Auteur Topic: Winkelpanden en meer bebouwing  (gelezen 102620 keer)

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #300 Gepost op: 22 september 2016, 11:15:04 »
Lekker doorgewerkt Wim. Het is een mooi geveltje geworden. ;)
Waar maak je de muurankers van Wim? Of kan je ze nog hergebruiken van de oude panden? Meestal sneuvelen de ankers bij het uit elkaar halen van zo'n geveltje.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #301 Gepost op: 22 september 2016, 13:44:36 »
Inderdaad @Pierre die muurankers kan ik er misschien afschrapen, maar daar blijft inderdaad meestal niet veel van over. Ik zal eens kijken of ik wat kan opscharrelen. Die muurankers horen wel bij de stijl van de gevel.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #302 Gepost op: 22 september 2016, 14:13:29 »
Die muurankers horen wel bij de stijl van de gevel.

Helemaal mee eens. :)
Ik heb wel eens muurankers zelf gemaakt van zilverdraad. Dat gebruiken ze om zelf sieraden te maken. Gewoon een stukje afknippen en een ander stukje een slag er omheen. Bij het knoopje vast knijpen en de restjes zo kort mogelijk afknippen. Wil je het heel netjes doe dan even solderen.


 
Zilverdraad is ook heel makkelijk om zelf lastige hekjes te maken/solderen.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #303 Gepost op: 26 september 2016, 14:29:35 »
Dank voor je feedback @Pierre.
Die muurankers uit de oude geven verwijderen bleek toch een stuk handiger te gaan dan ik had gedacht.


De muurankers kon ik dus hergebruiken en gevel zit in de grondverf. In dit geval is de grondverf op de gevel een wat lichtere en een beetje zandkleurige voeg, waarvan de kleur overeenkomt met de sierelementen bovenin de gevel.
En laten jullie je vooral niet misleiden door het slechte schilderwerk van de raamkozijnen en de winkelpui, want dat gaat goedkomen.


Inmiddels zijn de raamkozijnen verder afgewerkt en voorzien van glas-in-lood.
Bij twee-kleurige raamkozijnen schilder ik eerst de binnenkant -in dit geval groen- en na het drogen schraap ik met een operatiemesje de resterende verf weg. Op die manier krijg ik een messcherpe afscheiding tussen het groen en het wit van het kozijn.
De winkelpui heb ik achteraf toch aangepast. De deur was niet naar mijn zin en heb ik vervangen voor een beter passend model. Betekent wel dat de hele winkelpui weer schoongemaakt moest worden.
Als de voegen droog zijn gaat de voorgevel in de rode baksteenverf.

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #304 Gepost op: 26 september 2016, 15:29:39 »
Ziet er top uit Wim! Zeker die glas in lood raampjes. Ga je de onderste etage ook nog voorzien van glas in lood in de bovenlichten?
Je bent wel weer een mazzelaar zeg. Meestal blijft er niets van die muurankers over bij de sloop. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #305 Gepost op: 26 september 2016, 16:12:34 »
Ik denk dat bij de bovenlichten van de winkelpui ook glas-in-lood komt. Maar ik moet trouwens wel een beetje uitkijken welke glas-in-lood-ramen ik gebruik, want ik zag net in dit draadje dat ik dezelfde glas-in-lood bij de garage heb gebruikt. Als ik het niemand vertel dan valt het misschien niet eens op.

Die muurankers zaten met palletjes en een beetje lijm in gaatjes van de vorige gevel geprikt. Die gaatjes hoefde ik dus eigenlijk alleen maar aan de achterkant van de gevel door te prikken om die muurankers eruit te wippen. Soms zit het ook gewoon mee.

En nu ik de laatste foto zo eens bekijk, mag er boven de rollagen wel een beetje plamuur worden gebruikt.  ::)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #306 Gepost op: 26 september 2016, 16:32:13 »
Jullie zijn toch behoorlijke profi's geworden intussen. Prachtige gevels hoor. Echt vakwerk, maar dat is het natuurlijk niet of wel.
Het hangt er van af hoe je het leest.  :D

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #307 Gepost op: 26 september 2016, 17:18:50 »
Profi betekent toch dat je het professioneel doet? Ik verdien hier niet mijn brood mee, dus blijf ik gewoon lekker een hobbyist.  ;D
Maar bedankt voor het compliment.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline mark mms

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.224
  • Thanked: 26 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #308 Gepost op: 26 september 2016, 21:33:09 »
Zilverdraad is inderdaad heel erg mooi spul om kleine details mee te maken.
Indien je iets platter materiaal/staal wilt gerbuiken, zijn standard nietjes ook een optie.
Als je die iets verwarmd (met soldeerbout) kun je ze in het platte vlak rond buigen.

