Bedankt, Wim
Gaat jouw smalspoorbaan een onderdeel uitmaken van je bestaande 16,5 mm-baan of maak je er een apart project van?
Het wordt, denk ik wel, een onderdeel van de 16,5mm baan.
En misschien ga ik wel voor een deel in
3-rail!De Brohtalbaan begint bij een Rijnhaven en gaat van daar uit als steek-traject (Stichstrecke) het dal van de rivier de Brohl in.
In de haven ligt 3 rail.

Dat lijkt me wel een aardig thema voor een module, met de nodige uitdagingen. Vanuit deze module kan dan verder met 16,5 e/o 12 mm worden aangesloten (op termijn).
Overigens is dat ook een reden dat op de dieseltjes van de Brohltalbahn gewone buffers zitten, die niet symetrisch op de loc zitten: zo kunnen deze locjes op 3 rail gedeeltes ook normaalspoor wagons rangeren. Dat kan ik met mijn locje ook doen, al wordt het vooral puzzelen met de verschillende koppelingen vlak naast elkaar....
Verder vandaag tussen de bedrijven door weer wat verder geknutseld.

^ Wat extra delen voor de zijwand uit de andere neus gezaagd, zodat het moror compartiment lang genoeg wordt.

^ De motorkap blijft voorlopig los, zo kan ik zien wat er in de loc gebeurt zolang de kap nog gebouwd wordt. Bijvoorbeeld dat de bovenkant van de ballast een beetje moet worden weggeslepen op de kap goed te laten passen.
Omdat de motorkap nu niet meer omhoog loopt naar de cabine, maar vlak is, kan de cabine 2mm lager worden. En dat ziet er weer wat beter uit, vind ik. Ook meteen maar even een foto check op het plakwerk.

Het locje lijkt zo al aardig familie te zijn van de Brohltalbahn dieseltjes. Niet als twee druppels, maar wel verwant....
Tsja, nu nog bedenken hoe de achterkant dicht te maken.

Eén optie is om de overgebleven neus op een of andere manier te gebruiken. Het liefst hou ik de cabine aan de achterkant vlak.
We gaan het zien...
Rob