Auteur Topic: Druppels (diorama 1:32)  (gelezen 12688 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #25 Gepost op: 15 juni 2020, 10:29:57 »
Dat is een zeer goeie idee, Zilte.
Ik las jou bericht en ging meteen wat gebladerte van ijn glycerine bad te hallen om te proberen.
Helaas , alle vier liters glycerine dat ik een paar weken geleden kocht zijn nu 40% glycerine en 60% water dus het verschiel is niet echt veel.

Behalve dat de glycerine na drie weken door de gebladerte al donker groen/zwart is gewoorden (een voordeel om de golfjes te kunnen zien) het moet toch minder water en dat betekent volgende maand omdat na de krannen gedo moet ik me met 6 euro per dag zien te redden tot de 23ste.

De bubeltje kan werken.
Ik heb eeb dunne kunstoff tubetje in het water gedaan en zo wijnig mogelijk er in geblazen. De bubeltje maakt wel veel meer dan de korrel zand en ook dan de steentje alleen het is nog te snel (wel iets minder dan met zuiver water) en vooral het is mij niet gelukt minder dan vier bubbeltjes tegelijkertijd te maken. En elke bubeltje maak een eigen cirkel waardoor de anderen verpest worden.
Maar ik zie dat het werkt goed en makkelijk. Nu moet ik wat hebben om de lucht stroom te reguleren zodan een bubbeltje per keer opduikt.
Nogmaals, de vrag is niet 'als het kan' maar alleen maar 'hoe'.

Helaas het experiment zal even gaan slapen omdat ik kan tot de 23ste geen cent extra uitgeven als ik wil met 6euro per dag tot die datum komen.

Ook nog:

Het was niet mijn bedoeling om het nieuwe diorama discussie hier door te voeren. Ik ga gewoon aan het water diorama project een eigen draad geven dus alle gerelateerde post zal daar gaan en hier kunnen we verder met de Valkenburg diorama.

Daniel

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #26 Gepost op: 15 juni 2020, 11:44:05 »
UITSTEKEND WERK, Wim !!!

Heel erg bedankt voor de verhuizing en het slepen van alle spullen.


Daniel, Magoo & Mr. Wallet
The following users thanked this post: Wim Corduwener

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #27 Gepost op: 15 juni 2020, 11:47:50 »
Heel erg bedankt voor de verhuizing en het slepen van alle spullen.
Het is geen verhuizing waarbij ik heb moeten sjouwen met zware spullen: hier en daar wat klikken en hopen dat het goed gaat.  :)
Om de chronologie te laten kloppen, heb ik hier een daar wel wat berichten aangepast.
Ik zou zeggen: ga lekker verder met je druppels.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #28 Gepost op: 16 juni 2020, 09:58:08 »
Ik stond vandaag in een vijvertje te staren en moest aan jouw rimpelingen-op-het-water project denken.
Ik ook:


Vanmorgen zat ik in mijn vijver te staren.  :)
Dat storende net moet voorkomen dat die rode kolerekat van de buren m’n vissen opvreet.
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)
The following users thanked this post: Daniel Caso

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #29 Gepost op: 16 juni 2020, 10:18:47 »
Wim, mooi, maar ik zou die net door een snelle hond veranderen!  8)

Daniel

Offline Wim Corduwener

  • Forumbeheerder
  • Super Modelspoorder
  • *****
  • Berichten: 10.848
  • Thanked: 300 times
  • Geslacht: Man
  • Enschede (import)
    • Portfolio
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #30 Gepost op: 16 juni 2020, 11:47:58 »
Wim, mooi, maar ik zou die net door een snelle hond veranderen!  8)
We hebben zelf ook een kat en die houdt alleen van vis uit een bakje van Albert Heijn.
Een hond moet je drie keer per dag uitlaten, daar moet je stokken of vol gekwijlde ballen mee gooien in het bos, vreet je bank op zit de hele dag aan z’n ballen te likken...
Nee, ik ben een kattenmens.  8)
Trefwoorden:  Mac • Modulebouw • H0, H0e en 0e • Tijdperk III (1950-1960) • Nederlands (H0 en H0e) • Frans (1:45) • Gelijkstroom • Twee rails • Voorlopig nog even analoog • Scratchbuilding en Kitbutchering... en ik maak eigenlijk nooit wat af.

Meest recente projecten: Frans diorama 2.0 (Spoor 0e) en Verbouwing Magic Train (schaal 0e)

Offline Daniel Caso

  • Super Modelspoorder
  • ******
  • Berichten: 529
  • Thanked: 19 times
  • Geslacht: Man
Re: Druppels (diorama 1:32)
« Reactie #31 Gepost op: 16 juni 2020, 12:16:15 »
 :o Een kattenmens...WOW...!!! ...  :'(  ... En hoe vaak eet je kat?    ;D :D ;D

Daniel