Om de zinnen eens te verzetten, weer een loc uitgezocht die alweer een aantal jaartjes zijn rondjes gedraaid had, en daarna de Rheingold mocht gaan rijden dat waar hij oorspronkelijk voor gekocht was
Niet beter wetende dat ik er indertijd een Kuehn decoder ingestopt had bleek na de aanschaf van de ECoS en de locprogrammer dat er een 60760 inzat, nu was het tijd dat na een aantal kleine beurtjes er eens groot onderhoud op de loc losgelaten moest worden en heb ik er gelijk maar een ESU decoder in gezet......
Na de loc helemaal uit elkaar te hebben gehaald en schoon gemaakt te hebben begint het eigenlijke werk het inbouwen en afstellen
Na het schoonmaken van de drijfwielen worden deze weer terug op het chassis gemonteerd
Het chassis is hier nog zonder motor
De nieuwe decoder ligt zovast klaar en wordt straks in de inmiddels nagekeken tender geplaatst
de bovenste foto laat zien dat de draadjes inmiddels zijn verlengd, en op de onderste fotoheb ik een "schuursponsje" op maat gemaakt omdat de bodem van de tender niet geheel vlak is om daar de decoder met dubbelzijdig plakband op te bevestigen
Ik heb er voor gekozen om de "oude" M*motor" terug te plaatsen omdat deze na een aantal jaren trouwe dienst er eigenlijk nog heel goed uitzag
De tender is inmiddels weer in oude glorie hersteld, kap erop wielen gesmeerd bedrading doorgevoerd
Er komen nu nog 4 draadjes uit de tender 2 maal motor en 2 maal verlichting, de tender zit ook weer vast aan de loc
De plastic plaat waarop de remschoenen en straks een deel van het drijfwerk op gemonteerd wordt zit ook weer op zijn plaats en houd de bedrading vast voor het frontsein
De bedrading wordt nu ook op het motorschild gesoldeerd
De losse onderdelen worden teruggeplaatst op het chassis, en de drijfstangen worden erop gezet en gelijk op tijd gezet (hierover kom ik later nog een keer terug)
De motor is aangesloten, de verlichting is aangesloten en het drijfwerk zit erop, tijd voor de rollerbank
Alles funtioneerd en de volgende stap is een aantal cv's naar eigen smaak instellen
En zo is de staalblauwe 03 na groot onderhoud weer klaar om een aantal jaar vooruit te komen met "zijn" Rheingold rijtuigenHet op tijd zetten (kwartieren) van de drijfwielen komt in een apart topic te staan, omdat hierover toch wel veel vragen over komen en veel onduidelijkheden bestaan.......
En nu koffie .......
