Auteur Topic: Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons  (gelezen 6075 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Gepost op: 21 augustus 2012, 21:28:14 »
Het was me op zolder nog te warm dus ..... heb ik het werk maar naar beneden gehaald en ben lekker op mijn balkonnetje gaan gaan knutselen. Er was nog een erfstuk van de vorige baan die ik weer wil hergebruiken. Een voetgangersbrug over ??n spoor. Daar moet een stukkie aan gebouwd worden zodat hij ook nog over een dubbel spoor komt. Leuk projectje dus weer. Vorige week op MP zo'n zelfde brug op de kop getikt dus ik kan gelijk aan de slag.  :D



Eerst de delen uitgezocht die ik nodig heb voor deze verbouwing.



Helaas zijn de kleuren totaal verschillend van de 2 pakketten en moet ik het nieuwe gedeelte aanpassen aan de oude kleuren. 'T is niet anders.



Ook de lengte van de overspanning is te groot. Stukkie afkorten dan maar. Vloer gaat simpel maar de zijkanten en ruitjes is een heel geknutsel.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #1 Gepost op: 22 augustus 2012, 01:00:27 »
Kijk weer iets leuks om te volgen ;), groetjes Michiel

Offline Johan

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 1.121
  • Thanked: 7 times
  • Geslacht: Man
  • Oude-Tonge Zuid-Holland
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #2 Gepost op: 22 augustus 2012, 19:27:19 »
Beste Pierre,

Ik heb al een paar keer met de doos in mijn handen gestaan om te voetgangersbrug aan te schaffen. Maar elke keer weer teruggezet in het winkelschap. Bij de andere forums staan een paar mooie voorbeelden of is het er ??n? Ik weet het op dit moment even niet. Ben ontzettend benieuwd naar de tussenstappen en het eindresultaat.

Groet,
Johan
Marklin, M-rails, Analoog, Tijdperk III

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #3 Gepost op: 22 augustus 2012, 22:52:35 »
Beste Pierre,

Ik heb al een paar keer met de doos in mijn handen gestaan om te voetgangersbrug aan te schaffen. Maar elke keer weer teruggezet in het winkelschap. Bij de andere forums staan een paar mooie voorbeelden of is het er ??n? Ik weet het op dit moment even niet. Ben ontzettend benieuwd naar de tussenstappen en het eindresultaat.

Groet,
Johan

Of je op andere forums ook deze brug tegen komt weet ik niet Johan. Ik kom nooit op een ander forum.  ???
Ik heb deze brug op mijn andere baan gehad en daar is hij ook al verbouwd. Eigenlijk moeten de afgangen naar ??n kant maar dat kwam niet uit op de vorige baan. Het station wat ik nu heb is veel groter maar het komt nu ook wel aardig uit behalve dan dat er meerdere sporen en dus ook perrons zijn. Vandaar deze knutselactie.

Update:
Ik had nog een oude led-looplamp liggen met een kapotte accu. Hier heb ik de led's uit gesloopt. Anders gaat hij toch maar in de vuilnisbak en nu heb ik er nog wat aan om mijn voetgangersbrug te verlichten. Met een voeding heb ik gekeken wat de plus en wat de min is van de led. Op de min zet ik een stip. Das straks makkelijker met solderen.





De zijwanden van de brug op maat gemaakt en helaas kon ik er maar ??n dakje af krijgen dus bij de andere afgang moet ik maar zien hoe de verlichting daar in komt.



Led's op een rijtje gesoldeerd. Ben er niet tevreden over. Volgens mij kan het beter/netter.

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

neudalhausenstadbahn

  • Gast
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #4 Gepost op: 22 augustus 2012, 23:27:30 »
Pierre, bij een lokale electronica zaak kan je zo stukken printplaat kopen met verschillende metaal structuren erop. Dat zou naar mijn idee een goede basis zijn voor de verlichting in je brug, dan heb je nauwelijks nog draden nodig.

Wat de positie van de trappen van de brug betreft, een fabrikant kan wel bedenken dat ze allemaal de zelfde richting uit moeten staan maar ook in het echt worden alle mogelijke varianten gebruikt. Daar word het ook zo gebouwd dat het het beste past( ja en bijvoorkeur de beste looproute oplevert maar dat moet dan wel kunnen natuurlijk).

Groetjes Michiel

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #5 Gepost op: 24 augustus 2012, 17:43:38 »
Kleine update:

De losse draden voor de verlichting beviel me niet en dus heb ik daar een andere oplossing voor bedacht. Op een stuk stevig papier heb ik de vorm van de brug getekend en daar de plaatsen uitgemeten voor de led's. Vervolgens gaatjes geprikt de led's er doorgestoken en de pootjes omgebogen. Met dun draad de ledjes doorgesoldeerd en getest. Later plak ik de papierstroken op karton en die komen aan de bovenkant van de voetgangersbrug te zitten vlak onder het dak.





In de brug worden een paar (oude) poppetjes geplakt die ik verder toch niet kan gebruiken. Staks als het dak er op zit zijn ze toch niet meer duidelijk zichtbaar maar het is wel leuk als er reizigers op de perrons rondhangen.



Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline bellejt

  • Stationchef
  • ***
  • Berichten: 169
  • Thanked: 6 times
  • Geslacht: Man
    • bellejt
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #6 Gepost op: 25 augustus 2012, 12:35:17 »
waarom zet je eigenlijk de leds niet in serie ? Heb je ook maar 1 draad nodig tussen de leds.Kan je er ook een weerstandje voorzetten om ze wat te dimmen.Zal natuurlijker overkomen als dat oude licht met gloeilampen.
met vriendelijke groet,
Johnny.
Ecos2 kleur,3 boosters ESU,S88 Viessmann,koploper

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #7 Gepost op: 25 augustus 2012, 13:54:38 »
waarom zet je eigenlijk de leds niet in serie ? Heb je ook maar 1 draad nodig tussen de leds.Kan je er ook een weerstandje voorzetten om ze wat te dimmen.Zal natuurlijker overkomen als dat oude licht met gloeilampen.

Dank voor het meedenken Johnny. Daar heb ik ook aan gedacht. Helaas is mijn spanning te laag om de 11 leds in serie te zetten en dan moet ik er alsnog twee groepjes van maken. Bovendien moet ik dan op twee verschillende plaatsen met de draad naar beneden wat er ook niet mooier op wordt. Ook een nadeel is dat als er dan een led kapot gaat de hele brug zonder licht zit.  ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.919
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re:Verbouw voetgangersbrug 2 perrons naar 3 perrons
« Reactie #8 Gepost op: 26 augustus 2012, 21:20:55 »
De verlichting is ondertussen ook ingebouwd maar ik ben helaas vergeten daar foto's van te maken. :-[ In de afgang is nog net te zien dat ik de papierstrook met leds aan het dak geplakt heb. De lange rij leds in het middendeel is geplakt op een kartonstrook en hangt aan een ijzerdraad. Op de foto nog te zien dat het reststuk draad aan de nok er uit steekt.





Het nieuwe deel van de brug gaat in de zelfde kleur als het oude deel. Op de foto is de verf nog nat.





Nog even de leds testen. :P

Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/