Auteur Topic: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama  (gelezen 37272 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Rob

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 2.743
  • Thanked: 161 times
  • Geslacht: Man
  • Rob zegt: denk aan morgen, doe vandaag.
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #75 Gepost op: 24 september 2020, 14:18:34 »
Yep, ik heb weer beeld :)
Ergens in (West) Duitsland tussen 1960 en 1970 | gelijkstroom analoog, met geluid | kleine vaste baan en uitbreiding met modulebaan.
Nu vooral bezig met van alles en nog wat...
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #76 Gepost op: 24 september 2020, 14:27:47 »
Luid en duidelijk te zien Wim ;D

Daniel ... weer een hele partij prachtige en inspirerende foto's. Ik heb nog een vraagje. Welke plantjes/takjes gebruik je voor de takken van de bomen die je gemaakt hebt. Met een beetje bestrooien misschien ook wel te gebruiken voor H0.
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #77 Gepost op: 24 september 2020, 14:44:28 »
Ja, Wim, ze zijn nu wel zichtbaar.
Helaas ook voor Mr Wallet wie nu haat je en heeft je naam toegevoegd aan zijn 'terroristen' lijst.

Hij wilde, als wraak dit naar jou sturen:

http://www.greenstuffworld.com/#

maar gelukkig kon ik hem dat niet laten doen.  ;D

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #78 Gepost op: 24 september 2020, 15:32:51 »
Citaat
Daniel ... weer een hele partij prachtige en inspirerende foto's. Ik heb nog een vraagje. Welke plantjes/takjes gebruik je voor de takken van de bomen die je gemaakt hebt. Met een beetje bestrooien misschien ook wel te gebruiken voor H0.

Bedankt Pierre.

Leuk te lezen dat van nut zijn.

Ik heb geen idee welke bomen je bedoeld.
Als je een (of meerdere) foto's laat zien ik kan je wel vertellen.

In principe fiets ik heel wat maar tegenwoordig, vanwege Covid, alleen vroeg s' ochtenden zodat ik voor 8uur al terug thuis ben.
Als ik ga fietsen neem ik altijd in mijn tas een schaar, een kniptang en een paar AH zaken omdat ik weet dat ik kan niet weten wanneer Moeder Natuur zal een geschenk voor me hebben laten liegen op mijn pad.
In andere woorden: er zijn hier binnenhuis zo veel mieren, spinnen en andere kleine beestjes als in het bos omdat als ik mijn geschenk neem mijn ogen zien zulke dingen niet en fietsen met de hoofd vergrootlens gaan fietsen leekt me niet een optie (nog?)
In andere  andere woorden: ik gebruikt van alles.
Toch, tussen mijn bomen staan veel met een handgemaakte balsa stam, of met verdraaide ijzer draad skelet, of met stukken van verschillende taken in elkaar gepind en gelijmd totdat de boompje in mijn handen 'Zo is het goed' zegt.

Maar ik gebruik ook wat kleine tot zeer grote stuken zeeschuim. (Ik heb een enorme doos daarvan in de jaren '90 gekocht.)
Maar ik zet eerst de zeeschuim in een 40% glycerine + 60% hete water bad en laat erin staan voor een paar weken. Na dat, de zeeschuim is hellemaal niet meer breekbaar maar zeer flexibel en wordt ook anderhalf tot twee keer zo groot.
Normaal ik spuit wat donkere kleur er op maar nu wil ik de experiment doen om kleur aan de glycerine toe te voegen. Ik weet niet als dat zal lukken maar over een maand of zo zullen we weten.

Voor sommige (niet allemaal) de Papier Berken van de Valkenburg Diorama heb ik weer de balsa stam gebruikt maar dan met verdraaide ijzer draad taken. Dat omdat de Paper Berken hebben die mooie losjes hangend gebladerte en die moet op taken zijn dat gaan vanuit de stam ver naar boven en daar, vrij snel, alle vertakkingen een bocht naar beneden maken.

