Beste Forumgenoten,
Voor
de railbus welke door een kromme as niet meer kan rijden, ben ik een aanhanger aan het maken met als voorbeeld de
baureihe VB 141 van de DB. Deze eenassige aanhangwagen van VB-serie 141, is gemaakt tussen 1952 en 1955 voor het vervoer van fietsen en bagage en reed regelmatig mee met een railbus van de baureihe 795. In totaal heeft de DB er 50 stuks laten maken.
Hieronder fotos van de werkzaamheden tot op heden.

De rommeldoos biedt dan toch weer zijn voordelen

een wielstel met koppeling. Alleen zal er een andere koppeling aan komen (welke geschikt is voor de railbus).

Nadat er een andere koppeling bevestigd is en vastgezet met een M2 schroefje met dubbele moer als borg, heb ik op het wielstel een plaatje van 1mm polystyreen er op gelijmd.
[

Hier de onderzijde van het geheel.

Allerlei zaken komen soms bij de hobby goed van pas. In dit geval een deksel om de boog van de kop- en tussenschotten repeterend te kunnen tekenen.

De zijkanten zijn tegen de bodemplaat gelijmd; de fijne afwerking op de hoeken moet nog plaatsvinden! De M8 moer is als een contra gewicht vastgelijmd.

De aanhanger hangt achter de railbus (toch even kijken hoe het staat). Het deksel zit al aan ??n zijde gelijmd en zal de volgende keer wanneer ik weer verder ga aan de andere zijde vastgelijmd worden.
Wordt vervolgd.....
Groet,
Johan