Beste Forumgenoten,
Van een goede kennis heb ik voor een symbolisch bedrag een br 86 gelijkstroom loc van Marklin overgenomen (zelf heb ik alles wisselstroom). De loc deed niet meer, aan de buitenkant ziet de loc er nog zeer goed uit.
Zo?n loc kun je altijd wel ergens op je baan zetten nietwaar? Mijn belangrijkste vraag was natuurlijk waarom doet de loc het niet meer? Ik ben eerst de loc gaan ontmantelen en kwam al heel snel tot de volgende conclusie: volgens mij is er een volledig flaconnetje olie ingegooid en heeft de loc veel gereden zonder deze eens een keer schoon te maken! Door de hoeveelheid olie is de loc een paar keer bijna uit mij handen gegleden.
Ik wist dat het anker groene delen kon bevatten maar het was geheel zwart. Na een poosje poetsen kwam inderdaad de groene delen tevoorschijn.
Hieronder een foto van het motorschild. Alle onderdelen gaan een stevig wasbenzine beurtje krijgen.

Het enige waar ik nog naar moeten kijken is het loopwerk dat zwaar loopt. Als ik een andere loc deze loc (zonder anker etc) laat trekken dan slippen de wielen deels.
Als ik dat goed krijg dan kan ik een decoder inbouwen en heb ik er weer een operationele loc erbij!
Toch nog ??n vraag:

Voor het rechter voorlicht ontbreekt een glaasje. Ik heb reeds de exploded view bekeken maar betreffend onderdeel is niet meer leverbaar. Hebben jullie een idee hoe ik dit mooi kan oplossen?
Groet,
Johan