Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102639 keer)

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #375 Gepost op: 10 oktober 2016, 06:01:25 »
Balkon of aanbouw maar niet beide
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #376 Gepost op: 10 oktober 2016, 10:29:35 »
Daar heb je wel een punt Jack. Het balkon was er denk ik al vanaf de bouw maar toen de zaken beter gingen was er plaatsgebrek en is er een aanbouw geplaatst. Misschien als de zaken nog beter gaan komt er over een paar jaar een dakterras. 8)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #377 Gepost op: 10 oktober 2016, 10:33:03 »
Jack, dat gebeurde wel vaker: een veranda met daaronder een uitbreiding van een winkel. Vaak werd in een later stadium de hele achtertuin volgebouwd met magazijn- of winkelruimte. In veel gevallen werd het dak van zo’n uitbouw ook wel gebruikt als terras voor de eerste etage. Misschien dat ik dat wel ga doen met een van de andere winkelpanden.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #378 Gepost op: 10 oktober 2016, 10:35:16 »
Dat dacht ik al. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #379 Gepost op: 10 oktober 2016, 10:48:17 »
Achteraf gezien had ik de constructie van het dak van die uitbouw misschien wat steviger kunnen maken door dikkere balken te gebruiken. Dan had ik tegels op het dak kunnen leggen en dan was het een echt terras geweest. Maar ja, wat denk je wat dat allemaal kost?
Volgende pand: nieuwe ronde, nieuwe kansen.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #380 Gepost op: 10 oktober 2016, 11:04:40 »
Jammer genoeg heb ik er geen foto's van maar ik was een jaar of 7 toen wij naar Rotterdam verhuisde.
We woonden op de Putsebocht en onder ons waren winkels, Slager Hoefsmit, RMI, IJzerwarenzaak (daar woonde we boven) een soort van eerste Supermarktje, Sigarenwinkel, Kapper, Fietsenmaker en Groenteboer.
We hadden daar een balkon, welliswaar met een gemetseld muurtje maar ook een platje.
We mochten nooit op het platje want volgens de eigenaar van de IJzerwarenwinkel kreeg hij dan lekkage.
Het bestond dus wel degelijk en het was niet zo dat het later was aangebouwd. Wel zag je verder nog meer bouwsels inderdaad aangrenzend gebouwd maar die waren later door de winkelier er bij gebouwd.
Mijn vader heeft van het balkon een douche laten maken, deze was echter niet verwarmd en de glazen wanden hielden in de winter de kou niet echt tegen. Krijg nog kippenvel als ik er aan terug denk hoe koud het dan wel was.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #381 Gepost op: 10 oktober 2016, 11:35:14 »
Ik ga eens zoeken of ik nog foto’s heb.
 

Typische negentiende eeuwse revolutiebouw in de Amsterdamse Gerard Douwstraat. Op deze foto is ook de aaneenschakeling van winkelpanden te zien, waar vroeger allerlei winkels zaten van huishoudelijke artikelen, boekwinkels, fietsenstallingen en groenteboeren. De aaneengeschakelde veranda’s aan de achterzijde was in de meeste gevallen de enige plek om de was op te hangen of om nog wat frisse lucht naar binnen te halen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #382 Gepost op: 10 oktober 2016, 12:47:17 »
Aan de voorgevel moet natuurlijk ook nog wel een spionnetje komen.
Dat hoort er nu eenmaal bij.

ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #383 Gepost op: 10 oktober 2016, 12:49:50 »
Ik heb er nog aan gedacht. Maar ik dacht: “Als ze er op het forum niet over beginnen, dan begin ik er ook niet aan.”
Dankjewel Tom!  :(
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #384 Gepost op: 10 oktober 2016, 13:14:27 »
Graag gedaan Wim, ik help je wel, dat weet je toch.
O ja, nog een tip voor de huizen met een voordeur.
Dikwijls hing er een touwtje uit de brievenbus, de deur ging makkelijker open d.m.v. dat touwtje dan met een loper of sleutel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #385 Gepost op: 10 oktober 2016, 21:14:59 »
Heerlijk om dit soort verhalen te lezen van ervaringsdeskundigen.  ;D
Niet kwaad bedoeld! Is meer de ervaring wat ik tekort kom.

Het winkeltje is echt super geworden en die tip van de vuurwerkstokken zal ik zeker toepassen.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #386 Gepost op: 10 oktober 2016, 22:00:44 »
Een touwtje hangt bij mij nog regelmatig uit de brievenbus. Als mijn kleinkinderen buiten spelen. Dan hoef ik niet iedere keer de deur open te doen. ;D

Ennuh ... succes met het huishouden Tom en sterkte voor je vrouw met revalideren. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #387 Gepost op: 10 oktober 2016, 22:10:42 »
Uh... @iTom spionnetjes oké, maar touwtjes uit de brievenbus gaat ’m niet worden.


