Kan ik met de 57360 zonder aanpassing rijden op mijn Geoline digitale baan
Ja. Aanpassen van CV1 (het korte adres van de lok) kan wel nodig zijn; dat staat bij het DCC protocol standaard op 3. Als je de winkelier waar je hem koopt vraagt om het adres aan te passen zal hij dat gewoonlijk voor je doen.
Kan ik bij de 57560 zelf een decoder inbouwen en van welk merk moet ik de decoder aanschaffen
Ja. Het merk en type is een kwestie van jouw wensen, voorkeuren en budget. Wat dat betreft is het niet anders dan een auto kopen.
Decoders zijn er van onder meer (in willekeurige volgorde en zonder alle merken te noemen) ESU, Zimo, Tran, Uhlenbrock, D&H, Train-o-matic, Kühn, Lenz, Tams, Umelec. De meeste fabrikanten hebben bovendien een hele reeks aan decoder varianten. Keuze meer dan genoeg dus. Roco en Piko maken zelf geen decoders maar kopen die in bij een van de decoderfabrikanten, soms met kleine aanpassingen.
De minimum eisen waaraan de decoder in dit geval moet voldoen: protocol DCC, aansluiting 8 polige stekker.
Als je zelf de decoder inbouwt moet je tenminste het adres aanpassen, dat staat bij de losse decoders af-fabriek op 3.