Anderen zijn ook met de balsa hout gemaakt maar de taken zijn de goed gedroogde taken van de trostomaten:

IMG_0015 (4) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

 Als belangstelling voor is wil ik graag een draad beginnen over bomen maken maar ik wil duidelijk zeggen dat de allerbeste H0 bomen dat ik ooit gezien heb zijn door Jos Geurts gemaakt.
Hij maakt boompjes voor de verkoop maar is echt een fantastische kerel dat helpt iedereen met allerlei "Hoe kan ik...?" vragen.
Heel veel van wat ik doe met bomen  heb ik van hem geleerd en waarschijnlijk het belangrijkste was met echte aandacht naar bomen kijken totdat de passie ontstaat.
Hij is vrij van mijn Latijnsamerkaanse chaotische genen en kan met echte Nederlandse nuchter minimalisme ongelofelijke resultaten bereiken.
Hij is in vele forums te vinden en o. a. de BeneluxSpoor forum.
Ik bedoel: als ik jou was zou ik liever hem dan Daniel volgen!

Daniel

https://mbbgroveden.com/.

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #79 Gepost op: 24 september 2020, 15:55:55 »
Helaas ook voor Mr Wallet wie nu haat je en heeft je naam toegevoegd aan zijn 'terroristen' lijst.
Wel grappig; ik moest denken aan de film Cast Away waarin Chuck Noland in de rol van Tom Hanks aanspoelt op een onbewoond eiland en daar een emotionele band opbouwt met een basketbal. Een beetje het soort band dat jij hebt met Mr. Wallet.
Bij mij thuis speelt Ilse de rol van Mr. Wallet; zij doet hier thuis namelijk het geld... maar zij is geen pratende portemonnee.
Citaat
Hij wilde, als wraak dit naar jou sturen:
http://www.greenstuffworld.com/#
Goede link: die 1:48 dakpannen zoek ik nog.  :)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #80 Gepost op: 24 september 2020, 16:18:43 »
Ik ben Jos Geurts (Grove Den) ook al overal tegen gekomen Daniel. Maar ik heb het met name over het materiaal wat je gebruikt hebt voor deze boom. De takjes.

P1980662 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

En de treurwilgen. Het lijkt wel of je daar een soort grashalm voor gebruikt hebt maar ik kan het niet goed thuisbrengen. Ik heb ook al op je Flickr pagina (oude en nieuwe bomen) gekeken. Daar heb ik een hoop ideeën opgedaan. Je maakt echt heel mooie bomen met veel natuurlijke producten. Dat spreekt me erg aan. Ook nog een vraag is hoe je er voor zorgt dat de blaadjes niet afvallen als ze droog worden?










Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #81 Gepost op: 24 september 2020, 17:32:39 »
Ohhhh...!!!

Sorry Pierre, dat komt omdat we modelbouwers leven allemaal in twee werelden in verschillende schalen en wat is een takje in de ene wereld is gewoon de boom in de andere.   ::)

Ik denk dat je bedoel de Miniloof ER.2072  van ER-Decor (Belgie).

Ik heb zo'n tien jaar geleden de eerste gekocht  en, behalve ze te gebruiken heb ik niks meer aan gedaan. De laatste heb ik gekocht zo'n vier of vijf jaar geleden.
Ze komen al behandeld dus in principe je hoeft hellemaal niks te doen.
Door de jaren heen verkleuren ze een beetje maar zoals je zie in alle foto's ze blijven -ook als iets minder levendig- nog steeds groen.
Maar dat gebeurt met alle behandelde natuur producten.

Hier heb je de actuele catalogus van ER-Decor in PDF en als je iets naar beneden gaat zal je het Miniloof herkennen:

https://www.er-decor.be/pdf/2020-02-01%20NL-ER.Cat%202020.pdf

De takjes voor de treurwilgen komen ook van ER-Decor.
Ik heb de laatste ook zo'n vier of vijf jaar geleden gekocht.
Eigenlijk ik wilde meer kopen maar de man zei dat waren op en dat hij wilde die niet meer in de assortiment hebben.
Inderdaad, ze zijn niet meer in de catalogus.
Ik vond dat jammer maar dingen zijn zoals ze zijn en zeuren tegen het leven werkt nooit.

