Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102110 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #500 Gepost op: 20 november 2016, 12:43:19 »
Ziet er fantastisch uit Wim,mooi.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #501 Gepost op: 20 november 2016, 16:27:13 »
Ach Wim, mocht je ze achteraf toch niet mooi vinden dan heb ik er nog wel een plakje voor op de clubbaan in Werkendam. :D :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #502 Gepost op: 20 november 2016, 23:55:01 »
Dank voor jullie complimenten.
Ach Wim, mocht je ze achteraf toch niet mooi vinden dan heb ik er nog wel een plakje voor op de clubbaan in Werkendam. :D :D
Ik zal jou eens op een plankje zetten.  :P

Maar, voorlopig even geen update want ik ben op het punt gekomen dat ik de teringzooi eens ga opruimen. Op een gegeven moment groeit mijn werktafel helemaal dicht, ligt de tafel helemaal vol met kruiende onderdelen die van de tafel vallen en hou ik steeds minder ruimte over om te werken.
Vandaag heb ik al een flinke slag gemaakt en morgen ga ik weer verder.
Tot die tijd nog even geduld.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #503 Gepost op: 28 november 2016, 11:08:27 »
Een tijdje pauze en dan kom ik weer tot nieuwe inzichten. Wellicht mede door de gewaardeerde feedback van @Pierre en @Jack.


Nog los van het feit dat bovenstaande opstelling er wat recht-toe-recht-aan uitziet, mankeert er nog meer aan en dat is de zichtlijn die aan de waterzijde zit. Daardoor zijn veel details eigenlijk alleen nog maar op foto’s te zien of je moet helemaal over de baan heen hangen. Je weet dat er een compleet ingerichte garage in een van de panden zit, maar door de opstelling zie je er maar weinig van. En dat geldt eigenlijk ook voor het café, de slager en de rest van de panden.


Als ik het rijtje huizen op het Stationsplein een paar graden naar de zichtlijn draai dan wordt het uitzicht al een stuk verbeterd, maar dan sluiten de huizen niet meer mooi op elkaar aan en krijg je een raar op te vullen taartpunt tussen een van de huizen. Dus heb ik bedacht dat er een nieuw te bouwen hoekpand de oplossing kan bieden. Hoe dat hoekpand eruit gaat zien en wat de invulling wordt, daar ben ik nog mee bezig.
De interieurs van de melkhandel en het café komen nu in elk geval vol in het zicht.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #504 Gepost op: 28 november 2016, 11:33:55 »
Een spoorbaan is altijd in beweging en dat hoeft niet alleen op de trein zelf te slaan.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #505 Gepost op: 9 december 2016, 12:15:47 »
Ik ben maar eens begonnen met dat hoekpand.


Het blijft altijd weer een zoektocht naar het vinden van mooie raamkozijnen. Alweer een tijd geleden heb ik een setje raamkozijnen gekocht van Auhagen. Door de verdeling van de raamspijlen en de afgeronde bovenkant geven ze een wat industriële uitstraling en vind ik ze minder geschikt voor een woonhuis. Dus heb ik de bovenkant recht gemaakt en aan de randen heb ik de ramen wat meer body gegeven.


De eerste opzet van het hoekpand dat komt op de plek van het ?-teken. Omdat er wat grotere ramen in komen, komt er voldoende zicht op het interieur.
Het kan best zijn dat het huidige hotel, links op de situatieschets, een andere bestemming krijgt en dat dit hoekpand een hotel wordt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #506 Gepost op: 28 december 2016, 17:12:03 »
Poeh, ik zie net dat ik al drie jaar bezig ben met een paar winkelpanden. Ofwel, hoe dun kun je iets uitsmeren?
Enfin, kleine update:


Het dak ligt erop.


Het zit nog allemaal een beetje los in elkaar, maar dit hoekpand begint een beetje vorm te krijgen. Aan de bovenkant van het dak is te zien dat de vorm van het hoekpand geen 90° is zodat de aangrenzende panden beter in het zicht liggen. Een beetje een flauwe hoek dus.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #507 Gepost op: 30 december 2016, 20:19:40 »
Poeh, ik zie net dat ik al drie jaar bezig ben met een paar winkelpanden. Ofwel, hoe dun kun je iets uitsmeren?

Ja, dat kan ECHT niet! Het plan ziet er iig al wat beter uit zo, nu de rest nog haha.

Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #508 Gepost op: 30 december 2016, 22:29:45 »
Tsja @Jack B. er is één ding wat niet heb en dat is haast.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #509 Gepost op: 19 januari 2017, 15:57:51 »
Update
Het lijkt alsof ik al een tijdje in de stand-by-mode zit, maar niets is minder waar; tussendoor ben ik namelijk rete-druk.