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #309 Gepost op: 28 september 2016, 09:56:21 »
Dat worden mooie winkelpandjes Wim. Die tip van de nietjes neem ik gelijk ook mee.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #310 Gepost op: 28 september 2016, 16:50:22 »
Dankjewel @iTom.
Even een kleine update:


De gevel zit in de rode bakstenen, de raamkozijnen zijn voorzien van vensterglas. Spreekt voor zich dat er nog plantjes achter de ramen komen en oer-Hollandse gordijnen.


Speciaal voor @Pierre: glas-in-lood in de bovenlichten van de winkelpui. Er zit nog wel een beetje schilderwerk in die pui, maar dat komt nog.
En dan nu nog verzinnen watvoor winkel het moet worden. Ik zat zelf een beetje te denken aan een Melkinrichting. Voor onze jongere lezers; dat was vroeger de benaming voor een winkel waar ze melk, eieren, kaas en boter verkochten.
Enfin, suggesties zijn welkom.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #311 Gepost op: 28 september 2016, 17:13:43 »
Speciaal voor @Pierre: glas-in-lood in de bovenlichten van de winkelpui. Er zit nog wel een beetje schilderwerk in die pui, maar dat komt nog.

Dank je Wim ... ik voel me zeer vereerd. :P

En dan nu nog verzinnen watvoor winkel het moet worden. Ik zat zelf een beetje te denken aan een Melkinrichting. Voor onze jongere lezers; dat was vroeger de benaming voor een winkel waar ze melk, eieren, kaas en boter verkochten.
Enfin, suggesties zijn welkom.

Nou Wim ... deze gevel die je gemaakt hebt is echt een "snoepje van de week" dus wat denk je van een "De Gruyter"? Is dat wat?
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #312 Gepost op: 28 september 2016, 17:38:40 »
Dat is wel een idee Pierre.


Alleen dan vind ik het wel leuker om ’m dan te maken met die specifieke art deco winkelpui; een stuk hoger met van die azuur-blauwe tegeltjes. Een beetje zoals het pand aan de Beeklaan 303 in Den Haag.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #313 Gepost op: 28 september 2016, 18:22:14 »
Het hoeft toch geen kopie te zijn Wim. Je kan er gerust een eigen draai aan geven. Ik vind het er wel een geschikte pui voor.

Weet je wat je doet ... verras ons!  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #314 Gepost op: 28 september 2016, 18:49:47 »
Manufacturenwinkel.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #315 Gepost op: 28 september 2016, 19:09:35 »
Hoe kom je er op Tom :o Dat kan je nauwelijks uitspreken laat staan maken. :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline SuperSylvester

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 2.054
  • Thanked: 77 times
  • Geslacht: Man
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #316 Gepost op: 28 september 2016, 19:32:09 »
Een modelbouw winkel ...Fraai hoor!
Groet, Jack. Dwarsliggers houden het spoor recht....

H0 gelijkstroom, ECOS 2, Carsysteem, Periode pre-historie tot heden, grensoverschrijdend Nederlands

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #317 Gepost op: 28 september 2016, 19:38:48 »
Hoe kom je er op Tom :o Dat kan je nauwelijks uitspreken laat staan maken. :P

Des te groter de uitdaging. Jij weet hoe je rollen stof moet maken. ;)
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Dirk T

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.346
  • Thanked: 98 times
  • Geslacht: Man
  • Tweerail DCC, NL 1950-1975 met ruime blik
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #318 Gepost op: 28 september 2016, 20:02:14 »
Ik zat zelf een beetje te denken aan een Melkinrichting. Voor onze jongere lezers; dat was vroeger de benaming voor een winkel waar ze melk, eieren, kaas en boter verkochten.

Leuk idee!

