristen veilig van het ene perron naar het andere perron kunnen oversteken. Daarom heeft men besloten om een niet al te dure brug te bouwen en is de huidige brug zelfs nog wat smaller gemaakt.
Mij gaat het meer om het sfeertje en zo kan ik ook de kleinkinderen naar eer en geweten vertellen hoe de mensen moeten oversteken zodat zij ook begrijpen dat je in de echte wereld niet zomaar een spoor moet oversteken.
Ja Opa is goed met de opvoeding van de kleinkinderen bezig.

.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #654 Gepost op: 13 januari 2013, 19:59:47 »
Beste Tom,
Ik weet inmiddels dat je graag je eigen ding doet, maar het ziet er nu w?l heel logisch en simpel uit: hoe kom je aan de andere kant van het spoor? Via de brug!
Bovendien heb je volgens mij nu ergens een stuk brug over? Van precies dezelfde brug heb ik mijn liftschacht gemaakt... dus als je ergens nog een lift... ach, laat maar.  :-X
Ben wel benieuwd wat er aan de zijkanten van de perrons komt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #655 Gepost op: 13 januari 2013, 22:59:00 »
Mooi opgelost zo Tom. Hier zit echt logica in. 1e en 2e perron kan je zo naar toe lopen en het 3e perron moet je de brug over. ;)

Overigens hoop ik voor je dat je snel de ellende met de IB onder de knie krijgt. Waardeloos man.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #656 Gepost op: 14 januari 2013, 09:22:00 »
En gelijk vanmorgen al bericht van de importeur over de IB Basic.
IB kan opgestuurd worden, zal waarschijnlijk terug moeten naar de fabrikant, verwacht rond de 4 weken levertijd.
Kijk daar wordt ik dan gelijk al weer een beetje blij van.
Vanmiddag pakketje op de post doen.

Frans

• Gast
« Reactie #657 Gepost op: 14 januari 2013, 10:09:58 »
Poeh.... gelukkig maar Tom er is nog hoop weet je of het nog garantie is?en als het gemaakt kan worden is het die 4 weken wachten wel waard.En kan je lekker met scenery aan de gang.

mvg frans

Antal

• Gast
« Reactie #658 Gepost op: 14 januari 2013, 13:51:33 »
Mooi gedaan en erg leuk project! :)
Ik vind het er erg netjes uitzien. :)

Groetjes,

Antal

stafmarklin

• Gast
« Reactie #659 Gepost op: 15 januari 2013, 10:13:18 »
Hallo Tom,
Altijd een plezier om naar uw updates te kijken. Steeds een verrassing. Jammer van uw  IB. Maar ik zie dat je een 6021 hebt voor de voeding van uw testspoor. Als je nog een interface hebt, dan kun je voorlopig toch nog verder met I-train dacht ik.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #660 Gepost op: 15 januari 2013, 10:24:12 »
Hallo Tom,
Altijd een plezier om naar uw updates te kijken. Steeds een verrassing. Jammer van uw  IB. Maar ik zie dat je een 6021 hebt voor de voeding van uw testspoor. Als je nog een interface hebt, dan kun je voorlopig toch nog verder met I-train dacht ik.

Helaas, was het maar waar dat ik nog de 6021 had, maar ja, even niet rijden is ook niet het ergste wat een mens kan overkomen. Genoeg te doen met de hobby en in huis.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #661 Gepost op: 17 januari 2013, 22:31:57 »
Zo de IB is de deur uit, nu maar afwachten hoe lang het gaat duren.

Ondertussen ga ik maar door met bouwen.
Het perron voorzien van verlichting en gelijk ook aangelsoten.

Gelijk ook de perronzijkanten afgewerkt met potloodstrepen.
Was eerst van plan iets te printen maar vond het allemaal nergens op slaan, dit komt voor mij beter over.

Op de laatste foto lijkt het dat ze een beetje krom zijn maar dat is de vertekening van de foto (macro)

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #662 Gepost op: 17 januari 2013, 23:06:02 »
Tussen het programeren door wordt er nog dapper doorgewerkt Tom. Jij weet echt van geen ophouden. Het ziet er allemaal weer netjes uit man. Goed gevonden die streepjes.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #663 Gepost op: 18 januari 2013, 00:21:10 »
Gaat prima met die streepjes... had Pierre ook niet zoiets gedaan met een betonnen weg?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

• Super Modelspoorder
    • Rick's Modelspoorweg Blog
« Reactie #664 Gepost op: 18 januari 2013, 08:48:00 »
Die potloodstreepjes, maken het idd net even af.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #665 Gepost op: 19 januari 2013, 15:21:55 »
Vandaag eerst de boel eens goed doormeten en daarna weer wat leuks doen het station plaatsen.
Eerst een gat zagen zodat ik de boel van onderaf kan vastzetten.
Met lijmtangen de boel gezekerd en daarna van onderaf de boel vastgeschroefd, kan het later altijd wat eenvoudiger worden losgemaakt.
Alle bedrading voor de verlichting doorgevoerd welke later zal worden aangesloten.