Daarom begon ik te leren het drogen en behandelen van planten.
Inmiddels ben ik vier of vijf jaar verder en zeer gelukkig van wat met die klein stukje kennis en de kolossaal vrijgevigheid van Moeder Natuur kan maken. O.a. misschien een echt leuke vervanger voor de treurwilgen dat groeit overal in Nederland.

Hier wat foto's van de eerste resultaat. Deze zijn veel te donker voor een treurwilgen maar zijn besteed voor een andere soort boom:


IMG_0016 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0017 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0018 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

IMG_0019 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Deze waren begin zomer 2019 behandeld.
Ze zijn absoluut niet stijf geworden en zeker ook niet bros.
Je merk wel een verschil: de groene zijn met verf uit een spuit bus gekleurd omdat ik wilde de individuele takjes meer open, een beetje uit elkaar hebben omdat zo zijn ze nodig voor drie of vier bomen dat ik wild voor langs de weg dus ik heb heel lang elke takje blijven draaien totdat de verf droog was. Daardoor, hoopte ik, het zou het verf als een soort lijm werken.
En de resultaat was precies wat ik wilde. Dus nu moet ij een stuk of tachtig  maken voor drie of misschien vier bomen.

De anderen gaan niet gespoten worden maar gewoon met DEKA of een andere pigment in hete zoute water laten kleuren. Daarvan gaan ze een beetje dikker worden maar blijven wel hangen op de zelfde nette manier.
Ik heb wel wat twijfels: ik weet niet als het kleuren met pigment zou niet beter voor de behandeling met glycerine gedaan worden. Maar dat ga ik straks wel leren.

En nog: om de stam van elke takje gebogen te kregen gebruik ik een krultang. (Ik weet nog de laag van de jonge vrouw van de kapperswinkel toen deze totaal kale man binnen liep een vroeg voor een krultang!)

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #82 Gepost op: 3 oktober 2020, 19:55:20 »
Het is al een paar dagen zonder dat hier wat gebeurt dus we gaan wat aan doen.

P1970901 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


P1960933 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P1960932 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010742 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010745 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Deze is mijn speciale gereedschap om in kleine hoekjes te kunne stofzuigen. Het is super simpel en werk perfect maar men moet leren wanneer en hoeveel moet de luchtklep open gehouden woorden om te vermeden dat de motor dood gaat:

P2010749 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010750 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010751 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010752 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010753 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en deze is zijn grote zus:

P2010754 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Super handig als ik met de statisch gras bezig ben en wil de de niet op de grond gelijmde gras verwijderen maar niet kwijt raken. Het spaar me een hoop ruzie met Mr. Wallet.


P2010758 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010760 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

De mooie bosjes zijn gemaakt van stukken 'rubberised horse haar' (met rubber bekleed paarden haar) voor de armatuur, 'Action' Mr. Wallet vriendelijk spuitlijm en iets dat jullie allemaal zeer goed kennen:

P2010765 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ja, gewoon kroos maar wel behandeld met een lange bad in 69% heet water rn 40% glycerine. Na dat het veranderd wel een beetje: het groen wordt veel zachter:

P2010767 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Men kan natuurlijk voor dat gaat het strooien met een andere toon groen of andere kleur spuiten maar ik vond het mooi zo.

P2010872 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Men kan mooie planten, struiken, bomen en klimop ermee maken

P2020058 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020071 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Volgende zijn nog wilde planten (denk ik)  dat groeien langs de weg waar ik vaak ga fitsen

P2010838 by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010954 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Ik had lang gezocht om manier om een ​​wijngaard te maken en ik denk dat dit gaat werken maar ik ben pas halverwege met de experiment

P2020068 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

en deze is gewoon andere experiment met wat ik in de natuur kan vinden:

P2020288 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020286 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020285 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr


Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #83 Gepost op: 3 oktober 2020, 20:10:46 »
P2020272 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020274 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020201 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020202 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020203 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020204 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020206 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020208 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020212 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020213 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020215 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020216 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020218 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020223 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020235 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020236 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Het lijkt een hoop werk maar is het niet als je ook Balsa hout gebruik.
Ik koop Balsa bij de fijn hout handel en betaal voor een grote stuk van 1mt + 20cm X 10cm  +/-15 euro. Genoeg voor een of twee jaar.

