Vandaag is het wat aangenamer met de temperatuur, het heeft zelfs een klein beetje hier geregend.
Nu even tijd om het verhaal van de Locloods te vervolgen.
Inmiddels weer een pakketje ontvangen.
De kapjes waar de smd leds in kunnen en daarom gelijk maar de verlichting van de Locloods aangepakt.
Voorlopig 3 ledjes lijkt me wel voldoende en ik denk dat ik ook de lichtsterkte nog wat terug ga draaien.
Gaatjes boren in de bodem van de inspectieput, draadjes door de kapjes voeren en lijmen met een drupje houtlijm.
Geheel door de bodem voeren, weerstandjes solderen en voorlopig even op een vast punt aansluiten.
Later komt er nog een PWM schakeling met een Mosfet aan de DCCNEXT om de verlichting aan en uit te zetten middels een actie in iTrain.
Van bovenaf gezien.

Van de zijkant gezien

En van voren bekeken

Vervolgens de verlichting van de inspectieput aangesloten op de DCCNEXT om de verlichting met variabele PWM aansturing werkend te maken.
Na het aansluiten ook testen als een Loc de Loods binnen is gekomen.
Na enkele seconde (het is modelspoortijd) gaat de verlichting aan en na een pakweg 25 seconden gaat de verlichting weer uit en is de inspectie voltooid.
De Loc kan weer verder met zijn route.
Ik heb er ook maar weer eens een klein filmpje van gemaakt, doet meer dan alle woorden.
Tot zover ben ik wel tevreden, de loods ga ik ook nog voorzien van werkbanken, kasten enz. maar dan moet het niet zo warm blijven.
Nu is het voorlopig wachten op nog een servo levering van Ali zodat de deurtjes ook open en dicht kunnen.