Een naam heb ik nog niet maar inmiddels wel weer wat vooruitgangen.
Nu bijna 5 maanden na de operatie gaat het wel beter, kan wat langer staan dan een uurtje en de fysio doet ook zijn werk.
Alleen laat PostNL het steeds afweten met leveren maar er is weer hoop.
Eindelijk weer vandaag een pakketje ontvangen.
De kapjes waar de smd leds in kunnen en daarom gelijk maar de verlichting van de Locloods aangepakt.
Voorlopig 3 ledjes lijkt me wel voldoende en ik denk dat ik ook de lichtsterkte nog wat terug ga draaien.
Gaatjes boren in de bodem van de inspectieput, draadjes door de kapjes voeren en lijmen met een drupje houtlijm.
Geheel door de bodem voeren, weerstandjes solderen en voorlopig even op een vast punt aansluiten.
Later komt er nog een PWM schakeling met een Mosfet aan de DCCNEXT om de verlichting aan en uit te zetten middels een actie in iTrain.
Van bovenaf gezien.

Van de zijkant gezien

En van voren bekeken

Nu hopen dat van de week de laatste servo's binnenkomen dan kan ik verder met de deuren.
De verlichting van de inspectieput aangesloten op de DCCNEXT om de verlichting met variabele PWM aansturing werkend te maken.
Hiervoor is dan een Mosfet versterker/buffer nodig.
Na het aansluiten ook testen als een Loc de Loods binnen is gekomen.
Na enkele seconde (het is modelspoortijd) gaat de verlichting aan en na een pakweg 25 seconden gaat de verlichting weer uit en is de inspectie voltooid.
De Loc kan weer verder met zijn route.
Ik heb er ook maar weer eens een klein filmpje van gemaakt, doet meer dan alle woorden.
Tot zover ben ik wel tevreden, de loods ga ik ook nog voorzien van werkbanken, kasten enz. maar dan moet het niet zo warm blijven.
Laatst was ik net ff weg staat PostNL voor de deur met een pakket.
De bezorger kon weer eens niet wachten en flikkert het pakket achter de grijze kliko.
Enfin ik kwam thuis en zag dat het pakket was bezorgt dus dan maar rap een beetje om het naar binnen te halen want ik was wel heel erg nieuwsgierig.
Ik wist dat het onderweg was en waar het vandaan komt, wij bestellen er rond kerst nog weleens wat lekkers.
Alles uitgepakt en op tafel uitgestald, ik heb voorlopig materiaal genoeg als ik aan de scenery ga beginnen.
De gulle gever wordt natuurlijk heel hartelijk bedankt

Voorlopig hoef ik niets bij Martin Welberg, Lars Op'tHof en/of Jaap Vriend te bestellen want hier kan ik zeker mee vooruit.
Moet alleen nog wel ff wat aan het baantje verder bouwen, er gaat nog een aftakking komen naar de houthandel/zagerij waar dan ook nog een segment aan het einde gaat komen.
Daar ben ik dus voorlopig ook nog wel even mee bezig en dat segment staat al klaar bij mijn favoriete handelaar
Het werd ook weer eens tijd om wat te oefenen met de kwast en de potjes van o.a. Vallejo.
De brug was vanaf fabriek in het blauw, vond het wel aardig maar toch straks niet helemaal misschien passend in de omgeving waar de brug ligt te liggen.
Maar ook omdat ik er gewoon ff zin in had om te kijken of het me nog een beetje wilde lukken met het verven en drybrushen.
Het is net als zwemmen, je verleert het niet maar een beetje oefenen kan geen kwaad en je moet ook gelijk in het diepe springen. :?
Eerst de landhoofden aangepakt.
Was het nu de bedoeling om steentje voor steentje te verven, nee dat zag ik niet zo zitten en daarom maar een beetje raak gekliedert.
Lijkt toch net iets van Karel Appel of van Willem Peer, wie kent ze niet.
De eerste verfstreken.

De volgende laag met de speciale drybrushkwasten aangepakt en dan ziet het er al heel anders uit.
Kan me voorstellen dat sommige mensen bij de eerste laag denken wat mot dat worden.

En dan de laatste laag drybrush en gelijk de afdektegels een kleurtje gegeven.

De verf droogt snel en de brug was ook al eerder aangepakt met een groene kleur en wat poedertjes beetje levendig gemaakt.

Zelf denk ik de kleur van de brug met een lichte drybrush wat sprekender van kleur te maken maar de verf en poeders moeten eerst wel erg goed hechten.
De landhoofden worden later als er een rivier ligt van wat groene zooi voorzien want begroeit met groen gaan ze het nog beter doen.
Zo, dat was het dan weer voor vandaag.
Genoeg toch en op naar de volgende update.