Even wat stof wegblazen, tijdje niets gepost.
Ondertussen gebeurt er van alles en nog wat.
Kleinzoon is voor 2 jaar vertrokken naar Reutlingen (bij Stuttgart( voor verdere studie en op 5 september is onze zoon getrouwd met zijn 2e liefde. Dat gaat allemaal zo tussen neus en lippen gewoon door en wij kunnen er ook wel van genieten.
Maar de hobby gaat nog steeds wel traag, uurtje staan dan zit het er wel op maar goed, het is te doen.
Ondertussen was ik aan een Faller draaisegment begonnen, alles zet ik met 10 sec lijm in elkaar, dit op advies van Faller.
De onderdelen loop ik wel eerst even na met een schuurpapiertje, later komt er nog een lekker smeuïg kleurtje van vuil en roest op.
Kan je ook zo aan ChatGPT vragen of die een bepaalde kleur wil samen stellen van bijv. Vallejo. Krijg je de nummers en hoeveel je moet gebruiken en als je een PDF laat maken ook de kleurenkaart.
De eerste bouwsels met kogellagers.

Vervolgens de tussenschotjes geplaatst en ziet de boel er best wel stevig uit.

En de draaier afwerken met het meegeleverde hout.

Eerst even testen of het lekker soepel draait.
En dan het segment inbouwen, een losse plaat ligt er inmiddels klaar voor, kan ik even mee naar buiten nemen zodat ik daar met de decoupeerzaag lekker los kan gaan.

Het aftekenen geeft duidelijk aan waar te zagen, inmiddels met de gatenzaag al een deel er uit gehaald.

En dan komt het moment suprême en past het er redelijk strak in.

Volgende keer nog even met een schuurpapiertje het gat glad maken zodat de bak er mooi in past.
Daarna de bak afwerken met een betonkleurtje wat ChatGPT voor me heeft bedacht.
Bijvoorbeeld deze nummers van Vallejo mengen.
Basis
Vallejo Model Color 70.883 Silver Grey → mooie lichte grijs als hoofdkleur beton.
Vallejo Model Color 70.989 Sky Grey → iets donkerder grijs voor variatie.
Vallejo Model Color 70.820 Offwhite → om te mengen/highlights/drybrush.
Vallejo Model Color 70.872 Chocolate Brown of 70.983 Flat Earth → een drupje mengen in het grijs maakt het warmer en natuurlijker.
Laatste dagen bezig geweest met inbouw van het draaisegment.
Ook verder met puzzelen om met de 180625 servodecoder van Faller in beweging te krijgen.
Met het advies van ChatGPT krijg ik nu de adressen in de decoder.
Maar het blijft dweilen met de kraan open om het zo af te stellen dat er 3 sporen worden aangesloten.
Zo is het segment nu ingebouwd in de neutrale stand.

Draai naar links (helaas gaat het ook daar heen met de opdracht draai naar rechts :? )

De snelheid heb ik wel een beetje aangepast, volgende week verder prutsen om zowel links, neutraal midden en rechts sporen aan te sluiten.
Binnenkort meer 8o