heeft iemand de handleiding van wintrack 8
Dat was de versie met een NL-handleiding. Neem ik aan. WT7 had die NL handleiding niet, een aantal latere versies heeft die ook niet. WT maakt onderscheid tussen 2 soorten handboeken, simpele pdf-bestanden van rond € 5,- en dikke, uitgeprinte, die bij het pakket geleverd werden/worden.
Ik heb een WinTrack handboek.pdf uit 2020 (versie 15), Duitstalig. Geen idee hoe ik er aan kom
.
Maar als je rond kijkt op
www.wintrack.de dan vind je een en ander bij de
historie. Per versienummer staan er "Ausführliche Beschreibungen" bij, dat zijn Duitstalige pdf-bestanden die je kunt downloaden. De oudere staan in msword in zip-files ingepakt. (En "mijn" handboek komt misschien daar viavia ook vandaan). Wat me opvalt is dat de tekst onderscheid maakt tussen versies.
Wintrack heeft een eigen
forum. Daarin vind je o.a. een link naar een Duitstalig te downloaden handboek (tegen betaling van € 5,-, dat dan weer wel):
modellplan.de."Handbuch WINTRACK V15.0 {# 030}".
Los daarvan is een apart forum voor baanontwerpers:
Maput.de. Die verspreiden dat handboek niet. Waar dan wel? Allerlei (online) winkels, ook Huider, Viessmann, Lippe, ....
Keuterman (is tegenwoordig: Luc Veldhuis) levert nog steeds
NL versies van Wintrack tot versie 13, maar met de mededeling dat ze ermee stoppen. Bestellingen die voor 02-11-2020 zijn geplaatst zullen nog worden verwerkt. Je kunt in ieder geval de laatste NL-demo (13) met laatste NL servicepack en hulpbestand nog downloaden van die site, tot de stekker eruit gaat. Waarschijnlijk tot uiterlijk 31-12-2020. Versie 14 en 15 is niet in het Nederlands uitgebracht, voor zover bekend.
Succes.
ik weet niet welke generatie iMac Jan uit elkaar heeft proberen te schroeven, maar op de latere Mac’s kun je Windows 10 gewoon installeren.
Je hebt gelijk, na enig nadenken: dat was lang geleden, onder MAC OS 9. Sindsdien is er veel veranderd, en volgens het wintrack forum draait wintrack zelfs op Ubuntu 14 en 18 in een wine emulator op zowel mac als intel platforms.
Moet ik ook eens uitproberen op een pc met Ubuntu 64-bits ....
Formeel wordt Mac OS nog steeds niet ondersteund door Buro Schneider (volgens dat forum).