Hi Koos - Dank voor je reactie.
Ik rij inderdaad (als het allemaal rijdt) digitaal. Ik gebruik de volgende componenten:
- Centrale - ESU ECoS
- Decoders - LDT hoofdzakelijk (ESU voor de servo motoren)
- Software - RailWare
Ik gebruik Fleischmann Profi in de twee grote schaduwstation (blijft minder rommel tussen liggen en defecte wisselaandrijvingen zijn makkelijker te vervangen) en roco-line (zonder ballast) voor de rest van de baan. Het overgrote deel van de zichtbare wissels zijn slanke 10 graden wissel/engelse wissels en in bogen R 9/10 wissels. De minimale boogstraal voor de zichtbare delen is R10. De spiralen zijn R5 (binnen) en R6 (buiten). Ik heb nu ruim 95 wissels verwerkt in de baan (allen in het Zwitserse deel) en er komen er nog zo'n 11 bij in het Zwitserse deel. In totaal ligt er nu bijna 1000m rails.
Rijden materieel:
- 95 Zwitserse Loks/treinstellen (64 SBB [Roco en enige Liliput, Trix], 24 BLS [meeste roco, Re 4/4 Rivarossi en een Brawa Te 2/3, 2 SOB, 2 Sersa [Brawa], 2 Crossrail en 1 ELB)
- 20 Italiaanse Loks/treinstellen, 19 FS en 1 Trenord (Roco, Lima [ETR 610 2 stuks], ACME & ViTrains)
- 22 Overige loks/treinstellen zoals DB Vectrons (2 stuks), DB Br 185 (2 stuks), DB BR103, DB Br 218 railreiningsloks van Fleischmann (2 stuks), wat SNCF waaronder de RTG T2000 van EPM en de NS DE TEE.
Verder 200+ personenrijtuigen en 300+ goederenwagens.
Het loopt allemaal een beetje uit de hand maar dat heb je met een hobby vrees ik.
Groet,
Marc