Voor ik weer nieuwe projectjes op stapel ga zetten, dacht ik eerst maar eens een lopend project verder af te maken.
De Harzkamele kan nog wel wat afwerking gebruiken. Dus dat maar eens gedaan...
Verlichting er in.
De oorspronkelijke brandstofrank van de V100 gaat er weer op. Daarvoor moest wel het nodige worden weggezaagd, zodat deze over de TT aandrijving heen valt. Beetje lood waar nog ruimte is.
Ik vijl alle H0 en TT buffers weg. Het schroefgat in het dak maak ik dicht met een stukje styreen en wat plamuur.
Dan alles even in een sopje. De kap staat nog vrij goed in de verf. Alleen hier en daar wat zilverren randjes bijwerken.
Het dak wordt metaal-grijs, De bufferbalken en onderzijde zwart. Ook de draaistellen krijgen alvast een lichte zwarte wash en daarna wat lichtbruin drybrush.
En dan ziet het er zo uit.
Ik heb nog even gewacht met de aandrijving oliën tot na al het zaag- en schuurwerk. Dat moest nu wel gebeuren, want het motortje werd na een minuut of wat rijden erg heet. Maar een beetje olie op de juiste plekken heeft dat verholpen.
Dus: rijden maar!
Als laatste wil ik nog iets aan de bedrijfsnummers doen. ik ben er nog niet uit of ik de Duitse nummering (BR 199) ga aanhouden of een eigen RMB nummer er op ga zetten.
Maar verder is deze loc klaar.
Rob