Om de schors mooier te maken met zeer grove schuurpapier ik spuit de hele stam zwart. Dan ga ik 'drybrushing' met een paar kleuren en dan nog wat afwerken met droge pastel krijt. Om de krijt te fixeren gebruik ik de allergoedkoopste hairspray dat ik kan finden

P2020139 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Je ziet dat verf en krijt gaan niet in de diepte van de grove textuur. Die blijft donker.

P2020142 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020122 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel



Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #84 Gepost op: 4 oktober 2020, 09:50:34 »
Dit materiaal was een paar jaar geleden door Shapeways gebruikt als vulmateriaal voor bestelingen

P2020938 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Het lijkt een filter materiaal maar ik weet het niet. Het was nieuw voor me en denkend dat ooit het zou handig voor iets zijn heb ik elke keer gespaard. Na een tijd , helaas, hebben ze het vervangen door lucht belletjes van alle maten.
In iedere geval op een dag:

... ik merkte dat het was zeer makkelijk zeer dunne laagjes ervan uit te trekken:

P2020940 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020940 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020939 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Na even mijn handen ermee te laten spelen zag ik dat het was zeer makkelijk meet een naald, een tandstokje of whatever hier en daar het materiaal uit te streken en een zo onregelmatig super luchtig structuur te kregen dat een keer gespoten met kleur zou veel mogelijkheden bidden voor landschapen. Zeker als men met lijm en statische gras en/of strooisel erop zou spelen...

P2020915 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020916 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020918 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020921 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020923 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020924 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020925 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020926 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020930 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020936 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020941 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020942 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020943 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020945 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020947 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020948 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020949 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Voor de duidelijkheid: de schaal van de Preiser figuur is 1/32 (ja, Wim, ik weet dat.  8) ) en ik gebruik verschillende lengtes gras tot 12mm.

P2020951 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020953 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020956 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Inmiddels had ik een van mijn beste investeringen gedaan en het Greenkeeper gekocht. Helaas, Mr Wallet heeft mijn hand gebeten toen ik de grootste probeerde te bestellen dus ik moest me tevreden stellen met de 35Kw versie:

https://nl.scenery.shop/rts-greenkeeper-35-kv-grass-applicators-rts35.html

Het is echt een geweldige stuk gereedschap maar als ik ooit de kans heb zal ik de grotere kopen. Dat zou overbodig zijn als men werk in H0 of kleine schaal, maar 1/32 is een beetje een beest.

Voor de duidelijkheid:

Ik heb absoluut geen enkel commercieel band of deal met met de bedrijven dat ik noemt. Nog sterker, in veel gevallen zoals nu de link is naar een bedrijf dat ik niet een ken. Mijn Greenkeeper heb ik bij andere bedrijf gekocht maar die is nu niet online.
Hetzelfde met andere merken. Ik noem vaak Proxxon maar om eerlijk te zijn ik koop elke keer van verschillende bedrijven afhankelijk van het prijs. Dus in geen geval maak ik reclame.


Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #85 Gepost op: 4 oktober 2020, 10:01:05 »
Soms een kleine mooi plant met bloemen kan een leuke detail zijn of een een beetje saai of donker hokje leuker maken.

P2020789 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Distels zijn geweldige armaturen voor planten en er zijn veel soorten ervan. Deze worden in Argentinie  'abrojos' genoemd:

P2020774 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020775 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020778 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020779 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020789 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Deze worden 'cardos' genoemd:

P2010576 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010557 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010559 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2010572 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel




Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #87 Gepost op: 4 oktober 2020, 10:18:33 »
Spelen met de Greenkeeper is geweldig.