Voor de jongere forumleden onder ons: een spionnetje is een spiegel die aan de buitenzijde van een raam van een huis is gemonteerd om voorbijgangers te zien aankomen. Niet dat dat nou zo interessant is, maar door het raam in een bovenwoning kun je eigenlijk alleen maar recht naar buiten en naar beneden kijken. En als er toevallig een boom voor je huis stond zag je niks. Via een spionnetje had je nog een beetje beeld van wat er in straat gebeurde.
"Eene bovenkamer met drie spionnetjes, een ter rechter-, een ter linkerzij, en het derde in eene tuimelende houding, opdat er geen mensch onopgemerkt de voordeur mocht binnentreden."
uit D.P. Bohn-Beets, Onze buurt, 1861
Men treft spionnetjes ook aan bij prostituées. Ze kunnen dan tijdige maatregelen nemen als potentiële klanten in aantocht zijn.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #388 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:06:54 »
Een tijd geleden heb ik via Marktplaats een rijtje huizen gekocht. Door anderen in elkaar geplakte bouwwerken gebruik ik zelden omdat ze vaak beroerd zijn gebouwd of dat de kleuren niet kloppen of dat er wel wat anders aan mankeert. Meestal probeer ik de boel uit elkaar te trekken om de bruikbare onderdelen te kunnen hergebruiken.


Een voorbeeld is het meest linkse pandje dat nu een compleet herbouwde melkhandel is geworden.
Om een rijtje winkelpanden bij elkaar te brengen dat qua stijl een bouwhoogte een beetje diversiteit oplevert, heb ik vast een begin gemaakt met het volgende pand: de trapgevel.
Die trapgevel ga ik niet nabouwen zoals bij de melkhandel, maar ik denk dat ik alleen de raamkozijnen ga gebruiken. Bovendien heeft deze trapgevel nogal wat ontbrekende en afgebroken onderdelen en als ik raamkozijnen heb, dan heb ik de moeilijkste onderdelen al bijelkaar gesprokkeld voor een nieuw bouwwerk.


Van @Pierre kreeg ik -tijdens het forumbezoek aan het Utrechtse Spoorwegmuseum- een verhuisdoos barstensvol onderdelen in mijn handen gedrukt. Pierre was aan het opruimen. Nog regelmatig gebruik ik daar bruikbare onderdelen uit.
De bovenstaande gevel van Station Bonn komt ook uit die doos en ik speel al langer met de gedachten om er iets mee te doen. Maar dat is lastig want deze gevel is eigenlijk te rijk geornamenteerd naar mijn smaak en (natuurlijk) vind ik de schaal verhoudingen niet honderd procent kloppen.


Ik heb bedacht dat ik van deze gevel voorlopig alleen de ingang ga gebruiken als winkelpui.


En dat zou dan ongeveer zoiets moeten worden. Uit de trapgevel heb ik de raamkozijnen gesloopt en die passen hier mooi bij. Het witte styreen wordt later bewerkt met baksteen.


Omdat de voorzijde van de gevel wordt beplakt, heb ik inmiddels wel geleerd dat ik de achterkant van gevels beter kan verstervingen met een raamwerk van vuurwerkstokken.
Enfin, voor zover.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #389 Gepost op: 12 oktober 2016, 13:39:03 »
Daar valt nog genoeg aan te doen, gaat vast ook weer iets bijzonders worden.
Die vuurwerkstokken heb je toch wel eerst goed geschuurd, misschien voor de lezers handig om te vermelden waarmee je de latjes op het styreen verlijmd.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Michel Bikkel

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 551
  • Thanked: 24 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #390 Gepost op: 12 oktober 2016, 14:05:56 »
Hoi,

ik wil gaan beginnen aan een achtergrond met half relief huizen/panden. Ga toch maar is kijken of mij dat lukt.
Waar kopen jullie de styreen platen?

Groet Mies

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #391 Gepost op: 12 oktober 2016, 15:06:46 »
Die vuurwerkstokken heb je toch wel eerst goed geschuurd...
Alleen de buitenkanten van de vuurwerkstokken, waar zij aansluiten op op de zijkant van de platen styreen heb ik geschuurd. De kant waar gelijmd wordt schuur ik met opzet niet omdat de lijm dan beter pakt.
Citaat
...misschien voor de lezers handig om te vermelden waarmee je de latjes op het styreen verlijmd.
Secondenlijm! Secondenlijm is er in twee variaties: de vloeibare, die wat minder snel droogt en de meer gel-achtige secondenlijm, die wat sneller droogt... beide soorten gekocht bij de Action.

