Meestal als we ergens in Duitsland een paar dagen gaan spatzieren doen we eerst even voor een bakkie het pitoreske Monchau aan.
Het is en blijft een aandoenlijk plaatsje wat zeker op een Duitse modelbaan eigenlijk niet mag ontbreken.
Een heel plaatsje wordt wel wat veel maar een hap er uit is natuurlijk ook mogelijk.
Ik was niet helemaal tevreden met mijn baanwachtershuisje langs het spoor.

Weg er mee, daar gaat een stukje Monchau komen dacht ik.
Wat heb ik nodig, een snel stromend riviertje (ligt er al) wat dubbelzijdig stukken muur.
Eerst maar eens die muur in orde maken, gieten en aan elkaar plakken.
Dat is wordt dan wel weer een erg dikke muur, dan eerst 1 muur gieten van gips en als het uit de vorm kan gelijk wat dunner gips in de mal gieten en de eerder gegoten muur er op leggen zodat het 1 geheel wordt.
Over het resultaat ben ik beslist niet ontevreden.
De ene kant.

en de andere kant.

Wel jammer dat aan 1 kant wat luchtbelletjes zichtbaar zijn maar daar plakken we later wel weer wat groen overheen.
er is altijd en overal een oplossing voor want de oplossing licht bij jezelf.
Dan wordt het hakken en steken geblazen.
De kant waar de muren komen beetje recht maken en het riviertje een beetje uitbaggeren.

Even de troep wegzuigen.

En dan eens kijken met een proef opstelling, huisje is maar even voor het zicht.
Volgende week in Zutphen eens kijken of ik er een aardig hotel voor kan vinden, daar zal dan wel wat aan verbouwd moeten worden want het lijkt me leuk om over het water straks ook nog een erker te laten hangen.

Zo dat was het dan weer even, hoop er spoedig weer mee verder te gaan of met weer totaal iets anders want er ligt nog genoeg werk te wachten.