Dit is mijn vorige module:


Door alle veranderingen is er bij deze module steeds een stuk aangeplakt, waardoor het een monster van een ding is geworden. Het bovenste stuk was de Oude Gracht met rechts ruimte voor de brug en het aangenaaide stuk aan de linkerkant was bedoeld voor het spoor.
Ik ben blij dat dit kreng naar de stort kan.


De nieuwe module met heel wat meer ruimte: op de voorgrond moet nog een uitsparing komen met daar bovenop een verhoging waar de overkant van de brug op aansluit. Aan de rechterkant het spoor en het lagere deel links wordt water dat naar rechts uitloopt in de Oude Gracht.
Achterin is het nog open.


Vanaf de zijkant de plek waar ongeveer de winkelpanden moeten komen. Op de voorgrond water, met wat hoger de Zeedijk met van links naar rechts: Café de Rode Leeuw, op de hoek Hotel Zeezicht, daarnaast een boekhandel, de slagerij en de garage.

Doordat deze module heel wat dieper is geworden, moet ik ook de module van de steenkolenmijn opnieuw in elkaar zetten om het geheel mooi passend te maken.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #510 Gepost op: 19 januari 2017, 19:30:21 »
Je hebt er weer een flink bestemmingsplan voor ontwikkeld. gelukkig hoeft het niet naar de gemeente.  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #511 Gepost op: 20 januari 2017, 11:08:37 »
Ja ... ja er staat wat te gebeuren in Wimcitty. Beter zo met een nieuwe ondergrond. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #512 Gepost op: 20 januari 2017, 11:42:05 »
Inderdaad @Pierre.
Dat ver vooruit plannen heb ik altijd wat lastig gevonden, maar ik heb nu het grotere geheel wat meer in beeld. Alle losse projecten hebben nu weer een vaste plek. Straks even naar de Gamma om dat laatste gat even te dichten met triplex, wat ruimte maken op zolder en dan kan dat ding naar boven.
Binnenkort meer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #513 Gepost op: 20 januari 2017, 16:22:46 »
Zó, de module staat op zolder. Natuurlijk heb ik nooit vantevoren opgemeten of dat ding wel door het trapgat past... maar het paste.


Hij staat voorlopig nog even op een tafel, maar binnenkort krijgt-ie eigen poten met zwenkwielen zodat-ie makkelijk is te manoeuvreren.


Om een beetje ruimtelijk inzicht te geven: de (voorlopige) ligging van de sporen met daar voor de fundering van het station. Dat spoor loopt naar rechts via een brug over het water of met arcadebogen. Op het lager gelegen deel de voorgrond komt water. Ik denk dat het een kademuur wordt met basaltblokken, een steiger en dukdalven. Tsja en het kan natuurlijk niet anders dan dat in het water een paar bootjes komen te liggen. Misschien dat ik bij het tuincentrum wat zwarte steenslag haal in die als basaltblokken in de natte klei prik.
Aan de rechterkant komt natuurlijk de Oude Gracht met de basculebrug. De overzijde van die gracht moet nog worden bedacht en ingericht.


En dan natuurlijk de winkelpanden (het onderwerp van dit topic). De exacte positie (meer naar rechts of naar links) moet ik nog uitvogelen. Dat hangt ook een beetje af van de inrichting van het Stationsplein en of de bus daar een mooie draai kan maken.
Feedback is natuurlijk meer dan welkom.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #514 Gepost op: 20 januari 2017, 17:36:34 »
Het Car System heeft niet zoveel ruimte nodig hoor Wim maar het moet natuurlijk wel een beetje realistisch overkomen. Het ziet er ook niet uit als de bus met zijn achterwielen over de stoep gaat. Het scheelt al een heleboel als je de bus maar één kant op laat rijden. Eenrichtingverkeer is ook niet vreemd voor een stationsplein maar het scheelt best veel in de breedte van de weg. Met namen in de bochten. Als je dat zorgt dat de bus linksom komt te rijden kan je de ruimste bocht maken.

Je krijgt gelijk weer wat vragen: Heb je de boekhandel al van binnen ingericht, werkt je basculebrug al en hoever ben je met je station?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #515 Gepost op: 20 januari 2017, 17:52:45 »
Eenrichtingverkeer is ook niet vreemd voor een stationsplein maar het scheelt best veel in de breedte van de weg. Met namen in de bochten. Als je dat zorgt dat de bus linksom komt te rijden kan je de ruimste bocht maken.
Het Stationsplein wordt inderdaad eenrichtingsverkeer; vanaf de barculebrug gaat de bus rechtsaf en stopt voor het station. Daarna kan-ie linksaf richting brug of rechtsaf over de Zeedijk.
Citaat
Je krijgt gelijk weer wat vragen: Heb je de boekhandel al van binnen ingericht, werkt je basculebrug al en hoever ben je met je station?
• De complete inrichting van de boekhandel ligt op tafel; vandaag of morgen gaat-ie in de verf en komen er boeken in. Ik denk dat die boekhandel een beetje een zooitje gaat worden.
Ik was aan het twijfelen tussen een viswinkel of een bakkerij, maar ik heb bedacht dat een boekhandel het minst werk was.