Offline Wim Corduwener

• Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • Enschede (import)
    • Portfolio
« Reactie #666 Gepost op: 19 januari 2013, 17:13:07 »
Valt heel mooi samen in het grotere geheel. Die perrons zien er ook qua kleur ?cht heel mooi uit. Brengt me op het idee dat als ik zelf iets van beton ga schilderden, er een heel klein beetje geel bij ga mengen.
Ga je nog iets doen aan het dak van dat bijgebouwtje op het station? Het ziet er nogal schoon uit.

stafmarklin

• Gast
« Reactie #667 Gepost op: 19 januari 2013, 17:31:48 »
Knap werk Tom, weeral een mooie aanwinst. Alhoewel.... precies veel ontsporingen in dat station. Veel locs naast de baan.  ;D

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #668 Gepost op: 19 januari 2013, 21:01:57 »
Mooi werk Tom .... ik vind dat de potlood streepjes ook erg mooi overkomen aan de zijkant van de perrons. Net betonranden. ;)
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #669 Gepost op: 19 januari 2013, 21:06:17 »
Valt heel mooi samen in het grotere geheel. Die perrons zien er ook qua kleur ?cht heel mooi uit. Brengt me op het idee dat als ik zelf iets van beton ga schilderden, er een heel klein beetje geel bij ga mengen.
Ga je nog iets doen aan het dak van dat bijgebouwtje op het station? Het ziet er nogal schoon uit.

Dat dak valt wel mee hoor.

Offline Anne W

• Super Modelspoorder
« Reactie #670 Gepost op: 19 januari 2013, 22:26:45 »
Beste Tom,

Jij hebt na het potloodstreepjes trekken de boel wel heel goed schoongemaakt, koolstof is een hele erge goede electrische geleider.....

Groet, Anne W

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #671 Gepost op: 22 januari 2013, 21:22:58 »
Voorlopig maar eens verder met het station Wesselstein.
De loopbrug ga ik pas mee verder als het tussen perron klaar is, dan kan ik pas de boel zuiver aftekenen en op de juiste hoogte brengen.
De sporen komen uit de tunnel, naast de tunnelingang had ik aansluitend een arcademuurtje gedacht.
Inmiddels de eerste bouwsels van deze hoek geplaatst.
De houtlijm staat nu lekker uit te harden, daarna eerst wat ballast aanbrengen in de tunnel en dan kan er nog een klein stukje dak op anders kijk je te veel in als er geen dak op de binnenwanden ligt.
De kleur van de arcademuur vind ik nog niet geweldig, iets te donker.
Binnenwanden moeten ook nog een kleurtje krijgen, maar eerst de ballast.

Plaatjes geven meer indruk dan mijn praatjes dus ::

Hier ligt al een stuk klaar voor het dak, daar gebruik ik dezelfde binnenwand voor maar dan meestal eentje die een beetje mislukt is.

en een beetje wazig fotootje

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #672 Gepost op: 23 januari 2013, 11:01:57 »
Is de arcademuur niet te aanwezig en te zwaar vraag ik me nu af na elders een opbouwend kritisch advies.
Misschien iets anders proberen.

Gelijk maar de daad bij het woord gevoegd of is het nu andersom, het woord bij de daad, nee dat is wat anders denk ik.

Een drietal probeersels.

numero 1

number 2

nummertje 3

Natuurlijk is het maar een proefopstelling en staan de steuberen nog niet vast, ook moet er nog wat laagjes acryl overheen.

Offline Pierre

• Super Modelspoorder
    • Haagse Modelbouw Club
« Reactie #673 Gepost op: 23 januari 2013, 11:23:13 »
Tom,
Persoonlijk vind ik nummer twee het minst zwaar ogen door de korte steunberen.
Is het misschien een optie om de arcademuur iets minder hoog en daardoor ook minder zwaar te maken. Op het tunnelportaal zit ook een steunbeer misschien kan je die als hoogte voor de muur aanhouden. Dat maakt het geheel een stuk minder lomp denk ik. Of zoals je al eerder gedaan hebt het bovenste gedeelte van de muur iets laten inspringen. Dat zag er ook heel indrukwekkend uit.
Groet Pierre.

Offline iTom

• Super Modelspoorder
« Reactie #674 Gepost op: 23 januari 2013, 13:27:15 »
En als ik nu eens deze variatie ga maken, lijkt me dan toch wat minder zwaar over te komen.

Moet ik wel de arcademuur netjes zien te slopen.