Met als bijzonderheid, dat bij mijn weten de naam Melkinrichting inhield dat daar ook rauwe melk verwerkt werd. Wat dan niet per se betekende dat alle verkochte melkproducten daadwerkelijk daar geproduceerd waren. Bijvoorbeeld kaas mocht ook van elders komen. Werd er geen melk verwerkt, maar vond er uitsluitend handel plaats, dan heette het vaak een melkhandel. Een oom en een achteroom van mij hadden zo'n melkhandel, en zij betrokken hun zuivelproducten van een melkinrichting die niet aan particulieren verkocht. We praten dan over de jaren 1920 tot 1985 in midden Nederland. Of men in oost of noord Nederland de namen melkhandel en melkinrichting op dezelfde manier toepaste, weet ik niet.

Je pandje in wording lijkt overigens wel op de apotheek die rond de oorlog gevestigd was naast de woninginrichting van mijn opa.
Het einde van een weg wordt altijd bereikt door hem stap voor stap af te lopen.

Raages

  • Gast
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #319 Gepost op: 28 september 2016, 21:42:51 »
Wat denk je van een fietsenwinkel? Of een sigarenzaak. Oer Hollands toch?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #320 Gepost op: 28 september 2016, 22:00:37 »
Een manufacturenwinkel. Tsja, klosjes garen, band, knopen en knotjes wol? In 1:24 zou ik dat zeker een optie vinden. Een fietsenwinkel vind ik teveel gedoe en een sigarenwinkel zou eventueel ook nog kunnen. Ik heb nog wel mooie reclameborden van Chief Whip, Lexinton en Miss Blanche.


Makassarstraat 49 hoek Boeroestraat in Amsterdam Melkinrichting G.J. Borgsteede - ±. 1948.
Foto: de heer Borgsteede.


Tsja, melkboer of melkinrichting dat zal me eigenlijk worst zijn. Het gaat me om wat het moet worden en om een redelijk makkelijke invulling van de winkel. Een melkinrichting zijn wat flessen melk, eieren, ronde kazen en meer van dat soort spul.
Een bakkerij is ook redelijk simpel uit te voeren. Een stellage met broden en taart in de etlsge en je hebt een bakkerij.

Ondertussen heb ik wel @Pierre’s idee even uitgevoerd...


En eerlijk gezegd ben ik niet echt onder de indruk van het resultaat. Het bord is te groot en de letters te grof. Dat heb ik wel vaker. Dan maak ik wat, ik slaap er een nachtje over en dan sloop ik het weer. ::)

Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #321 Gepost op: 29 september 2016, 11:09:23 »
Ik denk ook dat de letters wat te groot zijn Wim. Maar ook de kleur blauw is wat hard. Ik moest vanmorgen even wachten tot de gelakte vloer van mijn seinhuis droog was. Ondertussen even op internet aan het spitten omdat ik eigenlijk niet wist wat er nu precies niet klopte aan jouw "de Gruyter". Ik zag dat de meeste gevels betegeld waren met van die blauwe tegeltjes. Toen dacht ik dat het dat misschien wel was maar die tegeltjes zijn denk ik niet na te maken. Tja ... en dan ben ik verkocht. Ik hoop niet dat je boos bent maar ik heb wat geprobeerd in elkaar te knutselen uit de rommelbak om te kijken hoe dat uitpakt. De kleur mengen was nog even een ding maar de rest zijn gewoon printjes. Dit is het resultaat van een uurtje fröbelen. Let niet op de afwerking ... het gaat om het idee. Ik hoop dat je er wat aan hebt.  ;)

 

En dan ga ik nu weer door met mijn seinhuis.  ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #322 Gepost op: 29 september 2016, 13:35:26 »
Ziet er mooi uit.
Boos? Nee natuurlijk niet. Ik ga nog wel zien wat het wordt met die winkel.
Trouwens, die rechter gevel: als je die met een beet natte bruine verf iets laat indrogen en dan tamponneert met een doekje dan krijg je een mooi effect. Die gevels zijn namelijk iets poreus.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #323 Gepost op: 29 september 2016, 14:01:08 »
Trouwens, die rechter gevel: als je die met een beet natte bruine verf iets laat indrogen en dan tamponneert met een doekje dan krijg je een mooi effect. Die gevels zijn namelijk iets poreus.

Ik weet het Wim maar ik heb hem al weer gesloopt. Het was alleen maar even om te proberen. Als ik aan mijn stad ga beginnen komt hij wel weer van pas. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.851
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Winkelpand(en)
« Reactie #324 Gepost op: 29 september 2016, 15:52:29 »
Trouwens, nog bedankt voor je prima adviezen.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)