• Nadat ik bedacht dat de vorige module het niet zou worden, heb ik de basculebrug even op pauze gezet. Vandaag ben ik erachter gekomen dat ik het waterniveau iets omhoog moet brengen. Gelukkig heb ik geen houtlijm gebruikt en kan ik het water losschroeven, wat opvullen en weer vastschroeven. Opmeten is nooit mijn sterkste kant geweest. ::)

• Het station is eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal: alle onderdelen liggen klaar, maar door de steeds veranderende plannen schiet het geen reet op.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #516 Gepost op: 21 januari 2017, 13:48:08 »
Kleine aanvulling op het voorgaande:
Citaat van: Pierre
Heb je de boekhandel al van binnen ingericht?


De boekhandel is nog niet ingericht, maar het begin is er.
Omdat in dat pand de ruimte een beetje beperkt is moest ik, om het een beetje geloofwaardigheid te houden, de trap naar de eerste verdieping door de winkel laten lopen. Tsja, je moet toch wat.
De boekenkast links moet ik nog een beetje afschuren, zodat-ie wat minder diep lijkt.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline henkiehenk

  • Verkeerleider
  • *****
  • Berichten: 403
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
    • onze baan en materiaal
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #517 Gepost op: 21 januari 2017, 14:51:50 »
Daarna kan-ie linksaf richting brug of rechtsaf over de Zeedijk
ehuu nog rode lichten daar  8)
twee rail ,roco flieschmann ,
jaren 60 70 ,,fantasie baan naar vakantie belevenissen
Intellybox sound en omgeving geluiden op de baan
SHM Stoomtram Hoorn Medemblik medewerker werkplaats en chef trein
machinist bij de NS standplaats Alkmaar

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #518 Gepost op: 21 januari 2017, 18:23:31 »
...nog rode lichten daar  8)

Nou @Henk, zover gaan mijn plannen nog niet. Het kan ook best zijn dat de doorgaande weg gewoon een voorrangsweg wordt. En waar ik ook nog niet uit ben: wordt het wegdek klinkers of asfalt.  ::)


In elk geval zitten er nu poten onder deze module. Met de zwenkwielen kan ’m mooi heen-en-weer rollen. Nu nog een beetje opruimen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline arend65

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 665
  • Thanked: 23 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #519 Gepost op: 21 januari 2017, 18:38:28 »
Leuk Wim, dat je weer lekker bezig bent.
Groet Arend


Wisselstroom    Raptor  OC32     C-rail    Tijdperk III-IV    Oost Duits    Stoom / Diesel

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #520 Gepost op: 21 januari 2017, 19:46:40 »
Zo te zien ben je nog lang niet uit gebouwd. Mogelijkheden genoeg dunkt mij.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #521 Gepost op: 23 januari 2017, 13:43:44 »
Mogelijkheden genoeg, maar ook nog een berg werk.
Even een paar projecten die op deze module een plek moeten krijgen:
De Oude Gracht


Hier ben ik sinds 2014 mee in de weer. Het bruggenhoofd links isinmiddels vervangen omdat er een beweegbare brug voor in de plaats is gekomen.

De basculebrug


De beweegbare brug die de FCS-bus naar de overkant moet helpen. Dit project is voor het grootste gedeelte klaar, maar er moet nog wel wat aan gebeuren.

Het station


Als ik met dit station verder ga dan start ik wel een nieuw draadje.

Tsja, en dan natuurlijk nog de overkant van het water. Met opzet heb ik die nog even leeg gehouden omdat ik nog geen flauw idee heb hoe of die plek ga invullen. En dan natuurlijk nog het plannen van de rails... pfff... werk zat.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #522 Gepost op: 23 januari 2017, 16:46:27 »
Niet zo blazen en zuchten Wim. :o Het lijkt wel of je het niet leuk vind om te bouwen. Je laat de projecten misschien een beetje oplopen maar nu met de nieuwe ondergrond komen ze allemaal weer eens in beeld en volgens mij ben je er aardig uit hoe alles gaat komen te staan.

Vandaag nog bezig geweest?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline NickvR

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 689
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Reizen met de trein
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #523 Gepost op: 23 januari 2017, 17:10:40 »
Stuk voor stuk leuke projecten Wim! Het duurt misschien even, maar ik weet zeker dat het eindresultaat heel mooi zal zijn :)!

Offline nico

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 207
  • Thanked: 10 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #524 Gepost op: 23 januari 2017, 17:16:45 »
Oh Ja, hoe was het ook alweer met kolenmijn en die oude metrotunnel.    ;D :o :P
Marklin digitaal, k-rails, alleen stoom- en diesellocs, geen voorkeur voor een land, vrije fantasie, aansturing middels IB.+computer alleen weet ik nog niet met welk besturingsprogr.