Om de zinnen eens te verzetten, weer een loc uitgezocht die alweer een aantal jaartjes zijn rondjes gedraaid had, en daarna de Rheingold mocht gaan rijden dat waar hij oorspronkelijk voor gekocht was
Niet beter wetende dat ik er indertijd een Kuehn decoder ingestopt had bleek na de aanschaf van de ECoS en de locprogrammer dat er een 60760 inzat, nu was het tijd dat na een aantal kleine beurtjes er eens groot onderhoud op de loc losgelaten moest worden en heb ik er gelijk maar een ESU decoder in gezet......
Na de loc helemaal uit elkaar te hebben gehaald en schoon gemaakt te hebben begint het eigenlijke werk het inbouwen en afstellenNa het schoonmaken van de drijfwielen worden deze weer terug op het chassis gemonteerdHet chassis is hier nog zonder motorDe nieuwe decoder ligt zovast klaar en wordt straks in de inmiddels nagekeken tender geplaatstde bovenste foto laat zien dat de draadjes inmiddels zijn verlengd, en op de onderste fotoheb ik een "schuursponsje" op maat gemaakt omdat de bodem van de tender niet geheel vlak is om daar de decoder met dubbelzijdig plakband op te bevestigenIk heb er voor gekozen om de "oude" M*motor" terug te plaatsen omdat deze na een aantal jaren trouwe dienst er eigenlijk nog heel goed uitzagDe tender is inmiddels weer in oude glorie hersteld, kap erop wielen gesmeerd bedrading doorgevoerdEr komen nu nog 4 draadjes uit de tender 2 maal motor en 2 maal verlichting, de tender zit ook weer vast aan de locDe plastic plaat waarop de remschoenen en straks een deel van het drijfwerk op gemonteerd wordt zit ook weer op zijn plaats en houd de bedrading vast voor het frontseinDe bedrading wordt nu ook op het motorschild gesoldeerd De losse onderdelen worden teruggeplaatst op het chassis, en de drijfstangen worden erop gezet en gelijk op tijd gezet (hierover kom ik later nog een keer terug)De motor is aangesloten, de verlichting is aangesloten en het drijfwerk zit erop, tijd voor de rollerbankAlles funtioneerd en de volgende stap is een aantal cv's naar eigen smaak instellenEn zo is de staalblauwe 03 na groot onderhoud weer klaar om een aantal jaar vooruit te komen met "zijn" Rheingold rijtuigenHet op tijd zetten (kwartieren) van de drijfwielen komt in een apart topic te staan, omdat hierover toch wel veel vragen over komen en veel onduidelijkheden bestaan.......
En nu koffie .......