Auteur Topic: Opstelspoor Rick  (gelezen 10293 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Opstelspoor Rick
« Gepost op: 8 maart 2013, 12:18:48 »
Bij deze dan mijn opstelspoor, zoals ik dat in gedachten had.
Schiet er maar lekker op los.

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Frans

  • Gast
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #1 Gepost op: 8 maart 2013, 12:58:20 »
Rick zitten die sporen niet heel erg dicht op elkaar?
En is dit het schaduw gebeuren?

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #2 Gepost op: 8 maart 2013, 14:13:14 »
Rick,

Als je onderin ook nog zo'n ruit maakt, kun je nog veel meer treinen kwijt op je opstelsporen. Voor je het weet, kom je sporen tekort.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #3 Gepost op: 8 maart 2013, 16:12:19 »
Eigenlijk zou ik het plan bovenop het schaduwstation ook wel willen zien om het totaalplaatje te kunnen begrijpen.
En even for the record: je rijdt 2-rail?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #4 Gepost op: 17 maart 2013, 17:14:49 »
Even bezig geweest met het uitleggen van der rails.

Twee opties voor het schaduw station.




Dat sommige stukken niet aansluiten komt omdat ik de passtukjes nog niet schoongemaakt heb.

2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #5 Gepost op: 17 maart 2013, 17:32:08 »
Lekker is dat: neem je eerst de hele woonkamer in beslag met je gefiguurzaag en dan krijgen we het volgende avontuur: je nek breken over de opstelstroken in de woonkamer.  ;D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #6 Gepost op: 17 maart 2013, 18:20:58 »
Vrouwtje wil me graag gezellig bij haar hebben. ;D
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #7 Gepost op: 17 maart 2013, 18:22:15 »
Begrijp ik wel. Anders word je zo?n kamerbewoner.  :D
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline iTom

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 5.306
  • Thanked: 146 times
  • Geslacht: Man
  • Blijf braaf, gezond en modelbouwen.
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #8 Gepost op: 17 maart 2013, 23:11:47 »
Ziet er wel indrukwekkend uit, ik denk alleen dat het een beetje afhankelijk is van hoe je verder gaat met het baanplan.
Bij de tweede foto cre?er je een soort van keerlus wat eigenlijk geen keerlus is maar wat wel met een dubbelspoor aan het begin/eind en ik denk dat je daar nog wel een paar opstelsporen kwijt kan.
ROCO Proline zonder bedding: DR5000 DIGIKEIJS/LocoNet, DCC: iTrain 5 pro:Rosoft s88: h0

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #9 Gepost op: 17 maart 2013, 23:22:35 »
In die diagonaal kun je nog wel een paar extra opstelsporen kwijt. Je hebt er nooit genoeg. Het mooie van die diagonale opstelsporen is dat ze allemaal gelijke lengte hebben. Dat is makkelijk kiezen als je wat gaat opstellen. Misschien kun je onderin dan wat ongelijke opstelsporen maken.

Misschien zie ik het niet goed (ken die h0-bochten nu eenmaal niet), maar waarom laat je je boog niet wat vloeiender lopen. Nu maak je wel heel snel een draai van 90 graden. Je hebt zo te zien alle ruimte om bogen met een grotere radius te nemen.

Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2013, 00:20:39 »
Het is in elk geval een mooie basis die voor uitbreiding vatbaar is tegen de tijd dat je meer wissels hebt. Ik zou zo'n schaduwbaan in elk geval vastschroeven in plaats van spijkeren of plakken, dan kun je later makkelijk het spul losnemen en uitbreiden.
De twee uiteinden lopen naar een spiraal?
En heb je al een bovengronds baanplan?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #11 Gepost op: 18 maart 2013, 08:40:58 »
Misschien zie ik het niet goed (ken die h0-bochten nu eenmaal niet), maar waarom laat je je boog niet wat vloeiender lopen. Nu maak je wel heel snel een draai van 90 graden. Je hebt zo te zien alle ruimte om bogen met een grotere radius te nemen.

Mvg,
Martin

Zoveel ruimte heeft hij niet Martin  ;) ;)
Dit ligt in de kamer op de grond om uit te proberen hahaha.
Hij gaat gewoon straks met de zut weer naar zolder en daar heeft hij toch een stuk minder ruimte.  ;)
Fotografen met passie.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #12 Gepost op: 18 maart 2013, 10:18:18 »
Mag Rick de rails niet laten liggen dat jullie boven gaan zitten? :P
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Semantha

  • Moderator
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.312
  • Thanked: 69 times
  • Geslacht: Vrouw
  • I didn't choose photography, photography chose me!
    • Van der Kuijp Photography
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #13 Gepost op: 18 maart 2013, 15:14:59 »
Stond er gekke Henkie op me voorhoofd in Houten  ;)  :P  :-*
Fotografen met passie.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #14 Gepost op: 18 maart 2013, 15:30:57 »
Pierre,

Geweldig idee denk dat we maar boven moeten gaan wonen. kan ik een baan aanleggen van 50 m2 met een schaduwstation er onder en een extra laag er boven. dat is toch wel een dikke 100 m2 baan. ga meteen aan het baanontwerp. 8)

Martin ik heb ongeveer een meter om de draai te maken en ik wil zoveel mogelijk van de ruimte in de lengte gebruiken om op te kunnen stellen. vandaar deze korte draai.

Tom
Ik zal het baanplan van de normale zichtbare baan binnenkort nog even uittekenen. De bedoeling is om in een tunnel aan de rechterkant te verdwijnen en dan naar beneden te laten lopen. Het spoor komt dan aan de zijkant weer voor langs omhoog, om daar weer aan te sluiten met de rest van de baan.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Hookies

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 848
  • Thanked: 12 times
  • Geslacht: Man
    • Zakelijke teksten van Martin 'Hookies' Hoekstra
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #15 Gepost op: 18 maart 2013, 15:39:41 »
Rick,

Kijk anders eens in mijn baanbouwtopic. Daar zie je op een van de eerste pagina's mijn schaduwstation met zowel diagonale, gelijke opstelsporen als rechte, ongelijke opstelsporen. Niet om na te maken, want ik heb nu eenmaal een andere schaal, maar meer als idee om beide soorten opstelspoor te combineren.
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Loconet | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

Offline Rick

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.829
  • Thanked: 25 times
  • Geslacht: Man
    • Rick's Modelspoorweg Blog
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #16 Gepost op: 18 maart 2013, 17:33:16 »
Martin,

bedankt voor de tip. Over combineren van beide had ik nog niet nagedacht. maar even bij jouw kijken heeft me wel een hele goede kijk gegeven hierop. ga het zeker ook uitproberen.
2 rail, tijdperk eind III, Thema... niet echt wat ik maar voor handen heb.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.850
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re:Opstelspoor Rick
« Reactie #17 Gepost op: 18 maart 2013, 18:14:44 »
Als je zolder eenmaal gerenoveerd is zou ik wel een foto willen zien, om een idee te krijgen van je beschikbare ruimte.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)