En zeker als men zichzelf een beetje in rust laat en laat ook de handen de initiatief nemen:

P2020837 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020805 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020803 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020840 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020841 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020842 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020843 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020845 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020847 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020848 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020850 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020851 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020854 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020855 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020856 (2) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

P2020798 (3) by Daniel Osvaldo Caso, on Flickr

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #88 Gepost op: 4 oktober 2020, 10:19:34 »

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #89 Gepost op: 4 oktober 2020, 10:30:35 »

Offline NS1220

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #90 Gepost op: 10 oktober 2020, 21:03:53 »
Prachtig, Daniel!
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Pierre

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 7.918
  • Thanked: 334 times
  • Geslacht: Man
  • Woonplaats: Den Haag (Loosduinen)
    • Haagse Modelbouw Club
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #91 Gepost op: 10 oktober 2020, 21:07:49 »
Geweldig gedaan Daniel. Mooi onderwerp ook. ;)
Groet Pierre.

Ik rommel wat met treintjes en bouwwerkjes in H0 (H0e) en ook een klein beetje in N  .... Scratchbuilding, kitbashing en weathering.  ;D Lid van de http://haagsemodelbouwclub.nl/

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #92 Gepost op: 11 oktober 2020, 07:29:59 »
Prachtig, Daniel!

Bedankt Jacob.

Maar nu: waar kan ik je werk zien?
Ik wil ook van iedereen leren anders ga ik steeds mezelf herhalen.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #93 Gepost op: 11 oktober 2020, 07:38:38 »
Geweldig gedaan Daniel. Mooi onderwerp ook. ;)

Bedankt Pierre.
Dat was "PONDÉZAR" een inklapbaar en verplaatsbaar baan van ongeveer 1m X 1,60 (+ een ook inklapbaar schaduwstation van 0,40m X 1,55m). Die werd gesloopt zon' vier of vijf jaar geleden na dat alles wat gerecycleerd kon worden gekannibaliseerd werd.

Daniel

Offline NS1220

  • Kruier
  • *
  • Berichten: 45
  • Thanked: 2 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #94 Gepost op: 11 oktober 2020, 17:06:15 »
...
Maar nu: waar kan ik je werk zien?
...

Momenteel ben ik bezig in 1:22.5
Als ik een geschikte opslag voor mijn plaatjes heb gevonden, wil ik hier een topic starten.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
Ik wil nog wel een keer iets in LGBschaal of 1:32 doen.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #95 Gepost op: 11 oktober 2020, 19:11:56 »
Geweldig.
Ik ben zeer nieuwsgierig.

Ik heb een LGB aandrijving en nog een paar onderdelen omdat mijn ogen staan al lang te wachten op een operatie of anders een alternatieve schaal.

Daniel

Offline Yentl

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 505
  • Thanked: 11 times
  • Geslacht: Vrouw
  • Bad nailpolish is better than a good day at work
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #96 Gepost op: 18 oktober 2020, 21:08:13 »
Wauw. Leuk om te lezen... En vooral te kijken
Märklin c rail, digitaal. Arduino mega's met shields

Scenery wordt volledig fictief tussen NL en AU.

Pc besturing wordt iTrain of Rocrail. Wordt wel DCC protocol

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #97 Gepost op: 19 oktober 2020, 06:09:52 »
Bedankt Yemtl.
Leuk te weten dat je vond het leuk om te zien.
Hier is een nieuw klein Frans diorama in de maak:

https://www.flickr.com/photos/158027525@N08/albums/72157716334842916

Komt je uit 'Down Under' ?
Ik heb heel wat geleerd van Aussie modelbouwers en ben totaal gek op de modellen dat Bernard Snoodyk maakt.
Zou je een link hier posten waar ik jouw werk kan zien?
Bedankt.

Daniel







Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.844
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #98 Gepost op: 19 oktober 2020, 12:33:07 »
Diorama "HMM..."
Mooi recent diorama en lekker klein: 16 X 18 X 25 cm.
Wordt het een diorama met een bepaald doel of gewoon tussendoor?
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: De "IK WEET HET NIET" 1/32 diorama
« Reactie #99 Gepost op: 20 oktober 2020, 08:32:46 »
Bedankt Wim.

Natuurlijk is er een doel: aanwezig te zijn en meedoen als mijn handen spelen.
In andere woorden: geen idee.  :- )

Daniel