ik wil gaan beginnen aan een achtergrond met half relief huizen/panden. Ga toch maar is kijken of mij dat lukt.
Waar kopen jullie de styreen platen?
Goed plan Michel. Mijn treinenwinkel zit in Enschede en heeft van dat witte styreenplaat in verschillende diktes voor een zeer betaalbare prijs. En zodra ze weer voorraad hebben haal ik weer een voorraad.
Maar, iedereen doet het weer anders en je moet daar zelf je draai in zien te vinden wat je het prettigst vindt werken. Uiteindelijk gaat het om het resultaat.
Je kunt ook een paar baksteen-muurplaten van Auhagen kopen en daarmee beginnen. Die platen zien er qua structuur prima uit, maar ze snijden wat lastiger omdat ze wat dikker zijn. Er zijn ook dunnere styreenplaten met baksteenmotief. Ik geloof dat Pierre die gebruikt heeft voor zijn seinhuis.
Verder zou ikzelf zonder mijn dozen met onderdelen niks kunnen beginnen. Ik verzamel dus zoveel mogelijk losse onderdelen zoals raamkozijnen, deuren en ornamenten.

Inmiddels nog even verder gegaan met mijn opzetje:


Het zijn fraaie, maar kwetsbare raamkozijnen en dus lastig om te verwerken. Ze komen uit die inelkaar geplakte trapgevel. Van die gevel is weinig meer over dan losse afgebroken stukken omdat het materiaal in de loop der jaren broos en breekbaar wordt.
Ik denk dat ik in de pui onderin de gevel in het midden een deur maak en aan weerszijden ramen. En voordat jullie met suggesties komen zoals een fourniturenwinkel of een sigarenwinkel: het wordt een beetje een slonzig hotel, dat ooit betere tijden heeft gekend. Om de gang er een beetje in te houden worden er inmiddels ook kamers per uur verhuurd. Tsja, je moet toch wat?
Omdat de ramen best groot zijn met voldoende zicht naar binnen, zou het best eens kunnen zijn dat er een interieur te zien zal zijn van een hotelkamer.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #392 Gepost op: 12 oktober 2016, 15:17:00 »
Hoi,

ik wil gaan beginnen aan een achtergrond met half relief huizen/panden. Ga toch maar is kijken of mij dat lukt.
Waar kopen jullie de styreen platen?

Styreenplaat en andere kunststofplaat haal ik bij de www.kunststofshop.nl in Zevenaar. Maar daar woon ik dan ook vlakbij.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #393 Gepost op: 12 oktober 2016, 16:27:41 »
Even een bladzij terug Tom. :)

Misschien dat deze eindjes van vuurwerkstokken en wat secondenlijm de boel weer wat rechttrekt. Anders moet-ie opnieuw.  :o

 
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #394 Gepost op: 12 oktober 2016, 16:49:53 »
Bedankt Pierre, zal wel komen dat de mantelzorg en het ziekenbroeder spelen te veel van me vergt. :D
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #395 Gepost op: 12 oktober 2016, 17:42:53 »
Welnee @iTom zorg is het ultieme dat je je partner kunt geven. En volgens mij ben je wel een zorgzaam type. De kans is wèl groot dat nu je vrouw weet dat je de wasmachine kunt bedienen en je weet waar de stofzuiger staat, je misschien wat vaker wel wat meer huishoudelijke klusje mag doen.  ;D
En verder lees ik ook wel eens ergens overheen en laat me dingen graag nog een keer
uitleggen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #396 Gepost op: 12 oktober 2016, 19:54:03 »
Geeft niks Tom ... ik lees ook regelmatig ergens overheen zonder het in me op te nemen. ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #397 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:13:50 »
...ik lees ook regelmatig ergens overheen zonder het in me op te nemen. ;D
Lekker is dat; ze lezen er gewoon overheen en nemen niks op.  ::)


De bakstenen zitten inmiddels op de gevel en voor de beeldvorming heb ik de raamkozijnen er In gezet. Morgen maar eens nadenken over die pui. Ik denk dat ik de raamkozijnen zelf moet snijden, want ik raak een beetje door mijn ramen heen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #398 Gepost op: 12 oktober 2016, 22:57:08 »
...ik lees ook regelmatig ergens overheen zonder het in me op te nemen. ;D
Lekker is dat; ze lezen er gewoon overheen en nemen niks op.  ::
maar ik kijk wel plaatjes!


De bakstenen zitten inmiddels op de gevel en voor de beeldvorming heb ik de raamkozijnen er In gezet. Morgen maar eens nadenken over die pui. Ik denk dat ik de raamkozijnen zelf moet snijden, want ik raak een beetje door mijn ramen heen.

Je gaat snel Wim. Ziet er nu al weer goed uit.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #399 Gepost op: 12 oktober 2016, 23:09:58 »
Ziet er weer veel belovende uit, Wim.
Ben zeer benieuwd wat het wordt.