Auteur Topic: Boris de baanwachter  (gelezen 3609 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Boris de baanwachter
« Gepost op: 11 maart 2013, 16:50:43 »

Afgelopen zaterdag in Houten wat aandrijf spul gekocht en nu kan ik eindelijk een ideetje verwezenlijken waar ik al een tijdje mee loop. Een bewegende baanwachter bij mijn spoorbomen. Ik start met een kleine amputatie van wat preiser ledematen en deze wil ik gaan vervangen door stukjes isolatie van een stroomdraadje met een draadje garen er door.



Vorige keer in Houten mooie kleine motortjes gekocht en daar ga ik er ??n van gebruiken. Ik plaats er een nieuw wormwieltje op en lijm het op een stukje tegelplaat uit de rommelbak.



Even een stukje voodoo plegen op Boris baanwachter met een verwarmde speld. Hier komt straks een draadje garen door om de armpjes op hun plek te houden. Ook Boris wordt op z?n plek geplakt.





Het tandwieltje pers ik een messing pijpje in waarmee het komt te draaien in de twee steuntjes die ik maak uit een stukje afvalplaat.





Van twee spelden maak ik zwengels. De koppen zorgen er voor dat de ?handen? van Boris er niet af schieten tijdens het draaien. De spelden knip ik op maat en lijm ze met een druppie secondelijm vast in het asje. Boris keten ik aan de zwengels met een draadje ijzergaren. Na wat proberen werken een paar ruime lusjes het best. Voor het mooie moesten de armpjes eigenlijk wat korter maar dat was niet te doen in deze maat. Dit was het kleinste tandwieltje wat ik kon vinden. Boris kan ook niet dichter bij gaan staan want dan draaien de tandwielen de knopen van zijn gulp. Dus ik doe het er mee zo ?..









Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #1 Gepost op: 11 maart 2013, 16:58:30 »
Whahahahahahaha, ik moest mezelf even van de grond oprapen.
Ik lig helemaal in een deuk, wat geweldig en het werkt echt perfect.
Pierre je bent toch echt een ware kunstenaar hoor.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #2 Gepost op: 11 maart 2013, 17:02:20 »
Wauwwwwwwwwwwwwwwww Pierre, hihihi hij heeft wel hele lange armen maar ik vind het super :)
Wat een idee?n heb jij altijd.
Fotografen met passie.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #3 Gepost op: 11 maart 2013, 17:04:55 »
WAHAHAHA!
We pissen hier letterlijk in ons broek!
Knap idee en knap uitgevoerd!
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #4 Gepost op: 11 maart 2013, 17:08:28 »
Net als mijn drie voorgangers lig ik languit door de kamer. Geweldig weer. Je blijft echt een kunstenaar. Ondanks dat de armen wat aan de lange kant zijn vind ik Boris geweldig gelukt.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

bob

  • Gast
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #5 Gepost op: 11 maart 2013, 19:11:14 »


Pierre tis maar goed dat je geen cosmetisch chirurg bent geworden, maar je ide?en zijn wel een aanwinst
voor onze hobby. Schroom vooral niet met andere beweegbare dingen te komen.

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #6 Gepost op: 11 maart 2013, 19:13:25 »
Klasse man - dit is er weer ??n van Universitair niveau van Pierre!
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #7 Gepost op: 13 maart 2013, 10:52:47 »
Ben wel nieuwsgierig hoe dit werkstukje straks op je baan komt te zitten.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Frans

  • Gast
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #8 Gepost op: 13 maart 2013, 11:04:31 »
Geweldig!!!!!

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #9 Gepost op: 13 maart 2013, 12:35:06 »
Dank jullie wel. 'Tis echt letterlijk en figuurlijk een miniprojectje (krap 2 x 2 cm).

Ben wel nieuwsgierig hoe dit werkstukje straks op je baan komt te zitten.

Hij zit al ingebouwd als stoepje voor het huis (wat er ook al staat) maar ik ben nog even in de tuin bezig van Boris. Beetje probleem .... ik heb vaak zwarte vingers maar geen groene! ;D
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

bob

  • Gast
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #10 Gepost op: 13 maart 2013, 16:35:45 »
Hij zit al ingebouwd als stoepje voor het huis (wat er ook al staat) maar ik ben nog even in de tuin bezig van Boris. Beetje probleem .... ik heb vaak zwarte vingers maar geen groene! ;D

Krijgt Boris ook een vrouw met bewegende mattenklopper?

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #11 Gepost op: 13 maart 2013, 16:55:47 »
Nee, maar w?l een met hele lange benen  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Kees

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 205
  • Geslacht: Man
  • WinDigiPet
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #12 Gepost op: 13 maart 2013, 17:52:48 »
Pierre,

De eerste foto's van het project Boris kwamen op mij wat voodoo-achtig over (met spelden in poppetjes prikken)
Maar er van uitgaande dat Boris geen pijn gehad heeft en gezien het eindreultaat.........
MAN HOE VERZIN JE EN MAAK JE HET

GEWELDIG
GR. kEES
Treinen WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit Tams(rijden), CS1(schakelen) terugmeldingen over HSI usb 56 loks K-en C rail K83, K83 met relais, littfinski schakeldecoders 12 boosters.
FCS WDP 2012 pr. Laptop win 7 64 bit CS2(schakelen), terugmeldingen over HSI usb, Dc en AC voedingen, K83 met relais.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #13 Gepost op: 13 maart 2013, 18:08:52 »
MAN HOE VERZIN JE EN MAAK JE HET
Kees, dat vragen we ons elke keer weer af.
Pierre is ook onze grote inspirator...
Zijn moeder zei vroeger al: ?Mijn Pierre? Wat zijn ogen zien dat maken zijn handen!?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

bob

  • Gast
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #14 Gepost op: 13 maart 2013, 18:22:59 »
Zijn moeder zei vroeger al: ?Mijn Pierre? Wat zijn ogen zien dat maken zijn handen!?

en de mijne: Wat zijn ogen zien dat maken zijn handen kapot  ;D

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Boris de baanwachter
« Reactie #15 Gepost op: 13 maart 2013, 21:36:52 »
Zijn moeder zei vroeger al: ?Mijn Pierre? Wat zijn ogen zien dat maken zijn handen!?

Mijn moeder zei altijd: Aan de rommel te zien heb je weer iets leuks gemaakt ;D (En soms had ze daar gelijk in)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/